Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@17:05:32 GMT

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۱۴۲

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ‌ملت، «محمد شریعتمداری» روز سه‌شنبه در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی، اظهار داشت: شفافیت اقدام بزرگ و مهمی بود که در این وزارتخانه انجام شده و باعث مشخص شدن ضعف‌ها و کاستی‌ها شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از نخستین روز فعالیتم در این وزارتخانه بر ضرورت شفاف‌سازی تاکید کردم و به توفیق الهی این امر صورت گرفت، کما اینکه انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه یکی از مصادیق این شفافیت بود که بازتاب‌های بسیار خوبی در بین مردم و فعالان اجتماعی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) همواره تاکید بر جوانگرایی داشته‌اند، بنابراین در این حوزه نیز اقدامات بسیار خوبی در این وزارتخانه صورت گرفت و در پی آن میانگین سنی شورای معاونان بیش از ۱۰ سال کاهش یافته و مدیران جوان به روی کار آمدند.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات اجتماعی با ارائه راهکار و تعامل مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکانپذیر است و این امر دور از دسترس نیست، ضمن اینکه تحقق این امر نیاز به حمایت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و... از جمله اقداماتی است که با پیگیری‌های مستمر و حمایت متولیان امر توانستیم رقم بزنیم و قطعا این میزان اقدامات صورت گرفته کافی هم نیست و باید در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشیم.

شریعتمداری پس از پایان این نشست همراه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به دفتر دولت رفت و با نمایندگان مختلف مجلس درباره مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌شان گفت وگو کرد.

پربیننده ترین قیمت دلار 24 تیرماه 1399 سود ۷۹۰هزار تومانی سهام عدالت در یک روز جزییات پیش فروش سایپا +جدول افزایش قیمت سکه در پایان روز قیمت یورو به 25 هزار تومان رسید (۱۳۹۹/۴/۲۴)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی حقوق کار و رفاه اجتماعی بازنشستگان محمد شریعتمداری حقوق بازنشستگان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین

سیدصولت مرتضوی از طی شدن مراحل پایانی لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال آینده و واگذاری تصمیم‌گیری آن به مجلس در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

خانه ملت نوشت: سیدصولت مرتضوی از طی شدن مراحل پایانی لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال آینده و واگذاری تصمیم‌گیری آن به مجلس در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: در طول تاریخ ۴۰ساله همواره موضوع تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مورد مناقشه بوده و به نظر می‌رسید باید مرجعی در این باره تصمیم بگیرد که مقبولیت آن بالاتر از شورای عالی کار باشد که به اعتقاد ما این مرجع مجلس شورای اسلامی است. 

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره پیشنهاد خود مبنی بر تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال آینده و واگذاری تصمیم‌گیری آن به مجلس گفت: لایحه آن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقریباً مراحل پایانی خود را طی می‌کند، بعد از اتمام و در هفته‌های آینده تقدیم خواهد شد و پس از تصویب و طی تشریفات در دولت، تقدیم مجلس خواهد شد. 

وی با بیان اینکه از الان نمی‌توان نحوه استقبال و چگونگی بررسی این لایحه در مجلس پیش‌بینی کرد: افزود: ما معتقدیم برای برون رفت از مشکلاتی که الان رایج است و جهت استفاده از یک خرد جمعی بیشتر، باید مرجعی تصمیم بگیرد که مقبولیت آن بالاتر از شورای عالی کار باشد که ما فکر می‌کنیم این مرجع مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم مجلس هم به لایحه پیشنهادی ما اعتماد و آن را تصویب کند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این شاعبه برخی صاحب‌نظران که این وزارتخانه برای شانه خالی کردن از زیر بار تعیین حقوق و دستمزد کارگران این پیشنهاد را ارائه کرده، عنوان کرد: اتفاقاً شانه ما در وزارت کار زیر بار همه مسئولیت‌ها است. دولت سیزدهم یک دولت مسئولیت‌پذیر است و بنده به‌عنوان کوچک‌ترین عضو این دولت عرض می‌کنم هر مسئولیتی را که به ما بسپارند روی چشم می‌گذاریم، اما همچنان که همه شاهدیم نه امسال و سال‌های قبل، بلکه در طول تاریخ ۴۰ساله همواره موضوع تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مورد مناقشه بوده است.

مرتضوی ادامه داد: طی سال‌های گذشته همواره بعضی اوقات کارگرها، بعضاً کارفرماها، بعضی وقت‌ها جریانات دیگر، جریانات سیاسی و… در موضوع تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران راضی یا ناراضی هستند و بالاخره مورد مناقشه است؛ ما می‌خواهیم یک بار برای همیشه این موضوع را اصلاح کنیم، وگرنه به هیچ وجه بحث فرار از مسئولیت نیست، کما اینکه تا به الان هم مسئولیت‌مان را به احسن وجه انجام دادیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین