Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:46:28 GMT

مجوزات سازمان خصوصی‌سازی سامانه‌دار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۳۶۱

مجوزات سازمان خصوصی‌سازی سامانه‌دار می‌شود

با هدف ایجاد شفافیت و نظارت مطلوب بر روند صدور مجوزات سازمان خصوصی‌سازی به شرکت ها و خریداران و کنترل انطباق کیفیت اقدامات صورت گرفته با مشخصات مجوز صادر شده، سامانه هوشمند صدور و پیگیری مجوزات الکترونیک طراحی شده و به زودی رونمایی می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا صالح با اعلام این خبر اظهار کرد: «طرح جامع توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک با هدف افزایش شفافیت فعالیت های این سازمان و نظارت هر چه مطلوب‌تر بر عملکرد سازمان، شرکت‌ها و خریداران  در حال برنامه ریزی و اجرا بود  و طی دو ماه آینده اولین گام در این طرح عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: «در حال حاضر شرکت هایی هستند که در آنها سهام کنترلی واگذار شده و خریداران تا زمان انتقال قطعی مالکیت، برای انجام پاره ای از فعالیت های خود، ملزم به اخذ مجوز از این سازمان هستند و از آنجایی که تکمیل فرایند واگذاری شرکت‌های دولتی و یا در دست واگذاری ممکن است چندین سال به طول انجامد ، پیاده سازی نظامی متمرکز و یکپارچه(هوشمند) که بتواند این مجوزات را از ابتدا تا انتها رصد و پیگیری نماید در دستور کار این سازمان قرار گرفت.»

به گفته وی این سامانه به گونه ای طراحی شده که علاوه بر رصد کامل فرآیند درخواست تا صدور یک مجوز ، اقدامات صورت گرفته پس از صدور مجوز را نیز تا انتها رصد نماید. این مجوزها که بر اساس قانون بیشتر در حوزه های ثبت تغییرات حقوقی شرکت ، تغییرات در وضعیت مالکیت بر اموال و تعهدات مالی شرکت سهامی باشند در همکاری با سایر سازمان ها و نهاد هایی چون بانک مرکزی و سازمان ثبت شرکت ها پایش خواهد شد تا اطمینان حاصل آید که اقدامات انجام شده با مشخصات مجوزات صادر شده مطابقت کامل داشته باشد.

خصوصی سازیِ صحیح می‌توانست سدی در مقابل تحریم‌ها باشد«اصل 44؛ زشت یا زیبا؟»|معاون سابق وزیر اقتصاد: خصوصی سازی صنایع مادر ضربه جبران ناپذیر به کشور وارد کردپرونده ویژه تسنیم؛ «اصل 44؛ زشت یا زیبا؟»| در 15 سال خصوصی سازی در ایران چه گذشت؟

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی| اصل 44 بیشتر بخوانید... سخنگوی دولت: حمایت از بورس همچنان در دستور کار دولت است زمان دادوستد سهام ۴ نماد بورسی پس از ساعت معمول معاملات اعلام شد اماواگرهای تشکیل بورس املاک و مستغلات با سرمایه ۵هزار میلیارد تومانی/ مردم با فروش متری مسکن، خانه‌دار می شوند؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاست های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی اصل 44 اصل ٤٤ خصوصی سازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان

وزارت بهداشت و آموزش کشور با هدف ارائه خدمات به افرادی که قصد دریافت پروانه برای فعالیت در وزارت بهداشت را دارند،  سایت صدور پروانه‌ها را راه اندازی کرده است. اما به گفته شهروند خبرنگار ما مدتی است که سامانه صدور پروانه دچار مشکلاتی شده است و امکان دریافت پروانه بهره برداری وجود ندارد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام. در حاضر یک هفته است که سامانه صدور پروانه‌ها دچار مشکل شده و تمامی کلینیک‌ها در سطح کشور نمی توانند پروانه بهره برداری اخذ کنند. از آنجا که دولت در صدور مجوز و تسهیل آن اهتمام دارد و پیگیری‌های ما از بخش معاونت فناوری وزارت بهداشت و درمان نیز به جایی نرسید، لطف بفرمایید خبری در این مورد منتشر کرده تا پزشکان سراسر کشور از این سردرگمی خارج شوند. با تشکر از رسانه خوب شما

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • (ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • انتقاد جواد خیابانی از وضع خصوصی سازی سرخآبی ها + ویدئو
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!