Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:48:57 GMT

نرخ بیکاری در استان مرکزی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۶۴۹

نرخ بیکاری در استان مرکزی کاهش یافت

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری این استان تا پایان بهار سال جاری خبر داد.

سید علی آقازاده چهارشنبه 25 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران تا پایان بهار ٩٩ ، استان مرکزی با نرخ بیکاری 6.5 درصد، چهارمین استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری بوده و این عدد نسبت به نرخ بیکاری بهار سال ٩٨ میزان 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: استان های خراسان جنوبی، اردبیل، مازندران، مرکزی و ایلام به ترتیب پنج استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری هستند.

استاندار مرکزی همچنین بیان کرد: نرخ بیکاری متوسط کشور در این مدت 9.8 درصد بوده است که نرخ بیکاری استان مرکزی ٣/٣ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

آقازاده اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی نیز در این مدت به 35.8 درصد رسیده است .

استاندار مرکزی با اشاره به دلایل کاهش نرخ بیکاری در این استان گفت: برخورداری استان مرکزی از حدود سه هزار واحد تولیدی و انسجام بین مسئولان استان در راستای رسیدگی به مشکلات صنایع و فعالان اقتصادی، وجود امکانات، ظرفیتها و شرایط منحصر به فرد سرمایه گذاری، شتاب رشد سرمایه گذاری صنعتی در سال‌های اخیر و برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از دلایل تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری در این استان است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اشتغال استان مرکزی بیکاری کاهش نرخ بیکاری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

به گزارش خانه ملت، در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اهمیت و جایگاه سیاست‌های ارزی در کشور و لزوم تصمیم گیری برای آن، گفت: اگر با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در قبال مسئله ارز اتخاذ کرده پیش برویم نگرانی ما برای افزایش التهابات ارزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی‌های کمیسیون اقتصادی درباره مسئله ارز در سال گذشته، بیان کرد: این پیش بینی‌ها در حال تحقق است. طبیعتا انتظار داریم رئیس جمهور و بانک مرکزی بر اساس تجارب علمی، اجرایی و سند تحول دولت مردمی، دولت سیزدهم مسیر حرکت ارزی کشور را مدیریت کرده و التهابات در این بازار را کاهش دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

وی با اشاره به نامه نگاری کمیسیون اقتصادی با رئیس جمهور درباره ارائه راهکار‌های لازم جهت بهبود بازار ارز، ادامه داد: امیدواریم این موارد مورد ذکر اجرایی و عملیاتی شود.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • برخورد قاطع با بازیکن هنجارشکن استقلال را پیگیری می‌کنیم/ اعتراض رسمی به رأی کمیته انضباطی
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است