Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماره سوم از دوره جدید فصلنامه «زیباشناخت» به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، «زیباشناخت» یک فصلنامه مطالعات نظری و تاریخی هنر است. در سومین شماره از دور جدید انتشار این فصلنامه، مطالبی در چهار بخش با عناوین هنرآزمایی، هنر شناخت، تبارشناخت و کتاب شناخت، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش نخست، دان کارل هُلم، دانشیار دانشگاه سودرتورن استکهلم، در مقاله‌ای با عنوان «در باب بازنمایی تاریخ هنر معاصر» به بررسی نمونه‌ها و پیامدهای تاریخی هنر پرداخته است. در ادامه در مطلبی به عنوان «پرسش از یک مفهوم معاصر: معاصر چیست؟» مجید اخگر به بررسی مقاله دان کارل هلم پرداخته است. «تلقی هرمنوتیکی از هنر معاصر» به قلم امیر نصری یکی دیگری از مطالب بخش «هنرآزمایی» است.

بخش «هنر شناخت» با مقاله‌ای از گوتفرید بوهم، استاد تاریخ هنر مدرن در دانشگاه بال سوئیس، باعنوان «فراتر از زبان؟ نکاتی در مورد منطق تصاویر» آغاز شده است. مقاله «کانت پس از دوشان» به قلم تیه‌ری دو دوو، مقاله «کیِرکگور، ایبسن و زیبایی‌شناسی ارتباط غیرمستقیم» نوشته لئوناردو اف. لیسی، دیگر مطالب این بخش هستند.

بخش تبارشناخت به مقاله «لائوکون، گفتاری در باب مرزهای نقاشی و شعر» نوشته گوتهولد افرایم لسینگ اختصاص دارد. 

در بخش «کتاب شناخت» نیز کتاب‌های «ایدئولوژی زیبایی‌شناسی» نوشته تری ایگلتون، «نگره فیگوراتیو در نقاشی معاصر ایران» با گردآوری مسلم خضری، «فریدریش و عصر رومانتیسم آلمانی» اثر لیندا سیگل و دیگران «شش کارگردان اروپایی» نوشته پیتر هارکورت، «فتیشیسم در موسیقی و واپسروی شنیدن» اثر تئودور آدورنو و «به صحنه بردن فلسفه: فصل مشترک‌های تئاتر، اجرا و فلسفه» معرفی شده‌اند.


سومین شماره فصلنامه مطالعات نظری و تاریخی هنر «زیبا شناخت» به صاحب امتیازی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، با مدیرمسئولی مهدی افضلی و سردبیری کامران سپهران منتشر شده است و در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

********************

 

ثبت‌نام دورهای آموزشی مجازی و حضوری در مراکز منطقه ۶

ثبت‌نام دورهای آموزشی  مجازی و حضوری با هدف آشنایی شهروندان با دوره‌های آموزشی و با رعایت پروتکل‎های بهداشتی آغاز شد. 

به گزارش مدیریت روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۶ و فرهنگسرای سرو، دوره‌های آموزشی این مراکز در رشته‌های مختلف به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای مقابله با ویروس کرونا برای همه گروه‌های سنی شامل: علوم قرآنی، مدرسه صنایع دستی، کارگاه کندوکاو، کارگاه اصول موفقیت در مسیر کار آفرینی، ورزش، موسیقی، هنرهای خانگی، فوریت‌های پزشکی، علوم رایانه، زبان انگلیسی، آموزش کودک و نوجوان، هنرهای سنتی و تجسمی، هنرهای نمایشی، مشاوره، دوره‌های تخصصی ادبی و مهد کودک و پیش دبستانی اشاره کرد.  

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانند همه روزه به واحد آموزش فرهنگسرای سرو و خانه فرهنگ گل‌ها مراجعه کنند.

نشانی و تلفن مراکز فرهنگی هنری منطقه ۶:

فرهنگ سرای سرو:خیابان ولیعصر (عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی دوم /  تلفن ۸۸۷۹۹۹۹۸ 

خانه فرهنگ گلها : خیابان کارگر شمالی ، بالاتر از فاطمی، کوچه دیدگاه، پلاک ۲۸ / تلفن ۸۸۹۸۳۶.۳

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هنر رودکی کتاب دانشگاه بنیاد رودکی سرو فرهنگسرا شناخت فصلنامه مجازی و حضوری فرهنگی هنری ثبت نام منطقه ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات