Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ۴۶ درصد ابتلا در یک استان شاخص ما و برخی استان‌های دیگر زنان خانه دار بوده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر حریرچی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اعلام این مطلب افزود: علت ابتلای زنان خانه دار هم یکی به سبب شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و مجالس‌ها بوده و یکی هم از طریق همسر که ناقل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که امروز ۲۵ استان ما در وضعیت قرمز و هشدار بودند گفت: ۱۸۷ شهرستان قرمز، ۹۱ شهرستان نارنجی، ۱۱۰ شهرستان زرد و ۵۹ شهرستان سفید و یک شهرستان هم سبز بودند.

حریرچی گفت: هنوز معلوم نیست فردی که مبتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شود و بهبود می‌یابد ایمنی کسب می‌کند و اگر کسب می‌کند ایمنی او چه مدت پایدار است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اظهارات رئیس سازمان جهانی بهداشت که گفته:تا آینده قابل پیش بینی شرایط عادی نمی‌شود و بسیاری از کشور‌ها در مسیر اشتباهی حرکت می‌کنند و یا «ویروس دشمن اول ماست» افزود: ما سالانه ۳۸۰ هزار فوت داریم که تعداد فوتی‌های ما بر اثر کرونا حدود ۲۰ درصد این میزان می‌شود، یعنی چیزی حدود ۳۶ هزار مرگ در سال که از زلزله بم بیشتر است.

او با اشاره به این که کشوری مثل آمریکا واضحا وارد پیک دوم بیماری شده افزود: مطمئنا تا یک سال آینده واکسن فراگیری نخواهیم داشت و باید با خودمان زندگی مسالمت آمیز و با ویروس زندگی تهاجمی داشته باشیم. متاسفانه با تغییر رفتار مردم و بازگشایی‌ها که برای معیشت مردم ضروری بود مردم فکر کردند که شرایط کاملا عادی شده است و ما تنها با وحدت و همراهی می توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

حریرچی گفت: مهمترین اقدامی که ما الان می‌توانیم بکنیم استفاده از ماسک است و اگر ۹۵ درصد مردم از بدو خروج از منزل تا بازگشت به خانه ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را هم در کنار پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند (می توانیم به تدریج شاهد کاهش بیماری و کنترل اپیدمی باشیم.)

معاون کل وزارت بهداشت گفت: وظیفه حکومت فقط نصیحت نیست و باید با کسبه‌ای که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد قاطع شود.

حریرچی با نشان دادن اسلاید‌هایی گفت: در کشور‌هایی که استفاده از ماسک را اجباری کرده اند شاهد کاهش بیماری بوده ایم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
او با اشاره به این که کرونا داروی اختصاصی ندارد گفت: دارو‌هایی که در بازار سیاه فروخته می‌شود یا اصلا دارو نیستند یا داروی دیگری است که برچسبش را عوض کرده اند.

او همچنین در خصوص گروه‌های شغلی چهارگانه و محدودیت‌های آن‌ها در استان‌های مختلف توضیح داد:
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی حمیدرضا گودرزی رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونای استان تهران هم با اشاره به برخورد قاطع با کسبه‌ای که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در خصوص تعطیلی‌ها و محدودیت‌های این هفته تهران گفت:
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز گفت: برای مرحله دوم کمک مؤمنانه قراگاه های استانی و ملی با حضور نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوط شکل گرفته است تا با مشارکت مردم بتوانیم گوشه‌ای از آلام نیازمندان را التیام ببخشیم.

او همچنین گفت: در مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه فقط مواد غذایی تهیه و توزیع نمی‌شود بلکه اقلام دیگر مثل لوازم التحریر و لباس و اجاره بها و ... مد نظر است.

 

برچسب ها: حریرچی ، حمیدرضا گودرزی ، ستاد مقابله با کرونا ، معاون کل وزارت بهداشت ، تیتر امشب ، ماسک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حریرچی ستاد مقابله با کرونا معاون کل وزارت بهداشت تیتر امشب ماسک معاون کل وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری