Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@04:25:51 GMT

علائم کرونا در کودکان چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۶۲۰

علائم کرونا در کودکان چگونه است؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیقباد قدیری فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال با اشاره به شیوع بیماری کرونا بین کودکان، گفت : با وجود اینکه در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا عمدتا بزرگسالان درگیر این بیماری می‌شدند، اما حالا خیلی از کودکان از این بیماری و خطرات آن بی نصیب نمانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : خوشبختانه علائم بیماری کرونا در کودکان اغلب به شکل خفیف است و این بیماری همچنان برای این سنین با خطرات کمتری همراه است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: چنانچه کودک بیماری زمینه‌ای نداشته باشد، در اغلب موارد بیماری برای او خطر چندانی ندارد و با بروز علائم خفیف ظرف دو هفته بهبود پیدا می‌کند. البته این بیماری کرونا برای سنین زیر یک سال خطرناک بوده و بطور معمول نوزادان به شکل شدیدتری این بیماری را می‌گیرند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال در خصوص علائم بیماری کرونا در کودکان، گفت: در کودکان هم همانند بزرگسالان علائم، تب، سرفه، عطسه و کوفتگی بدن وجود دارد و بروز این علائم حتی به شکل خفیف می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای کودکان به کرونا باشد.

او ادامه داد: گاهی کرونا در کودکان به شکل یک سرماخوردگی بسیار ساده بروز پیدا می‌کند و والدین در این زمینه باید هوشیار باشند.

او افزود: در فصل گرما شاهد طیف دیگری علائم از جمله اسهال، استفراق و علائمی مشابه مسمومیت هستیم که این علائم در کودکان مبتلا به کرونا بسیار شایع است.

قدیری ادامه داد: بروز هر یک از این علائم ولو خفیف می‌تواند زنگ خطری برای ابتلای کودکان به کرونا باشد و والدین باید هرچه سریعتر این کودکان را نزد پزشک ببرند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال با بیان اینکه عمده کودکان با تعطیلی مهدکودک‌ها و مدارس در محیط خانه هستند، گفت: بیشترین دلیل ابتلای کودکان به کرونا، انتقال از طریق والدین و افراد بزرگسال خانواده است و در همین راستا توصیه می‌شود والدین در محیط خانه تا حد امکان رعایت نکات بهداشتی و فاصله مجاز با کودکان خود را داشته باشند.

او افزود: اگر والدین در محیط‌های آلوده و شلوغ تردد و یا فعالیت دارند، باید بیشتر مراقب فاصله خود با کودکان باشند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی ویروس کرونا کرونا در کودکان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  دراین همایش که با عنوان تازه‌های اورولوژی اطفال برگزار شد، به روز کردن اطلاعات و معلومات اورولوژیست‌ها و معرفی تکنولوژی‌های جدید برای درمان بیماری‌های شایع در بیماری‌های ادراری وتناسلی اطفال وکودکان با حضور متخصصان این حوزه، بررسی و نسبت به توجه بیشتر خانواده‌ها برای معاینه‌های دوره‌ای وسالانه فرزندانشان توسط پزشکان متخصص تاکید شد.

دبیرعلمی این همایش گفت، موضوع اورولوژی اطفال در کودکان محور اصلی این همایش بوده که با حضور متخصصان حوزه اورولوژیست ها، زنان وزایمان، کودکان وپزشکان استان‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

دکتر شعاعی با اعلام این مطلب که همایش امسال دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان دراین همایش بود، افزود: ارائه آخرین دستاورد‌ها و روش‌های نوین درمانی در جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی مهمترین موضوع‌های برگزاری این همایش بوده که درقالب سخنرانی‌ها ارائه شد.

وی ابرازامیدواری کرد، با تداوم در برگزاری این همایش‌ها در راستای آگاهی بخشی خانواده‌ها نسبت به شیوع، کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در این حوزه پیشگیری شود.

دیگر خبرها

  • گلودرد یک بیماری شایع در دوران کودکی است
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • عفونت گوش در کودکان (فیلم)
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه