Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@17:18:15 GMT

ریزش‌های جدید ملخ‌های صحرایی متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۸۵۸

ریزش‌های جدید ملخ‌های صحرایی متوقف شد

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: خوشبختانه از ۱۰ روز گذشته ریزش‌های جدید ملخ‌های صحرایی متوقف شده و در حال لکه گیری در استان‌های در گیر هستیم. تاریخ انتشار: 06:38 - 25 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۵۰۵

محمدرضا میر در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: در حال حاضر ۸ استان درگیر مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستند که خوشبختانه از ۱۰ روز گذشته ریزش‌های جدید ملخ‌ها متوقف شده و در حال لکه گیری در استان‌های در گیر هستیم و تقریبا عملیات مبارزه در این فاز رو به اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سطح مبارزه در استان‌های درگیر ملخ‌های صحرایی به ترتیب، سیستان و بلوچستان با ۱۸۱ هزار و ۷۹۰ هکتار، استان هرمزگان ۶۹ هزار و ۴۵۰ هکتار، استان بوشهر ۴۲ هزار و ۸۰۵ هکتار، منطقه جنوب کرمان ۳۸ هزار و ۷۲۲ هکتار، استان فارس ۳۰ هزار و ۸۰۵ هکتار، استان خراسان جنوبی ۲۶ هزار و ۹۶۰ هکتار، استان خوزستان ۶ هزار و ۱۷ هکتار، شمال کرمان ۶ هزار و ۱۵ هکتار و استان خراسان رضوی ۶۵ هکتار مبارزه شیمایی با ملخ‌های صحرایی صورت گرفته است.

سطح مبارزه با ملخ ها به ۴۰۳ هزار هکتار رسید

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در ادامه گفت: مجموعه سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی در کشور تاکنون به ۴۰۳ هزار و ۱۱۴ هکتار رسیده است.

میر با اشاره اینکه در حال حاضر موج جدیدی از حمله ملخ‌های صحرایی نداریم گفت: تقریبا مبارزه در فاز اول به اتمام رسیده است.

 

بیشتر بخوانید: ملخ‌ها در پایتخت خطری برای شهروندان ندارد

 

وی افزود: آفت ملخ صحرایی برای تابستان گذرانی خود از ایران عبور می‌کند و به سمت کشور‌های هند و پاکستان مهاجرت می‌کند که البته با توجه به پیش بینی‌های انجام شده از رفتار این آ‌فت‌ها قطعا در اوایل یا اواسط مهرماه دوباره سیکل برگشت ملخ‌های صحرایی از هند و پاکستان به سمت کشور‌های شاخ آفریقا که خاستگاه اصلی ملخ صحرایی است در کشور آغاز می‌شود و در واقع از مهر ماه مجددا در استان‌های جنوبی درگیر مبارزه با این آفت خواهیم بود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات اظهار کرد: با توجه به آغاز مبارزه با ملخ‌های صحرایی از مهرماه پیش بینی می‌شود در سال جاری مبارزه با ملخ‌های صحرایی به یک میلیون هکتار برسد که این موضوع در فاز دوم برگشت ملخ‌های صحرایی محقق می‌شود.

میر بیان کرد: مهرماه تا آذرماه فاز برگشت ملخ‌های صحرایی از هند و پاکستان است و در این مدت مبارزه در فاز جدید آغاز می‌شود.

وی در مورد ملخ‌های موجود در استان‌های دیگر به ویژه تهران گفت: ملخ موجود در تهران و استان‌های دیگر فاز تهاجمی ندارد و سیکل زندگی این ملخ‌ها با توجه به محدودیت رو به اتمام است و همانطور که پیش بینی می‌شد به طور طبیعی کنترل شدند و جمعیت این ملخ‌ها نیز رو به کاهش است و در این فصل به تدریج از بین خواهند رفت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی مبارزه با ملخ های صحرایی مبارزه با ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!

اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه در مسیر ایران متوقف شد.   به گزارش ایلنا، روز گذشته اولین قطار ترانزیتی حاوی بار 1100 متریک تن سنگ معدنی از افغانستان به مقصد ترکیه وارد ایستگاه راه‌آهن روزنک در ایران شد و این اولن محموله تالک افغانستان بود که از مسیر ایران راهی ترکیه می‌شد اما طبق شنیده‌ها در ایران متوقف ماند و اجازه عبور به آن داده نشد.   در حالی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن بر ترانزیت ریلی کشور تاکید دارند و «میعاد صالحی» ،مدیرعامل شرکت راه‌آهن، مدعی است که افزایش ترانزیت ریلی در صدر اولویت برنامه‌ها قرار دارد اما گفته می‌شود به دلایلی نامعلوم اولین قطار ترانزیتی و اولین عبور رسمی از راه‌آهن خواف- هرات در ایستگاه روزنک متوقف شد و ایران برای ادامه حرکت به این قطار لوکوموتیو نداده است.      یک منبع آگاه در این باره به ایلنا گفت: موضوع در دست پیگیری است اما احتمالا دلیل عدم اجازه عبور به این قطار مسائل مالی باشد.   این موضوع به پیمانکار کنسرسیوم تشکیل شده برمی‌گردد، این کنسرسیوم اقدامات هندلینگ را انجام می‌دهد و این کنسرسیوم بابت عبور قطار باید هزینه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌کردند و گویا این توافق صورت نگرفته است و احتمالا به این دلیل ایران به این قطار لوکوموتیو نداده‌است.                کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!