Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدرضا صفی خانی روز سه شنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: بر همین اساس مقرر شده ۶۴ درصد اقلام صادراتی از بخش صنعت، ۶ درصد معدنی، ۱۹درصد کشاورزی و صنایع غذایی و ۱۱ درصد پتروشیمی باشد.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر ۱۳ کشور همسایه، صادرات به بازار‌های هدف چین و هند نیز هدفگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی صادرات کشور طی سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت صادرات وزنی استان تغییری نداشته، اما از نظر ریالی تنها پنج درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: سه ماهه نخست سال گذشته ۶ میلیون و ۴۲۶ هزار دلار کالا از گمرک خرم آباد صادر شده که این رقم امسال به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار رسیده است.

صفی خانی تصریح کرد: ۱۵ قلم کالای تولیدی لرستان در سال ۹۶ به ۱۴ بازار جهانی، ۲۰ قلم در سال ۹۷ به ۱۹ کشور، ۱۸ کالا در سال ۹۸ به ۱۴ کشور ارسال شده و امسال تاکنون ۱۴ محصول تولیدی استان به هشت کشور صادر شد.

وی همچنین در خصوص میزان واردات استان افزود: سه ماهه‌ی ابتدایی سال گذشته فقط مواد اولیه از طریق گمرک خرم آباد به ارزش سه میلیون دلار و وزن یکهزار و ۵۵ تن وارد استان شده که امسال به ۴۳ درصد ارزش مالی، به چهار میلیون و ۴۸۷ هزار دلار رسیده است.

وی اظهار داشت: واردات امسال تنوع اقلام داشته و شامل اقلامی همچون ماشین آلات و مواد اولیه بوده و برخی از آلمان انجام شده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک واردات کالا صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان