Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود 5 ماه از گزارش اولین موارد ابتلاء به کرونا ویروس در کشور می‌گذرد اما نه تنها وضعیت بهتر نشده بلکه روز به روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود و کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت پس از ماه‌ها کار شبانه روزی دیگر خسته شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروزه باوجود اینکه چندین ماه از درگیری ایران با ویروس منحوس کرونا می‌گذرد اما هنوز در وضعیت خطرناک پیک بیماری در فروردین ماه هستیم البته با این تفاوت که در اولین ماه سال، محدودیت‌های فراوانی برای رفت و آمد ایجاد شد و مردم بیشتر مراقب سلامتی‌ خود بودند اما امروز نه از محدودیت‌های سابق خبری هست و نه مردم دیگر مثل سابق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان معتقدند عوامل متعددی دست به دست یکدیگر دادند تا پیک دوم کرونا در ایران شروع شود. رها کردن یکباره سیاست‌های محدود کننده تردد و اجتماعات و از آن مهمتر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم یکی از عمده عواملی است که باعث شده موج دوم کرونا در کشور اوج بگیرد.

بازگشایی اختیاری مدارس، برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه، فعالیت عادی پاساژها، تالارها، مغازه‌ها، رستوران‌ها، بازگشایی اداره‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی باعث شده در این وضعیت خطرناک قرار بگیریم.

در این شرایط خطرناک انتظار می‌رود مسئولین با اتخاذ سیاست‌هایی مبنی بر ایجاد محدودیت پیک دوم کرونا را تحت کنترل قرار دهند و البته مردم هم بدانند هنوز چیزی عوض نشده و همچنان در وضعیت خطرناک بیماری قرار داریم پس از بیرون رفتن‌های غیرضروری، مسافرت رفتن، مهمونی گرفتن و... جدا پرهیز کنند.

خبرنگار خبرگزاری برنا به بیمارستان مسیح دانشوری رفت تا گزارشی از وضعیت این بیمارستان در روزهای پیک دوم کرونا تهیه کند و پای صحبت‌های پرستاران این بیمارستان بنشیند.

کرونا جوانان را هم درگیر می‌کند/ بسیاری از پرستاران کرونا مثبت، سرکار می‌آیند

یکی از پرستاران بخش این بیمارستان گفت: از اسفندماه بخش ما مخصوص بیماران کرونایی شد اما تنها به مدت 20 روز خالی شد که متاسفانه به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی باز هم تعداد مبتلایان افزایش یافت و مجددا درهای این بخش به روی بیماران کرونایی باز شد.

او افزود: قرار بود در اردیبهشت بگوئیم کرونا را شکست دادیم اما متاسفانه ما کادر درمان را شکست دادیم چراکه آنها واقعا خسته هستند و بسیاری از آنها باوجود اینکه تست‌ آنتی بادی‌شان مثبت است اما به دلیل کمبود نیرو، هنوز سرکار می‌آیند.

این پرستار عنوان کرد: عاجزانه از مردم خواهش می‌کنم مسائل بهداشتی را رعایت کنند، ماسک بزنند، تا جایی که امکان دارد از خانه بیرون نروند تا ما هم یک مقدار استراحت کنیم و بتوانیم به مریض‌هایی که می‌آیند خدمات ارائه دهیم نه اینکه خودمان هم تلف شویم و بیماران روی زمین بمانند.

او در پاسخ به اینکه آیا جوانان کرونا نمی‌گیرند؟ گفت: اینکه جوانان کرونا نمی‌گیرند اصلا صحت ندارد ما مریض 24 ساله، 36 ساله، قهرمان کشتی 36 ساله و.... داریم که اینجا بستری هستند درواقع کرونا هر قشری را می‌تواند درگیر کند.

مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند

یکی دیگر از پرستاران بخش، این باور که می‌گویند جوانان کرونا نمی‌گیرند را تکذیب کرد و گفت: اصلا چنین چیزی وجود ندارد، ما در همین بیمارستان همه قشر مردم اعم از پیر و جوان را داشتیم که به کرونا مبتلا شدند.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: کادر درمان واقعا خسته شدند بنابراین از مردم می خواهم حتما از ماسک استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

این پرستار تصریح کرد: مردم مهمانی و عروسی می‌گیرند و دور هم جمع می‌شوند درصورتی که باید به شدت از انجام چنین کارهایی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بیمارستان دولتی و خصوصی کشتی ویروس دوم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی

حسین ظفری سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در کشور اظهارداشت: در حال حاضر در استان‌های هرمزگان، کرمان، بوشهر و جنوب فارس وضعیت عادی، نرمال و پایدار شده و تمرکز ما در مدیریت بحران بر جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: میانگین بارش در یک سال در کل استان سیستان و بلوچستان ۱۰۱ میلیمتر بوده که در ۲۴ ساعت گذشته در زرآباد به میانگین ۲۷۰ میلیمتر رسیده است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشو ادامه داد: اسفند پارسال بارش‌ها طی دو هفته ۲۳۰ میلیمتر در استان رسید بود ولی در کمتر از ۲۴ ساعت در شهرهایی مانند زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسیده که سه برابر بارش‌های سیستان و بلوچستان طی یک سال بوده و این مساله بسیار اهمیت داشت.

ظفری گفت: حدود ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تأثیر این سیلاب‌ها قرار گرفتند که از این تعداد ۴۰۰ روستا برق آنها توسط همکاران ما در وزارت نیرو برای حفظ جانشان قطع و بخشی هم به دلایل دیگر قطع شده بود و ۹۰ درصد برق مناطق قطع شده در حال حاضر وصل است.

وی بیان داشت: حدود ۷۰ روستا آب آنها به دلیل گل آلود و سیلاب بودن قطع شده است که امدادرسانی به این روستاها توسط ۱۲۰ تیم از هلال احمر در کنارک در حال انجام است و در استان سیستان و بلوچستان سه محور اصلی و ۱۴ محور فرعی مسدود شده است که امدادرسانی از طریق ۷ بالگرد توسط سپاه، ارتش و هلال احمر در حال انجام است و با فروکش کردن آب محورها بازگشایی می‌شود و دسترسی آغاز خواهد شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه سد کهیر که بالادست سد کنارک است، گفت: این سد ۱۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی داشت که طی ۲۴ ساعت این ظرفیت تکمیل و به ۳۴۵ میلیون متر مکعب رسیده است. همچنین سد کهیر اولین بار است که تکمیل و آبگیری شده و اگر نبود منطقه جنوب را با مشکل وخیم مواجه می‌کرد.

ظفری اعلام کرد: فیبر نوری در شهرهای قصرقند، نیکشهر، خاش و ایرانشهر قطع است و تا پایان وقت امروز ارتباط فیبر نوری این مناطق وصل و تعاملات اینترنتی و خطوط تلفنی وصل خواهد شد. در استان هرمزگان بارش‌ها بسیار زیاد بود و دیروز حجم بارش‌ها زیادتر شد و در بخش‌هایی از معابر در شهر بندرعباس آب گرفتگی رخ داد که در حال حاضر برطرف شده است. گروه‌های جهادی و مجموعه‌های دولتی در این استان ورود یافته و حدود ۱۲ روستا در جاسک و بشاگرد موقتاً ارتباط آنها قطع است که تا امروز بعد از ظهر وصل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همه راه‌های اصلی استان هرمزگان باز است و در حوزه دریایی این استان مشکلی وجود ندارد و فیبر نوری در استان وصل است و ارتباطات مشابه شرایط عادی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در استان کرمان راه‌های اصلی باز ولی راه‌های فرعی قطع است که توسط نیروهای پلیس برای حفظ جان مردم بسته شده و با فروکش کردن آب این راه‌ها باز خواهد شد. همچنین آب، گاز و فیبر نوری در این استان بخش‌هایی که روز گذشته دچار اختلال شده بود امروز پنجشنبه وصل شده است و با و با لایروبی‌هایی که در رودخانه‌های فصلی در ۶ ماه گذشته صورت گرفته است خدا را شکر سیلاب خسارت چندانی را با توجه به برآوردها به زیرساخت‌های استان کرمان وارد نکرده است.

وی یادآور شد: در استان‌های بوشهر و جنوب فارس هم خسارت به زیرساخت‌ها زیاد نبوده است و سایر مناطق از جمله جنوب سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های دولتی و جهادی تا رسیدن وضعیت به شرایط نرمال ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6081668 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • دیدار فرامرز ظلی با وزیر ورزش پس از ترخیص از بیمارستان
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها