Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@00:22:22 GMT

بازگشت ایرانی ها از نپال بعد از پنج ماه

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۵۸۹

به گزارش فارس، به دنبال هماهنگی های انجام شده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و اخذ مجوزهای لازم بخشی دیگر از هموطنان ایرانی طی هجدهمین پرواز امدادی بامداد امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه به کشور بازگشتند. 
در پرواز اخیر تعداد هشت نفر از اتباع کشورمان حضور دارند که پس از قطع پروازهای بین المللی در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۰ در کشور نپال، امکان بازگشت به کشور را نداشتند و نزدیک به پنج ماه مجبور به توقف اضافی در این کشور شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در نپال سفارت ندارد، عملا یاری رسانی به هموطنان مذکور را با دشواری هایی همراه کرده بود و در این بین از تلاش های کنسول افتخاری در نپال نیز استفاده شد. 
در همین خصوص، سفارت جمهوری اسلامی ایران طی این مدت تلاش های زیادی برای بازگشت اتباع ایرانی گرفتار در این کشور از طرق مختلف از جمله گنجاندن این افراد در پروازهای اضطراری به مقصد کشورهای دیگر، تعدادی از آنها با استفاده از آن پروازها به کشور بازگشتند.

علی رغم آن، هشت نفر از اتباع ایرانی همچنان در نپال امکان بازگشت به کشور را نیافته بودند.
سفارت ایران برای کمک به این افراد، طی رایزنی های گسترده و فشرده با دولت هند موفق شد مجوز ورود آنها را از طریق روادید ترانزیتی به صورت زمینی به هندوستان گرفته تا آنان را پس از انتقال به دهلی نو با یک پرواز امداد هواپیمایی ماهان به کشور بازگرداند.

گفتنی است تحقق این امر در شرایطی مهیا شد که دولت هند صدور انواع روادید برای اتباع خارجی به جز موارد بسیار محدود و خاص را ممنوع کرده بود و خوشبختانه دولت هند با کمک و استثنا به هموطنانمان اجازه ورود زمینی به این کشور را صادر کرد. همچنین با رایزنی با دولت نپال، این کشور نیز که مرزهای آن در شرایط همه گیری کرونا با محدودیت های بسیاری مواجه بود، مجوز خروج از مرز زمینی خود را برای این افراد صادر کرد.
این افراد پس از ورود به هند، با هماهنگی های انجام گرفته توسط سفارت ایران به محلی جهت استقرار موقت منتقل و پس از ساماندهی  و بامداد امروز (چهارشنبه) مورخ ۲۵ تیر ۹۹  به مقصد ایران و پرواز کردند.
شایان ذکر است، طی پروازهای امدادی که از دو مسیر دهلی نو و مومبای (بمبئی) به مقصد تهران توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو هماهنگ شده است  تاکنون تعداد زیادی از هموطنان که خواهان بازگشت به کشور بودند، به ایران بازگشتند.

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • خوشحالی جوانان نپال از پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • سیل در فرودگاه دبی؛ بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی به تاخیر افتاد