Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تبریز با بیان این‌که ابتدایی‌ترین تأثیر کرونا بر فقیرتر شدن بخش عمده‌ای از جامعه و به زیر خط فقر مطلق رفتن بخش کثیری از مردم است، اظهار کرد: واضح است که خانواده‌های زندانیان که در شرایط پیش از کرونا نیز با مشکلات جدی اقتصادی مواجه بودند، ابعاد فقر در این خانواده‌ها بسیار گسترده‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار محمد علی نصرتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات ایجاد شده در نتیجه بیماری کرونا، اظهار کرد: در شرایط اقتصاد کنونی و بحران کرونا که بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های زندانیانی که نان آور و سرپرستشان در زندان به سر می‌برد با مشکل مالی مواجه شده‌اند، اهدای کمک‌های طرح مؤمنانه بنیاد مستضعفان به دستور مقام معظم رهبری می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات آنان را برطرف کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کمک به این خانواده‌ها بسیار مورد تأکید بوده، انجمن حمایت زندانیان در ایام کرونایی و ماه پربرکت رمضان به یاری خانواده مددجویان شتافته و بر همین اساس با هماهنگی اداره کل زندان‌ها و با بسیج تمامی کارکنان انجمن، کارت هدیه‌های 400 الی 600 هزار تومانی جمعاً به مبلغ 99 میلیون و 200 هزار تومان به خانواده‌های مددجویان اهدا شد.

سردار نصرتی ادامه داد: برخی از خانواده‌ها که به‌دلیل مشکلات رفت و آمد امکان حضور در جلسات مددکاری را نداشتند، بدون جلب توجه همسایگان به درب منازل آن‌ها مراجعه و کارت‌های هدیه تحویل داده شد؛ همچنین علاوه بر این کمک‌ها، تمام خانواده‌های تحت پوشش انجمن، بسته‌های مواد غذایی به ارزش 400 هزار تومان تحویل گرفتند و این کمک‌ها در ایام کرونا نه تنها محدودیتی در حوزه کاری انجمن ایجاد نکرد، بلکه اکنون نیز به حول و قوه الهی کمک‌های مؤمنانه با بهره گیری از ظرفیت خیرین نیکوکار و ادارات با جدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به خدمات و بسته‌های حمایتی ارائه شده پس از شیوع بیماری کووید 19 به خانواده‌های زندانیان، بیان کرد: توزیع کارت هدیه بنیاد مستضعفان بین خانواده‌های تحت پوشش طبق دستور مقام معظم رهبری، انجام بازدید ویژه مدیرعامل و قائم مقام انجمن از خانواده‌های دارای شرایط خاص تحت پوشش با رعایت تدابیر بهداشتی و اهدای سبدغذایی و اقلام لوازم خانگی، توزیع سبد غذایی طرح مؤمنانه، شارژ ماهانه کارت خرید خانواده‌های تحت پوشش علی‌رغم کاهش قابل توجه درآمد انجمن، توزیع سبد غذایی و بهداشتی ارائه خدمات درمانی اعم از ارجاع به پزشک و ویزیت رایگان، تهیه دارو، شیر خشک، پوشک بچه، پرداخت هزینه تمدید دفترچه درمانی و ...، آموزش نکات بهداشتی و مراقبتی از طریق سامانه پیامکی، انجام مشاوره‌های خانوادگی و حقوقی تلفنی که در ایام کرونا به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: توزیع مواد غذایی و بهداشتی، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی از طریق سامانه پیامکی به‌دلیل عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی در شرایط خاص کرونا، از سرگیری بازدیدهای معمول واحد مددکاری اجتماعی و استمرار بازدید ویژه مسئولان انجمن، اجرای تفاهم نامه فی مابین سازمان زندان‌ها و کمیته امداد مبنی بر واگذاری انجام خدمات مددکاری اجتماعی کمیته امداد به مددکاری انجمن و تشکیل کارگروه علمی –پژوهشی از جمله سایر فعالیت‌های انجمن است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت اشتغال زایی و کارآفرینی برای خانواده زندانیان، بیان کرد: معرفی 80 نفر از خانواده‌های واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشتغال کمیته امداد، معرفی 9 نفر از خانواده‌های تحت پوشش به اتحادیه بافت تابلو فرش جهت دریافت ابزار کار و فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان آزادشده از طریق استفاده از تسهیلات خوداشتغالی و اعطای ابزار کار از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و تربیتی تدارک دیده شده برای فرزندان زندانیان، بیان کرد: ارجاع دانش آموزان به آموزشگاه زبان جهت برخورداری از آموزش رایگان زبان انگلیسی، پرداخت هزینه ثبت نام و تحصیل دانش آموزان تحت پوشش، اهدای کتب غیر درسی به فرزندان تحت پوشش در بازدید از منزل، جلسه هماهنگی با مسئولان سازمان‌ها درباره غنی سازی اوقات فراغت فرزندان زندانی(اداره کل فنی و حرفه‌ای، مسئول تربیت بدنی، اداره کل بهزیستی، اداره ورزش و جوانان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، عقد تفاهم نامه با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلان شهر تبریز به منظور بهره گیری خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها از رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، شهروندی و معرفی آنان به فرهنگسراهای کلان شهر تبریز نمونه‌ای از برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی افزود: عقد تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور استفاده رایگان از امکانات فرهنگی و هنری کانون، عقد تفاهم نامه با مدیر کل ورزش و جوانان استان به منظور بهره گیری از ظرفیت و امکانات سالن های ورزشی، عقد تفاهم نامه با مدیریت لوناپارک ائل گلی و باغلارباغی برای استفاده رایگان خانواده های مددجویان از امکانات و دستگاه‌های موجود در آن مجموعه ها، عقد قرارداد با مدیریت استخر آبادگران به منظور استفاده رایگان خانواده های زندانیان از مجموعه استخر، برگزاری مراسم جشن در ایام تابستان برای ششصد خانواده در فرهنگسزای الغدیر در دو نوبت از جمله سایر برنامه‌هاست که مربوط به سال 98 بوده و در سال جاری به خاطر شیوع کرونا بعضی از برنامه‌ها اجرایی نشده است.

سردار نصرتی تاکید کرد: خدمات رسانی به خانواده‌های نیازمند با  توجه به گستردگی مسائل آن‌ها، مشارکت همگانی را می‌طلبد تا با یاری و پشتیبانی از انجمن حمایت زندانیان بتوانی خدمات مناسب و کافی به خانواده های تحت پوشش ارائه داده و آسیب‌های اجتماعی کنونی و محتمل آینده را مدیریت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندانیان کمک به نیازمندان کروناویروس آزادی زندانیان خط فقر انجمن حمایت زندانیان خانواده های زندانیان خانواده های تحت پوشش عقد تفاهم نامه خانواده ها برنامه ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس گفت: ۲۱۰ اثر از فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنها از استان، از دبیرخانه استانی رویداد ملی "مدرسه، منزل، تعالی محصل" مستقر در اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس دریافت شد که پس از داوری آثار بر اساس سهمیه تعیین شده وزارتخانه ۹ اثر برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند.
حشمت اله وفایی افزود: رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل» در قالب سه بخش تجربه نگاری، ایده پردازی و مقاله و پژوهش برگزار می‌شود.
وفایی تصریح کرد: در بخش ایده پردازی؛ زهرا خوشبخت از فرهنگیان و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس میمند، زهرا غلام پور از شهرستان داراب و مهدی نیکوکار اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس ناحیه دو شیراز، به مرحله بعد معرفی شدند.
وی ادامه داد: در بخش تجربه نگاری سهیلا فرحمند از اولیا و فرهنگیان ناحیه دو شیراز، لیلا فرهمند از شهرستان داراب و هاجر خلیفه از ناحیه ۳ شیراز و در بخش مقاله و پژوهش علمی نیز اشرف طیبی منش و فرزانه قدیری به صورت مشترک از اداره اموزش و پرورش عشایری فارس، الهه تمدن و سمیه ابدام از شهرستان خرمبید به مرحله کشوری این رویداد راه یافتند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: ارتقاء کمی و کیفی مشارکت خانواده و انجمن اولیا و مربیان در فرآیند‌های تربیتی مدرسه، شناسایی و معرفی تجارب زیسته و نو آوری‌های مؤثر در حوزه تعامل خانواده و مدرسه، شناسایی ظرفیت‌ها و الگو‌های موفق نقش آفرینی انجمن اولیاء و مربیان در مدرسه، بسترسازی جهت تعمیم رویکرد‌ها و راهکار‌های مؤثر مشارکت خانواده در فرآیند‌های تربیتی مدرسه و ...، از اهداف این رویداد ملی است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی خانواده زندانیان استان کرمان + تصاویر
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر متوقف نمی‌شود
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • طغیان آبشار واشیان لرستان؛ ابعاد گسترده آب