Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ شهاب امینی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگویی، با اشاره به وعده های پوچ کلاهبرداران به افراد متقاضی اعزام به خارج از کشور گفت: هموطنان باید از پرداخت هرگونه وجه و تحویل مدارک هویتی خود به موسسات و تورهای مسافرتی غیرمجاز خودداری کنند.

وی افزود: شرکت های صوری و اجاره ای با تبلیغات دروغین و درج آگهی های فریبنده در فضای مجازی، ابتدا اعتماد افراد را جلب و سپس مبالغی را برای اموری همچون ثبت نام، اخذ روادید از سفارتخانه های خارجی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از آن‌ها دریافت می کنند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی به تازگی موفق به دستگیری فردی سابقه دار شدند که مبالغ قابل توجهی از برخی شهروندان متقاضی اعزام به خارج از کشور کلاهبرداری و بدون آن که اقدام موثری انجام دهد، متواری شده بود.

وی با بیان اینکه امکان دارد شیادان نسبت به تحویل گذرنامه و روادید کشور مورد نظر نیز اقدام کنند، افزود: گزارش های زیادی در این زمینه وجود دارد که افراد ساده لوح و فریب خورده، بلافاصله پس از ورود به خاک کشور مورد نظر دستگیر و به دلیل جعلی بودن مدارک هویتی تحت پیگیرد قرار گرفته اند.

سرهنگ امینی تاکید کرد: شهروندان فریب تبلیغات دروغین و آگهی های مندرج در فضای مجازی برای اعزام به خارج و خرید بلیت پروازهای خارجی را نخورند و قبل از انجام ثبت نام و واریز پول، استعلام های لازم را از مبادی رسمی مانند سازمان هواپیمایی کشوری به عمل آورند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی پلیس هشدار کلاهبرداران وعده پوچ سفر به خارج اخذ ویزا کلاهبرداری سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی اعزام به خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

رییس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی و دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلان نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: در این زمینه ماموران پلیس به منظور جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطان آن‌ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبارجنوب دستگیر و از مخفیگاه آنان یکهزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای کشف کنند.

او افزود:متهمان پس از مواجهه با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان کردند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب