Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@09:44:02 GMT

ورود ناوشکن آمریکایی به دریای جنوبی چین

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۵۳۳

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو جنگی این کشور وارد آب‌های دریای جنوبی چین شده و در منطقه مورد مناقشه مستقر شده است.

در بیانیه‌ی ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا آمده است: «ناوشکن موشکی هدایت‌شونده کلاس "Arleigh Burke" به نام "USS Ralph Johnson - DDG ۱۱۴" در نزدیکی جزایر "Spratly" در دریای جنوبی چین مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناوشکن به انجام عملیات‌های امنیتی دریایی و تلاش برای همکاری در زمینه تحقق آب‌های آزاد در دریای جنوبی چین خواهد پرداخت.»

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار کرده بود، ادعای پکن درباره دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی است.

اظهارات پامپئو با واکنش‌های منفی از سوی پکن همراه بود، چنانکه چین به شدت با بیانیه‌ی وزیر امور خارجه آمریکا درباره دریای چین جنوبی مخالفت و واشنگتن را به تحریف قوانین بین‌المللی متهم کرد.

چین مناطق بزرگی از این دریا را که هم تایوان و هم فیلیپین، ویتنام، بروئنی و مالزی ادعای مالکیت بر آن را دارند، متعلق به خود می‌داند و بر همین اساس هم در جزایر مصنوعی که آنجا احداث کرده، استحکامات نظامی دایر کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: دریای جنوبی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: گاهی دیدار‌هایی با آمریکایی‌ها داریم

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد آمریکا بخشی از خاک این کشور را اشغال کرده است و از تروریسم حمایت می‌کند، اما گاهی دیدار‌هایی با مقامات آمریکایی انجام می‌شود.
 
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.
 
وی افزود: با این حال ما گاهی دیدار‌هایی با آنها داریم هرچند که این دیدار‌ها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود، اما همه چیز تغییر خواهد کرد.
 
وی درباره محور این دیدار‌ها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.
 
بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آنها داریم باید با آنها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آنها تن‌ها براساس برابری همکاری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

tags # اخبار جهان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بشار اسد: گاهی دیدار‌هایی با آمریکایی‌ها داریم
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • (ویدئو) گران‌ترین رادار آمریکایی چطور در اسرائیل منهدم شد؟
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد