Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، سربازان آمریکایی حاضر در عراق و افغانستان عقیده دارند حضور نظامی در دو کشور افغانستان و عراق، برای به رخ کشیدن قدرت نظامی ایالات متحده به ایران بوده، ولی ارزشش را نداشته است. 

تنها مخارج جنگ و حضور در افغانستان برای آمریکا طی حدود ۲۰ سال بیش از ۷۶۰ میلیارد دلار بوده، اما چیزی که نصیب این کشور شده، هزاران کشته و مجروح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید

فیلمی از شجاعت مثال زدنی سربازان آمریکایی!

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا نیروهای آمریکایی افغانستان سربازان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، نیجر در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده و خروج نظامیان آمریکایی، در حال تقویت همکاری با روسیه است و قصد دارد از مسکو برای آموزش نظامی سربازانش و خرید سلاح کمک بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فایننشال تایمز" در تحلیلی نوشته است، تصمیم ایالات متحده برای خارج کردن نیروهایش از کشور نیجر یک پیروزی استراتژیک برای روسیه محسوب می‌شود. یک هواپیمای روسی حوالی نیمه شب بدون سر و صدا در فرودگاه بین المللی نیامی، پایتخت نیجر فرود آمده و سامانه‌های پدافند هوایی و نیروهایی را برای کمک به متحد جدید خود رساند.

این نشریه نوشت: حضور 100 سرباز در این ماه آخرین ناقوس مرگ برای حضور نیروهای آمریکایی بود که از سال 2013 در این کشور در غرب قاره آفریقا مستقر بودند. تغییر خط مشی در بحبوحه موجی از وحشت و بی‌ثباتی در منطقه رخ می‌دهد که ارتش قدرت را در نیجر، بورکینافاسو و مالی به دست گرفته است «در حالی که نارضایتی مردم از شکست دولت‌های دموکراتیک و غرب در متوقف کردن خشونت‌ها از سوی داعش، القاعده و سایرین افزایش یافته است. 

ابراهیم یحیی ابراهیم، ​​تحلیلگر ارشد گروه بین المللی بحران ساحل، به این روزنامه گفت که دلیل اصلی نزدیک شدن روابط بین روسیه و نیجر این است که مسکو در حال "حفاظت از رژیم حاکم بر نیامی" است. تنها چیزی که آنها از آن می ترسند حملات هوایی است و کشوری که به آنها سیستم دفاع هوایی می‌کند روسیه است و نقش مسکو اینجاست که پر رنگ می شود.

نیجر قصد دارد از روسیه تسلیحات نظامی خریداری کند

علاوه بر این، محمد تومبا، وزیر امور داخلی نیجر روز چهارشنبه در جریان دوازدهم اجلاس بین المللی نمایندگان عالی رتبه در امور امنیتی که در سن‌پترزبورگ برگزار شد، اعلام کرد که کشورش علاقه مند به آموزش متخصصان نظامی روسی به نیروهای امنیتی محلی است و همچنین مایل است از روسیه تسلیحات نظامی بخرد.

او با اشاره به اینکه همکاری با روسیه در زمینه آموزش نظامی برای مبارزه با تروریسم ضروری است، گفت: رهبری نیجر از ارتش روسیه می‌خواهد تا نیروهای محلی را در جنگ و استفاده از سلاح آموزش دهد.

نیجر در حال تقویت همکاری خود با روسیه در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده است. در این رابطه روز یکشنبه در شمال نیجر در شهر آگادس، صدها نفر از مردم  علیه حضور آمریکایی‌ها که پایگاه نظامی آنها در این شهر قرار دارد، تجمع کردند. ده‌ها پرچم مالی، نیجریه، بورکینافاسو و روسیه در این تظاهرات به اهتزاز درآمد. این راهپیمایی دو روز پس از تصمیم واشنگتن برای خروج نظامیانش از نیجر برگزار شد. 

قرار است طی روزهای آینده یک هیئت آمریکایی برای هماهنگی جزئیات خروج خود وارد کشور شود. توافقنامه نظامی با ایالات متحده توسط شورشیانی که در اواسط ماه مارس قدرت را در نیجر به دست گرفتند، پاره شد. به نظر آنها، هیئت واشنگتن "پروتکل دیپلماتیک را رعایت نکرده است". این توافق به پرسنل نظامی و غیرنظامی آمریکایی اجازه می‌داد در خاک این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

خروج نظامیان آمریکایی از نیجرگسترش روابط نظامی روسیه و نیجر25 کشته در حمله افراد مسلح به جنوب نیجریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • سربازان گردان «نتصح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نیتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم