Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، شورای مشورتی جنبش النهضه همچنین «راشد الغنوشی» رییس این حزب را مأمور کرد تا با مشورت با احزاب سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی این موضوع را پیگیری کند.

شورای مشورتی جنبش النهضه تونس پیش‌تر نیز اعلام کرده بود، الغنوشی مامور رایزنی با رئیس جمهوری و احزاب این کشور به منظور دستیابی به توافقی درباره تشکیل دولت جدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیاس الفخفاخ وزیر دارایی پیشین تونس در پی عدم رأی اعتماد پارلمان به کابینه الحبیب الجملی، مأمور تشکیل دولت  این کشور شد.

پارلمان تونس جمعه ۲۰ دی‌ماه با عدم رأی اعتماد به دولت الجیب الجملی، نه تنها رئیس جمهوری، بلکه جنبش اسلامی «النهضه»(برنده اصلی انتخابات پارلمانی) را نیز دچار مشکل کرد تا جایی که برخی احزاب حتی رئیس پارلمان و  جنبش النهضه با چالش جدی مواجه شدند.

انتخابات پارلمانی تونس در ۶ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۴مهرماه ۹۸) برگزار شد که از مجموع بیش از هفت میلیون واجد شرایط، ۲ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۶۲۸ نفر به پای صندوق‌های رأی رفتند. بر اساس اعلام رسمی نتایج انتخابات پارلمانی تونس در ۱۸ مهرماه، جنبش اسلامگرای النهضه ۵۲ کرسی و حزب قلب تونس به ریاست «نبیل القروی» ۳۸ کرسی به دست آوردند.

این دومین انتخابات پارلمانی تونس از زمان تصویب قانون اساسی جدید در سال ۲۰۱۴ و سومین انتخابات پارلمانی پس از خلع دولت «زین العابدین بن علی» دیکتاتور پیشین و انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی در این کشور است.

برچسب‌ها تونس پارلمان النهضه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس پارلمان النهضه تونس پارلمان النهضه انتخابات پارلمانی جنبش النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماراپه در بیانیه‌ای گفت که صحبت‌های بایدن ظاهرا حاکی از این است که دایی او توسط آدمخوار‌ها خورده شده است.

در این نسخه از بیانیه نخست وزیر پاپوا گینه نو که در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته، ماراپه عنوان کرده است: اظهارات رئیس جمهور بایدن ممکن است یک اشتباه لفظی بوده باشد. با این حال، کشور من سزاوار برچسب  «آدمخوار»  نیست.

بایدن هفته گذشته در یک مراسم یادبود جنگ جهانی دوم در پنسیلوانیا در مورد امبروز فینیگان دایی هوانورد خود در نیروی هوایی ارتش، صحبت کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت که هواپیمای وی بر فراز پاپوآ گینه نو، که صحنه درگیری‌های سنگین بود، سرنگون شد.

بایدن با اشاره به جزیره اصلی این کشور گفت: آنها هرگز جسد را پیدا نکردند، زیرا در آن زمان آدمخوار‌های زیادی در آن قسمت از گینه نو وجود داشتند.

اظهارات بایدن در حالی است که این کشور در منطقه اقیانوس آرام متحد کلیدی آمریکا به حساب می‌آید و به تازگی چین به دنبال افزایش نفوذ خود در این منطقه است. وانگ یی وزیر خارجه چین روز گذشته به این کشور سفر کرد.

نخست وزیر پاپوا گینه نو در مورد اظهارات بایدن گفت: جنگ جهانی دوم کار مردم من نبود. با این حال، آنها بی جهت به درگیری کشیده شدند که کار آنها نبود.

همزمان آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه سفر خود را به پاپوآ گینه نو، نزدیک‌ترین همسایه استرالیا آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • نتانیاهو؛ منفور دوست و دشمن