Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوی ورزشکار و حافظ قرآن گفت: من افتخار می کنم یک بانوی ورزشکار محجبه قرآنی هستم، بدون شک موفقیت در رشته‌های ورزشی‌ام نیز از برکات قرآن است.

«مهدیس خوش نعمت»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: تحصیلات خود را در مقطع دانش آموزی به اتمام رسانده و اکنون آماده شرکت در کنکور سراسری هستم.

ورزشکار و حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه با علاقه شخصی خود به دو‌‌میدانی و پرتاب دیسک وارد این رشته ورزشی شده است افزود: حدود 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 سالی است که در رشته دو میدانی و پرتاب وزنه و دیسک فعال هستم.

وی با بیان اینکه جسم سالم، روحی سالم را در پی خواهد داشت ادامه داد: همانگونه که روح انسان نیاز به تربیت و تهذیب دارد، جسم او نیز با ورزش، انرژی و توانی دوباره می‌گیرد و همانگونه که بزرگان فرموده‌اند، عقل سالم در جسمی سالم می‌تواند رشد و پرورش یابد.

خوش نعمت اشاره‌ای به رتبه‌های ورزشی خود داشت و عنوان کرد: تاکنون موفق به کسب رتبه اول استانی، سوم منطقه‌ای و پنجم کشوری در رشته پرتاب وزنه و رتبه سوم منطقه‌ای در رشته پرتاب دیسک شده‌ام.

این ورزشکار محجبه قرآنی اشاره‌ای به حضور خود در عرصه قرآن داشت و ادامه داد: از سن 4 سالگی با تشویق‌های مادرم، در کلاس‌های جامعه القرآن خردسالان همدان ثبت نام کردم و از 4 تا 6 سالگی موفق به گذراندن رشته‌های روخوانی، روان خوانی و اشاره در آن مجموعه شدم.

خوش نعمت با بیان اینکه از سن 6 تا 12 سالگی دوره حفظ قرآن را گذرانده و طی 6 سال در سال 93 موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است گفت: در چندین دوره از مسابقات قرآن دانش آموزی در مرحله استانی موفق به کسب رتبه نخست در رشته حفظ شده‌ام.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه با تشویق‌های مادرم با هدف رسیدن به آینده‌ای روشن در این میسر قدم نهادم گفت: در ادامه با شناخت خود به حفظ قرآن علاقمند شدم و تا پایان مسیر ادامه دادم، در حالی که بسیاری از دوستانم بعد از مدتی به دلیل عملکرد ضعیف خود در حوزه قرآن، ناامید شده همه چیز را رها کردند.

وی گفت: قرآن و ورزش هر دو در موفقیت انسان تأثیر بسزایی دارد اما به نظر من قرآن اثرگذاری بیشتری دارد چرا که موجب تقویت حافظه و مصون ماندن از آلزایمر در سنین پیری می‌شود.

جایگاه ورزش در قرآن

وی اشاره‌ای به جایگاه ورزش در قرآن داشت و گفت: آنچه که در ابتدای امر از ورزش به ذهن انسان می‌رسد، حدیثی از پیامبر اکرم(ص) است که می‌فرمایند: «به فرزندان خود تیراندازی، سوارکاری و شنا را آموزش دهید».

خوش نعمت ابراز کزد: قرآن کریم نیز به مقوله ورزش به صورت غیر مستقیم پرداخته است که نمونه آن داستان طالوت و قوم بنی اسرائیل است که نیرومندی جسمانی به عنوان یک مزیت و امتیاز در قرآن مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: شجاعت و توان رزمی حضرت داوود(ع) از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد که خداوند در ایه 151 بقره، می‌فرماید: «پس به یاری خدا کافران را شکست دادند و داوود (ع) امیر آنها جالوت را کشت»، در تفاسیر این آیه عنوان شده که در آن زمان حضرت داوود (ع) جوانی کم سن و سال نیرومند و شجاع در لشکر طالوت بود.

این بانوی ورزشکار گفت: مهمترین کمبود در حوزه قرآن، «انگیزه» است اگر جوانان و نوجوانان ما انگیزه داشته باشند بدون شک به مدارج بالاتری دست خواهند یافت اما متأسفانه بسیاری از آنان قدم در مسیر قرآن می‌گذارند اما بعد از مدتی به دلیل عملکرد ضعیف خود در حوزه قرآن، نا امید شده همه چیز را رها می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از خلأهای جوامع قرآنی، کمبود مکان برای برگزای کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی است که این مهم می‌طلبد مسئولین و خیرین بیش از پیش وارد کار شده و زمینه را برای ترویج هرچه بیشتر قرآن و معارف دین فراهم کنند.

خوش نعمت با اشاره به اینکه مسئولین نسبت به ورزش بانوان بی‌اهمیت و یا کم اهمیت هستند گفت: از مشکلات و خلأهای حوزه ورزش در استان نیز، کمبود تشکیلات و تجهیزات ورزشی و همچنین نبود مکان به ویژه سالن‌های سرپوشیده برای ورزش بانوان است.

وی گفت: از دیگر مشکلات در این حوزه، پا‌پس‌کشی دستگاه‌های متولی در انجام کارهای اعزام ورزشکار به مسابقات ورزشی است به عبارتی مسابقات ورزشی با مسئولیت تمام و کمال مربی انجام می‌شود در حالی که اداره ورزش و جوانان موظف به انجام کارهای یک شرکت کننده در مسابقات است.

 خوش نعمت پیشنهادی برای هم سن و سالان خود نیز داشت و گفت: ورزش می‌تواند موجب سلامت جسم شده و زمینه موفقیت‌های بیشتر برای فرد در آینده را فراهم کند،ورود به حوزه قرآن نیز از هر سنی که آغاز شود آینده دار بوده و موجب سعادت او در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوانان باید بدانند موفقیت و سعادت در دنیا و آخرت در گرو عمل به آموزه های قرآن است گفت: من افتخار می کنم یک بانوی ورزشکار محجبه قرآنی هستم، بدون شک موفقیت در رشته‌های ورزشی‌ام نیز از برکات قرآن است.

این ورزشکار محجبه قرآنی گفت: از دیدگاه من، زیباترین آیه قرآن، «الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ؛ نها كسانى هستند كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرامش مى‏گيرد، آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏كند»(رعد/ آیه 28) است.

وی ادامه داد: گاه برای اغلب ما دنیا و مشغله‌های آن سبب فراموشی خدا، معاد، هدف از خلقت و حتی دوری از خود می‌شود که همان فراموشی خداوند متعال نیز سبب تزلزل و احساس تنهایی در رفع مشکلات و  اضطراب می‌گردد و در این بین تنها یاد خدا و توکل به او است که می‌تواند این اضطراب را به آرامش مبدل کند.

 

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: دو میدانی ورزشکار محجبه حافظ کل قرآن بانوی ورزشکار حوزه قرآن خوش نعمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت ، نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور نصرالله پژمانفر رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از نمایندگان این فراکسیون در کمیسیون تلفیق برگزار شد.

نصرالله پژمانفر رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی ساخته شده در رسانه ملی، گفت: از تمام افرادی که زحمت کشیدند و در ماه مبارک رمضان اقدام به ساخت برنامه‌های متنوع قرآنی در شبکه‌های مختلف داشتند کمال قدردانی را داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نهادها و سازمان‌های مختلف هستند که انس با قرآن را در کشور ترویج داده‌اند، افزود: فراکسیون قرآن و عترت وظیفه خود می‌داند که از تمام کسانی که به هر روش در قرآنی شدن جامعه تلاش داشتند قدردانی داشته باشد.

رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمسک به قرآن تنها راه رهایی از بن بست‌های بشریت است، یادآور شد: امروز برای رهایی از بن بست‌ها باید به قرآن و اهل بیت معصومین تمسک بجوییم؛ اگر موضوع جهانی شدن در دنیا مطرح می‌شود این جهانی شدن تنها از طریق قرآن کتاب آسمانی ممکن خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امام رضا(ع) در مورد رساندن مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: اگر معارف قرآنی را به مردم برسانید بی تردید اکثریت از آنها تبعیت خواهند کرد، امروز در گوشه گوشه دنیا به نوعی فاصله قرآنی در امور مشاهد می‌کنیم؛ ما نتوانستم حقیقت معارف قرآنی را به دنیا برسانیم.تجربیات مختلف نشان داده اگر با مخاطبان خود به اشکال مختلف ارتباط قرآنی را برقرار کنیم، می‌تواند تاثیر جامعی داشته باشد به فرض مثال برنامه‌های متنوع قرآنی که در رسانه ملی شاهد آنها بودیم.

پژمانفر با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص انس و دوستی با قرآن؛ اظهار داشت: انس و دوستی با قران بی تردید اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت، در مجلس شورای اسلامی به امور مختلف در حوزه اجرا و تصویب قوانین پرداخته شد با وجود این موضوعات تلاش شد تا رسیدگی به موضوعات قرآنی در اهم مباحث نمایندگان قرار بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در طول سه سال فعالیت خود تلاش کرد برای توسعه فعالیت قرآنی از ظرفیت مجلس حداکثر استفاده را داشته باشد؛ گفت: نمایندگان در کنار پیش بینی اعتبارات و قانون نویسی سعی کردند از کسانی که در فعالیت‌های قرآنی دستی توانا دارند حمایت و قدردانی کنند. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق تمام آرمان‌های قرآنی در کشور باشیم.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما هم در نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با قدردانی و تشکر از اعضای فراکسیون و تبریک به مناسبت عملیات وعده صادق گفت: در ابتدا از حمایت‌های بی‌دریغ مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم، و اعضای فراکسیون که حمایت مثال زدنی از تولید محتوای فاخر در رسانه ملی، برنامه هفتم و در لایحه بودجه سال جاری داشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس رسانه ملی در ادامه تاکید کرد: موفقیت برای تولید محتوا در رسانه ملی با حمایت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان صورت گرفته است، همچنین از آقای قمی که به عنوان همراه و مبدع بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها به رسانه ملی کمک کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

جبلی با تاکید بر اینکه پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، اظهار داشت: وظیفه ذاتی ،دینی و اخلاقی ما این است تا با همه توفیقاتی که در مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی نصیب ملت بزرگ ایران شده شکرگزاری این نعمات را به جای بیاوریم، پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، تجربه سال‌های گذشته نشان داده که هرچه رنگ و بوی هویتی برنامه رسانه ملی را بیشتر کنیم با استقبال مخاطبان مواجه می‌شویم.

وی در ادامه اظهار داشت افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

جبلی در این نشست با تاکید بر اینکه امروز در سازمان صدا و سیما مسابقه وجود دارد، گفت: تهیه کنندگان در سازمان با مدیران مختلف در شبکه‌ها و حوزه‌های مختلف برای ساختن برنامه‌هایی با خلاقیت، مهارت و جذابیت بیشتر با یکدیگر رقابت دارند که مایه افتخار ما است، امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا در شأن و تراز ملت بزرگ ایران، انقلاب بزرگ اسلامی و میراث ارزشمند قرآن و عترت که ملت ما میراث دار آن است در خدمت مردم عزیز کشورمان باشیم.

محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از بسیاری از دست‌اندرکاران محافل قرآنی اعم از شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و رادیو و تلویزیون، گفت: جدی گرفتن موضوعات قرآنی از مباحث قابل توجه است که این مسئله در بسیاری از استان‌ها و روستاها مثال زدنی بود.

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید