Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@22:05:43 GMT

بازگشت آقای استراتژیست

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۹۲۱

بازگشت آقای استراتژیست

مشرق: ثمانه اکوان در روزنامه وطن امروز نوشت: وضع ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی چندان جالب به نظر نمی‌رسد. رئیس‌جمهور ۷۴ ساله آمریکا، در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری نیز در نظرسنجی‌ها بازنده میدان بود، اما این بار به نظر می‌رسد عزم جزم تعدادی از جمهوری‌خواهان برای رأی ندادن به او در این انتخابات، ستاد انتخاباتی‌اش را به نگرانی انداخته که شاید واقعا این بار از میدان به در شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نگرانی‌ها باعث شده است تحلیلگران انتخاباتی مشاور ترامپ خواهان بازگشت استراتژیست کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ به کاخ سفید باشند. استیو بنن، استراتژیست کاخ سفید که سال ۲۰۱۷، توسط ترامپ اخراج شد، در ماه‌های پایانی کمپین انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۶ به ترامپ ملحق شد. آنطور که مایکل وولف، نویسنده کتاب «آتش و خشم» در این کتاب بیان کرده است، راجر ایلز، مدیر سابق شبکه فاکس‌نیوز، بنن را به ترامپ معرفی کرده بود. در آن زمان کمپین انتخاباتی ترامپ هر روز بیشتر از روز قبل به شکست نزدیک می‌شد و باید روح تازه‌ای در این ستاد انتخاباتی تزریق می‌شد و به توصیه ایلز، بنن به این ستاد ملحق شد تا بتواند کار را در انتخابات برای ترامپ یکسره کند. بنن با پیشنهادات خاصش و برنامه‌های ویژه‌ای که برای تبلیغات انتخاباتی در جهت معرفی برنامه اقتصادی ترامپ داشت و همچنین بحث‌های جنجالی‌اش در زمینه هویت سیاسی در آمریکا، توانست ترامپ را پیروز رقابت‌ها کند.


حضور او در کاخ سفید، اما به همان خوبی که توقع داشت، پیش نرفت و حلقه اطرافیان ترامپ، او را کم‌کم از میدان به در کردند و در نهایت سال ۲۰۱۷، او از کاخ سفید اخراج شد. با انتشار کتاب آتش و خشم توسط مایکل وولف، خبرنگار کاخ سفید بسیاری از تحلیلگران سیاسی آمریکا به این نتیجه رسیدند که مسائل مطرح‌شده در این کتاب نمی‌تواند تنها اطلاعات یک خبرنگار راجع به مسائل پشت پرده در کاخ سفید باشد و به احتمال زیاد این کتاب به اسم مایکل وولف، اما به نویسندگی استیو بنن بوده است یا اینکه حداقل او نقش بسیار ویژه‌ای در تهیه اطلاعات مربوط به این کتاب داشته است. بنن با این حال از سال ۲۰۱۷ تاکنون مانند سایر اخراجی‌های کاخ سفید حرف چندان ناشایستی درباره ترامپ نزده است و انتظار اینکه کدورت‌ها بین ترامپ و این استراتژیست تندرو، براحتی برطرف شود، چندان دور از انتظار نیست.


بنن که تمرکز ویژه‌ای روی مباحث مرتبط با راست افراطی در آمریکا و اروپا داشت و از کسانی بود که بدش نمی‌آمد ترامپ به نژادپرستان افراطی در آمریکا نزدیک شده یا حداقل وانمود کند نزدیک شده است، بعد از اخراج از کاخ سفید بیکار ننشست و این بار راهکار‌های ویژه‌ای برای دنیا و بویژه اروپا داشت.
او از طرفداران سرسخت جدایی انگلستان از اتحادیه اروپایی بود و در همان زمان برگزاری رفراندوم و پس از آن، بار‌ها بیان کرد استراتژی‌های مهمی برای کشور‌های اروپایی در جهت خروج از این اتحادیه دارد و به نظرش این بهترین کار برای تأمین منافع ملی این کشورهاست. گفته می‌شود گروه‌های راست‌گرای زیادی از اروپا با او در ارتباط بودند و از وی برای مسائل خود مشاوره می‌گرفتند.


با وجود دوری از کاخ سفید و رنجیدگی از رئیسش، بنن، اما با حضور در شبکه‌های تلویزیونی مختلف مانند فاکس‌نیوز (که می‌داند شبکه تلویزیونی مورد علاقه ترامپ است) یا هدایت و راهبری سایت «بریت بارت» هنوز هم به دولت ترامپ برای اداره کشور به صورت غیرمستقیم مشاوره می‌دهد. او اخیرا در گفتگو با یک برنامه رادیویی بیان کرده بود اگر ترامپ می‌خواهد دوباره رئیس‌جمهور شود نباید مانند یک نامزد ریاست جمهوری رفتار کند، بلکه باید مانند یک رئیس‌جمهور رفتار کرده و بدین ترتیب مطمئن باشد دوباره رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود: «ما رئیس‌جمهوری نمی‌خواهیم که در گردهمایی‌های انتخاباتی شرکت کند، ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که ۵ روز هفته، بیرون در میان مردم باشد و کار‌هایی انجام دهد که نشان داده شود او رئیس‌جمهور ایالات‌متحده است و کارش را انجام می‌دهد».
به نظر می‌رسد بنن نیز چندان نسبت به بازگشت خود به کاخ سفید و صرف شام‌های ۲ نفره با ترامپ ـ که باعث حسادت بسیاری از کارکنان و مشاوران کاخ سفید شده بود ـ بی‌میل و رغبت نباشد. خبرنگاران از طرز حرف زدن او، به این مسأله پی برده‌اند و گزارش‌های مختلفی در این باره منتشر کرده‌اند. خبرنگار واشنگتن‌اگزمینر در همین رابطه گفته است: مشاوران ترامپ به این نتیجه رسیده‌اند که بنن قصد بازگشت دارد و با صحبت‌های اخیرش می‌خواهد باز هم منشأ اثر در واشنگتن باشد.
بنن که در سایت بریت بارت، پادکستی با نام «اتاق جنگ» را میزبانی می‌کند و در آن از ضرورت حمایت از ملی‌گرایان در اروپا می‌گوید، در ماه‌های پایانی فعالیت دولت ترامپ تصمیم گرفته است بروز و ظهور بیشتری در رسانه‌هایی داشته باشد که مطمئن است ترامپ آن‌ها را می‌بیند. به همین دلیل اخیراً در فاکس‌نیوز حاضر شد و برای انتخابات پیش روی آمریکا دوباره رئیس‌جمهوری را ستود که او را ۳ سال پیش از کار اخراج کرده بود. روزنامه گاردین البته نوشته است، جمهوری‌خواهان نزدیک به ترامپ بیان کرده‌اند بنن بعد از اخراجش از کاخ سفید صحبتی با ترامپ نداشته و دیداری هم با او نداشته است و احتمال اینکه ترامپ بخواهد او را دوباره به کار گیرد، بسیار کم است. با این حال برخی دیگر از افراد حاضر در کاخ سفید بیان کرده‌اند که اخیرا ترامپ هم از بنن یاد می‌کند و پادکست او در سایت بریت بارت را دوست دارد. نکته مهم‌تر این است که ترامپ از مدیر فعلی کمپین انتخاباتی خود یعنی «برد پارسیل» نیز رضایت ندارد و معتقد است این کمپین با مدیریت او هزینه‌های زیادی در برداشته است. ترامپ با این حال زمانی که از شر یکی از کارمندان یا مشاورانش خلاص می‌شود، با الفاظ تندی از آن‌ها یاد می‌کند و معلوم نیست این بار قرار است به «بنن شلخته» جایی در کاخ سفید بدهد و آیا او این شغل را قبول می‌کند یا خیر.

* ایده بنن برای دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ
بنن، اما در همین چند وقت اخیر نشان داده است ایده‌های جالبی برای کمپین انتخاباتی ترامپ دارد. او چندی پیش، قبل از مطرح شدن بحث تبعیض‌نژادی در آمریکا، اعتقاد داشت برای پیروزی بر دموکرات‌ها باید آن‌ها را به دام صحبت درباره تبعیض‌نژادی یا نژادپرستی در آمریکا کشاند. او در مصاحبه ۳ سال پیش خود با نشریه Prospect گفته بود: «هر قدر دموکرات‌ها بیشتر و طولانی‌تر راجع به هویت سیاسی حرف بزنند، برای ما بهتر است. من می‌خواهم که دموکرات‌ها هر روز راجع به نژادپرستی حرف بزنند. اگر چپ بر روی نژاد و هویتی متمرکز است، ما به دنبال ملی‌گرایی اقتصادی می‌رویم و از این طریق آن‌ها را شکست می‌دهیم». این موضع، همان کاری بود که ترامپ برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۶ کرد. او از پیام‌هایی که در باطن خود نمایش‌دهنده نژادپرستی و حمایت از این مسأله است، استفاده کرد و کاری کرد که دموکرات‌ها برای گرفتن حق نژاد‌های مختلف به پا خیزند و در مقابل خودش با رأی سفید‌ها به کاخ سفید راه یافت. با حوادث اتفاق‌افتاده در سال ۲۰۲۰ و جنبش‌های مبارزه با تبعیض‌نژادی که با حمایت دموکرات‌ها در خیابان‌های آمریکا به راهپیمایی اعتراضی پرداختند، آرزوی دیرینه بنن به واقعیت تبدیل شد. دموکرات‌ها حالا بیشتر از هر زمان دیگری در دام سیاست‌های ترامپ و مشاورانش افتاده‌اند و او با کمک بنن و راهنمایی‌هایش می‌تواند از این فرصت دوباره به نفع خود استفاده کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا ترامپ استیو بنن کمپین انتخاباتی کاخ سفید کاخ سفید دموکرات ها رئیس جمهور ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک

آفتاب‌‌نیوز :

پاتل در گفتگو با خبرنگاران گفت که هیات ایرانی فقط می‌تواند در شعاع دو خیابان از مقر سازمان ملل، مسیر میان سازمان ملل متحد و نمایندگی و اقامتگاه ایران، و مسیر سازمان ملل متحد و فرودگاه جان اف کندی حرکت کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

قبل از تشدید محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در دولت ترامپ، دولت‌های پیشین آمریکا رفت و آمد نمایندگان ایران را به حدود ۲۵ مایل از مرکز منهتن محدود کرده بودند. این محدودیت تردد همان چیزی است که دولت بایدن آن را حفظ خواهد کرد.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تیرماه سال ۱۳۹۸ محدودیت‌هایی را علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک اعمال کرده و از آن‌ها خواست رفت‌وآمد‌های خودشان را به مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت سفیر و فرودگاه جان اف‌کندی محدود کنند.

اعمال این محدودیت‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ آن را بعد از خروج از برجام با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره بر سر آنچه به زعم او «توافق بهتر» خوانده می‌شد آغاز کرد.

دونالد ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کرد که در تحقق این هدف ناکام ماند و به دلیل سیاست‌هایش در قبال ایران شدیداً مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود