Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» درباره برپایی مراسم پایانی و نمایشگاه آثار این مسابقه به خبرنگار مهر گفت: از آنجایی که وزارت بهداشت یکی از حامیان این مسابقه است، قرار است برنامه‌های مراسم پایانی و برپایی نمایشگاه از سوی آن‌ها اطلاع‌رسانی شود چون قرار است وزیر بهداشت در مراسم پایانی حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: البته ما در تلاش هستیم که اجازه برگزاری آنلاین مراسم اختتامیه این مسابقه را بگیریم چون با توجه به شرایط موجود ناشی از شیوع کرونا و زمان زیادی نیز از مسابقه گذشته است، احتمال می‌دهیم مراسم پایانی و اعطای جوایز به صورت مجازی برگزار شود. برای این منظور نیز با داوران ایرانی و خارجی مصاحبه انجام شده که با زیرنویس همراه است.

شجاعی طباطبایی با اشاره به اینکه تندیس، کتاب، جوایز و الواح تقدیر آماده است، بیان کرد: کتاب نمایشگاه در ۳۲۰ صفحه با مقدمه وزیر بهداشت به شکل نفیس به چاپ رسیده است.

برگزاری نمایشگاه آثار در چند گالری

با بیان اینکه نمایشگاه آثار این مسابقه در چندین گالری در سطح شهر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تصمیم داریم همه ۳۸۸ اثری که برای مسابقه مورد قبول بودند، به نمایش بگذاریم؛ همچنان که بخشی از این آثار در پیاده‌راه میدان ولیعصر (عج) و فرهنگسرای اندیشه به نمایش درآمد. همچنین آثار در مراکز استان‌ها نیز به نمایش در آمده و در خواهد آمد که اولین نمایشگاه مجازی آن در استان هرمزگان برگزار شده است.

دبیر مسابقه بین‌المللی «ما کرونا را شکست می‌دهیم» درباره برگزیدگان این مسابقه نیز گفت: به سه نفر برگزیده اول و دوم و سوم، تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی و به ۷ نفر از هنرمندان ایرانی نیز جایزه ویژه شامل جایزه نقدی دو میلیون تومانی به همراه یادمان تقدیر تعلق می‌گیرد. جایزه ویژه برای هنرمندان ایرانی از این جهت در نظر گرفته می‌شود، چراکه همیشه تعداد هنرمندان ایرانی بیشتر از خارجی‌ها است و به همین دلیل همیشه برای این هنرمندان، امتیاز ویژه‌ای قائل هستیم.

کشورهای رکورددار ارائه اثر به جشنواره کدامند؟

به گفته وی، کشورهای ایران، ترکیه، چین، هندوستان و اندونزی بیشترین میزان اثر و حضور را در این مسابقه داشتند. ۴۳۶ هنرمند ایرانی، ۸۲ هنرمند ترکیه‌ای، ۷۲ هنرمند چینی، ۷۵ هنرمند هندی، ۷۰ هنرمند اندونزیایی، ۴۸ هنرمند برزیلی، ۳۰ هنرمند روسی، ۲۶ هنرمند صربستانی و ۲۵ هنرمند اوکراینی در مسابقه شرکت کردند.

به گزارش مهر، نمایشگاه مجازی کارتون‌های مسابقه «ما کرونا را شکست می‌دهیم» در سایت ایران کاریکاتور به نمایش درآمد و علاوه‌بر آن، آثار در صفحه مجازی مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر نیز نمایش داده شد. تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بار از گالری آثار در سایت ایران کارتون دیده شده است.

مسابقه بین‌المللی «ما کرونا را شکست می‌دهیم» به همت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری نهادهای مختلفی مانند اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بنیاد فرهنگی روایت فتح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

کد خبر 4974147

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتور مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا تئاتر ایران فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان صداوسیما سازمان سینمایی شیوع کرونا سینمای مستند ما کرونا را شکست می دهیم هنرهای تجسمی مراسم پایانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، مراسم میثاق با هنرمندان که طبق روال همه ساله به دعوت انجمن فرهنگی هنری و ادبی تک چراغ و با همکاری سایر تشکل های فرهنگی در آخرین جمعه فروردین ماه با هدف دیدار سالیانه هنرمندان بایکدیگر و تجلیل و یادبود از هنرمندان درگذشته برگزار می‌شود، امسال هم برگزار نیز برگزار شد.

این مراسم که دهمین سال برگزاری را در کارنامه خود دارد ابتدا با حضور تنی چند از هنرمندان پیشکسوت در قطعه شهدا و ادای احترام به شهدای هنرمند و حضور بر مزار استاد سید محسن مصطفی زاده و ذکر فاتحه برای درگذشتگان آغاز و سپس در ساعت ۴ عصر جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با تلاوت  قرآن توسط سید مسلم موسوی شاعر هنرمند با صوتی خوش و دلنشین و پخش سرود جمهوری اسلامی رسمیت یافت.  

فرشید شاهسون پور مدیر اجرایی و هماهنگ کننده برگزاری مراسم با سخنانی هدف از اجرای این برنامه که افروختن چراغی برای گرد آوردن پروانه های هنرمند و هنردوست و دیدار نوروزی آنان با یکدیگر است از یاوران و حامیان و همراهان برگزار کننده تشکر کرد و از حضور چشمگیر هنرمندان و هنردوستان در تکریم از پیشکسوتان هنرمند و تجلیل از هنرمندان درگذشته و خانواده‌های این عزیزان که حضور داشتند قدردانی و همچنین اعلام کرد این برنامه تنها با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و همیاری سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد برگزار شده است.

بعد از آن با معرفی استاد پرویز روحبخش پیشکسوت رادیو و تلویزیون، خبرنگار، برنامه ساز، نویسنده، بازیگر، شاعر و سخنور نام آور خراسانی از ایشان دعوت کرد که هدایت، مجری گری و ادامه برنامه را به عهده داشته باشند.

فرشید شاهسون پور در پایان سخنان خود شعری از زنده یاد استاد سید محسن مصطفی زاده که دو سال است اهل هنر را تنها گذاشته قرائت کرد که وصف الحال هنرمندان بود و بسیار مورد تشویق و تحسین حاضران قرار گرفت. 

استاد پرویز روحبخش با ذکر خاطراتی از هنرمندان آرمیده در این قطعه و سخنانی در مورد ضرورت و توجه به دنیای پس از مرگ با استفاده از اشعار پیشینیان و سروده‌های خویش به کیفیت مراسم افزوده و در فواصل اجرا سخنان استاد امیر نخاولی و قرائت اشعاری توسط آقای هادی استیری و خانم حسینی شاعر مهاجر شور مجلس را فزون‌تر کرده بود. 

آقای ایرج قهرمانی مدیر موسسه تصاویر ماندگار با حضور و مصاحبه با پیشکسوتان هنرمند تصاویر و این لحظات را برای آیندگان ماندگار و ثبت می‌کرد. 

استاد حسین طالبی پیشکسوت هنرهای تجسمی هم طبق روال همه ساله تابلویی نقاشی از  هنرمندی درگذشته را قلمی کرد که امسال ثبت مزار اکبر زرین مهر بر روی بوم بود. 

در انتها صوت صلوات خاصه امام رضا در فضای قطعه هنرمندان طنین انداز شد و با دیدار و دلجویی هنرمندان از یکدیگر مراسم در غروب جمعه خاتمه یافت.

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار