Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه بااشاره به گذشت نزدیک به ۱۵ سال از تصویب مناطق نمونه گردشگری در استان، گفت : در آن بُرهه تعدادی از مناطق گردشگری که قابلیت‌های زیادی برای جذب گردشگر داشتند، به عنوان منطقه نمونه انتخاب شدند تا با ایجاد زیرساخت‌ها رونق گردشگری را در آن‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : تعداد این مناطق در ابتدا حدود ۲۰ منطقه بود، اما بعد‌ها ۳۰ منطقه دیگر که قابلیت‌های بالای گردشگری داشتند نیز به این تعداد افزوده شد و امروز حدود ۵۰ منطقه نمونه گردشگری در استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: متاسفانه زمانی که این تعداد منطقه را به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب کردند، کار پهنه بندی روی آن‌ها انجام نشد تا حدود و حریمشان را مشخص کند که امکان فعالیت به سرمایه گذار را بدهیم.

او ادامه داد: حدود نیمی از این مناطق یعنی ۲۳ منطقه دارای معارض اجتماعی هستد، بگونه‌ای که امکان انجام هیچگونه فعالیت زیرساختی در آن‌ها وجود ندارد.

قادری تالاب هشیلان، پارک جنگلی مرصاد، سراب هرسین و... را از جمله مناطق نمونه گردشگری دارای معارض در استان خواند و افزود: وجود معارض در این مناطق نمونه گردشگری باعث شده تا نتوانیم آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، لذا برنامه ساماندهی این مناطق را با تلاش برای رفع معارض در دستور کار قرار داده‌ایم.

او افزود: برای مناطقی هم که معارض ندارند، به دلیل گستردگی‌شان تاکنون سرمایه گذاری که توانایی سرمایه گذاری کامل در آن‌ها را داشته باشند نداشته‌ایم، لذا سرمایه گذاران می‌توانند به صورت مشارکتی در یک منطقه سرمایه گذاری کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی آثار تاریخی آثار باستانی نمونه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده

هانیه احمدی مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انسولین قلمی در دو دسته وارداتی و داخلی وجود دارند گفت : هیچ کمبودی در حوزه انسولین قلمی داخلی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی در شعب استانی شرکت‌های پخش موجود است.

وی با بیان اینکه انسولین قلمی در تمام داروخانه‌ها توزیع می‌شود عنوان کرد: انسولین وارداتی نیز براساس برنامه و متناسب با ضریب جمعیتی از طرف سازمان غذا و دارو توزیع می‌شود و چند بار در ماه در فواصل زمانی نامشخص سهمیه‌ای به استان تعلق می‌گیرد.

احمدی گفت: توزیع انسولین در هر ماه انجام می‌شود، اما گاهی همچون روز‌های اخیر بین دو مرحله از توزیع فاصله زمانی بیشتر می‌شود و اینکه اصلا در داروخانه‌ها وجود نداشته باشد، صحت ندارد و سهمیه جدید انسولین هفته آینده به استان تخصیص می‌یابد و بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: مشابه ایران انسولین قلمی به وفور موجود است و چنانچه پزشکان نمونه داخلی را تجویز کنند و بیماران نیز نمونه داخلی را ترجیح دهند کمبود در انسولین خارجی رفع می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته، چون فناوری تولید انسولین قلمی در کشور وجود نداشت تنها از نمونه خارجی استفاده می‌شد و مقبولیت بیشتری داشت، اما اکنون نمونه داخلی با اثرگذاری مطلوب تولید می‌شود و چنانچه روی بازار فروش کار شود استقبال بیماران افزایش می‌یابد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • بسته غذایی ۶۰۰ هزار تومانی مشمول مادران کدام دهک‌ها می‌شود؟
  • تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است