Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:21:00 GMT

دولت آمریکا فرمان اخراج دانشجویان خارجی را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۵۱۰

دولت آمریکا فرمان اخراج دانشجویان خارجی را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روز سه شنبه «آلیسون بوروز» قاضی بخش ایالات متحده اعلام کرد که دانشگاه هاروارد و مؤسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) با دولت «دونالد ترامپ» در مورد لغو دستورالعمل جدیدی به توافق رسیدند که دانشجویان بین المللی غیرمقیم در آمریکا را به شرکت در کلاسهای حضوری یا اخراج از خاک این کشور ملزم می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع در پی یک دعوای حقوقی بزرگ، دولت ترامپ یک دستورالعمل پیشنهادی را لغو کرد که در صورت برگزاری دوره های صرفاً آنلاین در فصل پائیز، هزاران دانشجوی بین المللی را وادار به ترک خاک آمریکا می کرد.

اما با پیشنهاد این دستورالعمل از سوی دولت ترامپ، دانشگاه هاروارد و مؤسسه تکنولوژی ماساچوست به همراه صدها دانشگاه و شرکتهای فعال در حوزه فناوری علیه دولت ترامپ اقامه دعوی کردند.

این دانشگاهها، مؤسسات و شرکتهای فناوری این استدلال را مطرح می کنند که این دستورالعمل نه تنها به دانشجویان لطمه می زند، بلکه آمریکا را از میلیاردها دلار درآمدی که سالانه از محل پذیرش دانشجویان بین المللی کسب می شود، محروم می سازد.

افزون بر آن، در این دعوی حقوقی مطرح شد که دستورالعمل مزبور با وادار کردن دانشگاهها به بازگشایی پیش از موعد مقرر [در ارتباط با شیوع کرونا]، سلامت و بهداشت عمومی را به خطر می اندازد.

کد خبر 4974380

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا اخراج نیروی کار دونالد ترامپ دانشگاه هاروارد شیوع کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا عربستان سعودی لبنان فلسطین سوریه دونالد ترامپ ایران روسیه افغانستان ترکیه امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین

اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

براساس گزارش اس دبلیو آی، با این وجود اساتید و دانشجویان  دانشگاه کلمبیا برای اعتراض به دستگیری دانشجویان  تجمع کرده اند. کاربران توییتر نیز با منتشر کردن تصاویری نوشتند: دانشگاه کلمبیا در نیویورک برای ششمین روز متوالی درهای خود را به دلیل ادامه تحصن دانشجویان کلمبیا که کمپ اعتراضی در وسط محوطه دانشگاه برپا کرده اند، بسته است.

نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته نیز به دانشگاه ییل یورش برده و دانشجویان حامی فلسطین را که بطور مسالمت آمیز درحال اعتراض به قتل عام فلسطینیان بودند، بازداشت کردند.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا دیروز (دوشنبه) در ایمیلی به کارکنان دانشگاه و دانشجویان نوشت: دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو کرده و آموزش بطور آنلاین برگزار خواهد شد تا کینه‌ها کاهش یابد و همه ما فرصتی داشته باشیم تا مراحل بعدی را در نظر بگیریم.

روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود گزارش داد که پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرده است اما مقامات دانشگاه ییل به درخواست ها برای اظهار نظر  دراین خصوص پاسخ ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • پایان ماه عسل برخی سازمان‌ها در سفرهای خارجی