Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

آمریکا سال گذشته با هدف سرنگونی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا صادرات نفت این کشور را هدف گرفت و صادرات ونزوئلا اکنون به پایینترین حد در حدود ۸۰ سال گذشته سقوط کرده است. اما با وجود بحران اقتصادی وخیم، مادورو همچنان در قدرت مانده و موفق شده بخشی از صادرات نفت را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- از آنجا که بسیاری از پالایشگاههای نفت آمریکا معمولا نفت سنگین را پالایش می کنند، این کشور خرید نفت سیاه را از روسیه افزایش داده است. طبق آمار رفینیتیو آیکان، صادرات مسکو در سال ۲۰۱۹ دو برابر نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش یافت و به ۱۱ میلیون تن رسید.

واردات نفت سیاه آمریکا از روسیه در شش ماه نخست امسال به ۵.۳ میلیون تن افزایش یافت و در مسیر برابری با حجم بالای واردات سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

آمریکا عمدتا نفت سبک تولید می‌کند که مناسب استفاده در مجتمعهای پالایشگاه طراحی شده برای پالایش نفت سنگین آمریکای لاتین نیست. صنعت شیل آمریکا هم تولیدش را در بحبوحه تقاضای ضعیف کمتر کرده است.

واشنگتن برخلاف روسیه در توافق کاهش تولید نفت گروه اوپک پلاس که از ماه مه آغاز شده و تا آوریل سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت، حضور ندارد.

یک معامله گر نفت سیاه روسی به رویترز گفت: کاهش تولید نفت سنگین اوپک و از دست رفتن بشکه های نفت ونزوئلا از سقوط تولید نفت شیل برای آمریکا بدتر بوده است.

نفت سیاه ارزانتر از گرید نفتی اورال روسیه است که اخیرا به دلیل کاهش تولید جهانی به شدت افزایش پیدا کرده و به آمریکا هم صادرات دارد.

بر اساس گزارش رویترز، نفت سیاه روسیه عمدتا به منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا وارد می شود که هیوستون و گالوستون در ایالت تگزاس را شامل می شود. صادرات نفت سیاه روسیه به آمریکا از بندر اوست لوگا در دریای بالتیک انجام می شود و در فاصله ژانویه تا ژوئن ۳.۳ میلیون تن صادر شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صادرات نفت تولید نفت اوپک پلاس اوپک نفت سیاه روسیه تحریم آمریکا اوپک پلاس صادرات نفت روسیه به آمریکا نفت سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده نیروی هوایی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد

فرماندار منطقه سواستوپول اعلام کرد، یک فروند جنگنده نیروی هوایی روسیه در آب‌های دریای سیاه سقوط کرده است.

به گزارش ایسنا، «میخائیل رازووژایف» فرماندار منطقه سواستوپول اعلام کرد، خلبان این جنگنده به سلامت ایجکت کرد و توسط امدادگران منتقل شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام مسئول همچنین ادامه داد، هیچ غیرنظامی در این سانحه آسیبی ندیده است.

کامال تلگرام روسیه نیز گزارش کرد که یک فروند جنگنده Su-۳۵ نیروی هوایی این کشور در نزدیکی سواستوپول دچار سانحه شد و در آب‌های دریای سیاه سقوط کرده است. هنوز علت وقوع این سانحه مشخص نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط جنگنده نیروی هوایی روسیه در دریای سیاه
  • جنگنده نیروی هوایی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد
  • خوردن چه غذاهایی در ماه رمضان بوی بد دهان را افزایش یا کاهش می‌دهد؟
  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲