Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان در نامه‌ای از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا اعتبار ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی استان اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، در بخشی از نامه احمد علی موهبتی خطاب به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آمده است: سیستان و بلوچستان با دارا بودن 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد از مساحت کشور تنها دارای دوازده ایستگاه هواشناسی و هشت ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه جو بالا و دو ایستگاه سنجش گردوغبار است.

وی در ادامه نامه آورده است: اقلیم سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی های موسمی و بادهای 120 روزه دارای شرایط ویژه و گاهاً اضطراری در حوزه هواشناسی است که اهمیت وجود ایستگاه های هواشناسی بر اساس فناوری های روز و به تعداد لازم را بیش از پیش نشان می دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری ضمن تشریح وضع موجود زیرساختی هواشناسی استان و مقایسه آن با کشور، درخواست کرده تا نسبت به تامین اعتبار ویژه برای توسعه زیرساخت های هواشناسی استان اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی پیش از این در دیدار خرداد ماه مدیرکل هواشناسی استان با وی خواستار توسعه زیرساخت های هواشناسی استان شد و گفت که استانداری آماده است برای توسعه هواشناسی استان اعتبار اختصاص دهد.

وی در این دیدار با اشاره به اختصاص 50 درصد اعتبارات توازن منطقه ای کشور به سیستان و بلوچستان پیشنهاد داد: هرچقدر سازمان هواشناسی کشور برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی استان هزینه کند، معادل آن استانداری سیستان و بلوچستان پرداخت می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي سيستان و بلوچستان وزير راه و شهرسازي برای توسعه زیرساخت های هواشناسی استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر

مجید محبی با عنوان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شده است گفت: هم اکنون سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

مدیر کل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور ارائه خدمات امدادی برقرار شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.

محسن حیدری تاکید کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر امروز تا شب پنجشنبه، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: کشاورزان در این مدت از محصولات کشاورزی محافظت و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند. همچنین احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و دریایی انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان