Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:11:14 GMT

رشد تولید محصولات منتخب صنعتی در سه ماهه امسال

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۲۳۲

رشد تولید محصولات منتخب صنعتی در سه ماهه امسال

گزارش روز چهارشنبه ایرنا برپایه داده های وزارتخانه یاد شده، در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری، ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه وانت و یک هزار و ۲۰۷ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب رشد ۸.۴، ۲۲.۹ و ۴.۹ درصدی را نشان می دهد.

همچنین در سالی که گذشت خودروسازان ۷۵۹ هزار و ۱۳۷ دستگاه خودروی سواری، ۶۷ هزار و ۱۴۶ دستگاه وانت، ۲۱۷ دستگاه ون، یک‌هزار و ۴۸ دستگاه مینی بوس و میدل‌باس، ۵۳۵ دستگاه اتوبوس و سه هزار و ۲۵۱ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش، در سه ماهه نخست امسال ۹۳ دستگاه کمباین و چهار هزار و ۳۳۰ دستگاه تراکتور توسط کارخانه های داخلی تولید شد که در همسنجی با پارسال به ترتیب رشد ۵.۷ و ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید ۶۲ هزار و ۸۰۰ تن لاستیک‌خودرو با رشد ۳۰.۳ درصدی و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی با رشد ۶.۸ درصدی در فصل بهار امسال، از دستاوردهای صنعتی ۱۳۹۹ محسوب می شود.

رشد تولید لوازم خانگی

همچنین در مدت این گزارش در بخش لوازم خانگی ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون و ۲۰۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که به ترتیب رشد ۴۷.۲ درصدی و ۱۰۸ درصدی را در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ نشان می دهد، ضمن اینکه در دو ماهه نخست امسال نیز با وجود بحران کرونا، از بین ۴۴ قلم کالای صنعتی ۱۶ قلم از جمله ماشین لباسشویی، محصولات پتروشیمی، یخچال و فریزر، سیمان، کامیون و کامیونت رشد تولید داشتند.

علاوه براین  در ۱۲ ماهه ۹۸ تعداد ۸۲۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه تلویزیون، یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال فریزر،۷۳۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۹۰۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه کولر آبی و در کشور تولید شد.

رشد تولید محصولات صنعتی یاد شده باوجود تداوم تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا به دست آمده که نشان دهنده تلاش صنعتگران برای تحقق شعار "جهش تولید" است.

برچسب‌ها لاستیک وزارت صنعت معدن و تجارت پتروشیمی لوازم خانگی جهش تولید خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاستیک وزارت صنعت معدن و تجارت پتروشیمی لوازم خانگی جهش تولید خودرو لاستیک وزارت صنعت معدن و تجارت پتروشیمی لوازم خانگی جهش تولید خودرو رشد تولید تولید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توجه به تامین امنیت غذایی و تامین پروتئین از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است و در سال گذشته توانستیم روند رو به رشدی را در تولید گوشت مرغ داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، بابک مومنی در دیدار با آیت الله معلمی در قائمشهر اظهار داشت: سال گذشته با وجود اتفاقات خاص و ویژه از جمله خشکسالی بی سابقه که در 50 سال اخیر 80 درصد آورد رودخانه‌ها کاهش داشت تولیدات خوبی در حوزه کشاورزی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه شاهد تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و گرمای بی سابقه در زمستان هستیم که نیاز است سازگاری ویژه با این شرایط داشته باشیم افزود: مازندران در تامین امنیت غذایی کشور نقش برجسته دارد و با تلاش تولید کنندگان در زمینه تامین مرغ استان کوشش شده و امنیت غذایی تامین مرغ پایتخت نیز بر عهده مازندران قرار دارد و از این منظر استان دارای بالاترین میزان جوجه ریزی کشور است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: سال گذشته افزایش 25 درصدی جوجه ریزی را داشتیم که در دو ماه پیاپی رکود جوجه ریزی به 17 میلیون قطعه رسید.

مومنی گفت: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی استان با رشد 10 برابری صادرات مواجه بودیم و صادرات محصولات باغی از مبدا استان مازندران رشد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته از مازندران 117 هزار تن محصولات باغی به کشورهای همجوار صادر شد تصریح کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی به دنبال افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر ارزآوری و افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان در صادرات محصولات باغی یادآور شد: ما در عرصه تولید در دیمزارها جهش خوبی داشتیم و امسال نیز توسعه کشت در دیمزارها دنبال می‌شود و امیدواریم برداشت کلزا خوبی را شاهد باشیم.

مومنی توجه به تولید آبزی پروری در مازندران را یکی از راهکارهای توسعه در بخش کشاورزی دانست و با بیان اینکه امسال توجه به اقتصاد دریاپایه در قالب شعار سال مورد توجه است تصریح کرد:  توفیقات خوبی در صنعت شیلات استان داریم و با همه مشکلات و موانع اقلیمی و اعتباری، بخش کشاورزی روند رو به رشدی را طی می‌کند و برای سال جاری در راستای جهش تولید با رویکرد مشارکت مردم سیاست ها و برنامه هایی تدوین شده است.

وی یادآور شد: توجه به توسعه تولید گوشت قرمز، توسعه کشت گلخانه‌ای، تولید محصول سالم، توسعه صادرات و توسعه اقتصاد دریا پایه مواردی است که در سال جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه کشت گیاهان دارویی و توجه به تکمیل پایانه‌های صادراتی را هم از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برای تحقق این اقدامات نیاز به حضور و مشارکت مردم داریم که از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی و اتحادیه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی