Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:57:46 GMT

روایت‌های ایام قرنطینه

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۴۷۲

روایت‌های ایام قرنطینه

واحد انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، در مدرسه تابستانی علوم انسانی و هنر "دوره مجازی روایت های ایام قرنطینه" را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، کروناویروس یک بیماری همه‌گیر صرف نبود،بلکه فرصتی برای شناخت ضعف‌های سیستم آموزش هم بود باتوجه ‌به عدم‌تازگی بحث آموزش‌مجازی در ایران، برای اغلب اساتید تجربه‌های تازه و خوبی بود و فرصت مغتنمی فراهم شد تا استاد و دانشجو با آموزش‌مجازی بیشتر آشنا شوند و آموزش‌مجازی را نه به عنوان بستر بلکه به عنوان مجموعه ای از امکان‌ها نگاه کنند که بخشی از آن امکانات مسیری را برای معرفی و انتشار دستاوردهای تازه‌ی علوم بالاخص علوم‌انسانی  ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در علوم‌انسانی ابتدا چرخش زبانی بعد چرخش‌فرهنگی و در انتها چرخش‌های روش شناختی راه تازه‌ای را در علوم باز کرد و این راه از طریق ایجاد رشته‌ها و طرح دروس میان رشته‌ای همچون مطالعات فرهنگی ،مطالعات زنان ،مطالعات موسیقی ،مطالعات هنر ،مطالعات جهان ،مطالعات منطقه‌ای و غیره پدید آمدند.به طورکلی سویه‌هایی ادبی و هنری در علوم‌انسانی در روش‌شناسی هم‌چون روایت‌پژوهشی (تاریخ‌نگاری شفاهی ،خودزندگی‌نامه‌نگاری ،خودمردم‌نگاری ،تاریخ‌زندگی) و حتی در قالب‌های تازه‌ ارائه‌ای محتوا چون جستارنویسی ،فیلم و عکس‌مستند، متجلی است.

بنابراین روایت‌شناسی و روایت‌پژوهشی حوزه‌هایی هستند که توان تاثیر و مداخله‌گری اصحاب علوم‌انسانی در آثار هنری بالطبع فراگیری و ترویج دستاوردهای علوم‌انسانی را افزایش‌می‌دهد .از طرفی غنای اجتماعی فرهنگی آثار هنری افزایش‌می‌یابد.

 مدرسه تابستانی علوم انسانی و هنردانشگاه علامه طباطبایی برای ترویج قالب‌های جدید پژوهش در قالب موضوعات به روز و مهم جامعه دوره مجازی "روایت های ایام قرنطینه" را دو بخش: نوشتار(نوشته‌ی کوتاه علمی-جستارو...) و تصویر( ساخت مستند اجتماعی)  از ۲۸ تیرماه ساعت ۱۱، تا ۱۰ مرداد ۹۹ ساعت ۱۹، در بستر اینترنت برگزار می کند.

شاهو محمودی(مستندساز)، شیوا علی‌نقیان(پژوهشگر و دکترای انسان شناسی فرهنگی‌ دانشگاه تهران) ، کامران مرادی(پژوهشگر و دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی)شهاب‌الدین ساداتی ،عبدالله کریم‌زاده، جلال فرزانه دهکردی ونازنین قرائی‌نژاد (مدرسان دانشگاه) از جمله مدرسان این دوره مجازی هستند.

همچنین این برنامه با همکاری انجمن علمی-دانشجویی مطالعات فرهنگی،انجمن علمی روابط بین‌الملل ،انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری،انجمن علمی-دانشجویی مشاوره،انجمن علمی-دانشجویی مدیریت صنعتی وانجمن علمی-دانشجویی مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند  به سناسه تلگرامی https://t.me/marathon_atu مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علامه علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) با موضوع وعده صادق و جامعه ایرانی برگزار می‌شود.

در این نشست محمدعلی فتح الهی دانشیار علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده مطالعات سیاسی و بین الملل و طیبه محمدی کیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عطاالله بیگدلی عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست حمید دهقانیان مدیر اندیشکده مطالعات ایران است.

زمان برگزاری سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6086495 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی