Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: مشکلات زیرساختی و اجتماعی که سلامت و بهداشت عمومی ساکنان شهرک نیروی انتظامی اردبیل را تهدید می‌کند با ورود مستقیم دستگاه قضایی بررسی و برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

سید عبدالله طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: با گزارش اهالی شهرک نیروی انتظامی مبنی بر کم‌کاری شهرداری و تعاونی مسکن در ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارائه جواز برای ساکنان این منطقه و به طول انجامیدن این قصور بیش از 20 سال، دستگاه قضایی استان به عنوان مدعی‌العموم به این قضیه ورود پیدا کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به شناسایی مقصران و احقاق حقوق مردم اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ساکنان شهرک مذکور بیش از 5 هزار نفر است، افزود: این شهرک که با فاصله اندکی از شهر اردبیل با کاربری مسکونی ایجاد شده، برخی مشکلاتی اعم از پایین بودن سطح بهداشت عمومی، عدم برخورداری از راه مناسب، آسفالت و برخی کمبودها در رابطه با امتیازات آب، برق و گاز را دارد که تمامی این مشکلات به صورت دقیق بررسی و برطرف می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل تصریح کرد: طبق استنادی که با حضور در محل شهرک دریافت کردیم، مشخص شد که در سال 1382 شهردار وقت در قالب یک صورت جلسه با تاییدیه مستقیم تعاونی، خود را مکلف به تامین برخی زیرساخت‌ها و امتیازات کرده و در این زمینه متعهد به تامین شده، که بخشی از هزینه این موارد نیز در قالب یک فقره چک برای هر قطعه زمین بایر در سال مذکور توسط تعاونی از افراد اخذ و ضمیمه گشته است، اما بعد از گذشت چند سال این چک‌ها با اطلاع افراد در آرشیو تعاونی بایگانی شدند.

طباطبایی ادامه داد: پس از این اقدام شهردار وقت، افرادی که برای اخذ پروانه و امتیازات خود به شهرداری مراجعه کرده‌اند هزینه‌هایی را نیز از بابت امتیازگیری، طبق پروسه قانونی پرداخت کرده‌اند اما شهرداری پس از دریافت هزینه حفاری و علی‌رغم تعهد خود از باب تامین زیرساختها، شانه خالی کرده و تا به امروز خدمات مشخصی را به اهالی این منطقه ارائه نداده است.

آیت‌الله سعیدی: دستگاه قضایی با دست‌های ناپاک و مفسدان اقتصادی برخورد کندمتخلفان آبیاری مزارع با پساب تصفیه خانه در اردبیل به دستگاه قضایی معرفی شدندعراق|درخواست نماینده پارلمان از دستگاه قضایی برای صدور حکم دستگیری «ترامپ»

وی عمده مشکل اهالی را نبود راه مناسب و بدون آسفالت عنوان و بیان کرد: در محدوده نوع خاک و موقعیت جغرافیایی به گونه‌ای است که شهرک در نقطه‌ای مرتفع‌تر از شهر ایجاد شده است و اهالی از این مورد گله‌مند هستند که گرد و خاک موجود در منطقه سلامت عمومی آنها را تهدید می‌کند.

به گفته دادستان اردبیل کانال آبی که از مرکز این شهرک گذشته و به دریاچه شورابیل متصل می‌شود هم‌اکنون به لحاظ بهداشتی وضعیت نامناسبی داشته و با عدم تفکیک و دفع زباله ساکنان منطقه این کانال آبی تبدیل به یک سطل زبانه بزرگ شده است.

طباطبایی گفت: طبق ادعای اهالی شهرک نیروی انتظامی این افراد در طول 20 و اندی سال پیش مدام به شهرداری، فرمانداری، استانداری، شورای شهر، مجمع نمایندگان و سایر نهادها مراجعه کرده و خواستار حل معضلات موجود در منطقه بوده‌اند که متاسفانه علی‌رغم ادعای متقابل مسئولان نهادها هیچ گشایشی حاصل نگشته است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان با هدف حفظ آرامش ساکنان و احقاق حقوق عامه به این قضیه ورود پیدا کرده و بعد از جمع‌بندی عملیات زیست محیطی و اسناد ارائه شده از سوی شهرداری، تعاونی و سایر نهادهای ذی‌ربط نسبت به بررسی موضوع و صدور دستور لازم اقدام می‌کند.

دادستان استان اردبیل گفت: علی‌رغم اینکه تعاونی ادعای تحویل صورت جلسه و رفع تکلیف برای تامین زیرساخت‌ها به شهرداری دارد اما شهرداری نیز زیر بار این موضوع نمی‌رود در صورتی که شهرداری اردبیل در طول سال‌های‌ گذشته حدود 100 میلیارد پول از بابت صدور پروانه و هزینه حفاری از مردم اخذ کرده اما عملیاتی اجرا نکرده است.

طباطبایی در جمع‌بندی و نتیجه بازدید از شهرک نیروی انتظامی که به اتفاق مسئولان قضایی و مدیرانی از شهرداری، محیط زیست، تعاونی و استانداری انجام شده بود،‌گفت: تعاونی و هیئت مدیره مکلف شده تا اسنادی که مشخصا در رابطه با این موضوع می‌باشد را در سریع‌ترین زمان ممکن به دادستانی ارائه کند، که در صورت اثبات حقانیت تعاونی شهرداری موظف است تا فورا وارد عمل شده و نسبت به جبران کم‌کاری‌های خود اقدام نماید.

وی ضمن تاکید بر بار حقوقی و قضایی این مسئله گفت: در صورت حقانیت هر یک از نهادهای مربوطه، مقصران اصلی شناسایی شده و توسط دستگاه قضایی با این افراد برخورد می‌شود.

دادستان استان همچنین با اشاره به تلاش استانداری در این زمینه اضافه کرد: در صورتی که هیچ یک از راه‌های پیش روی دستگاه قضایی برای حل مشکلات اهالی شهرک نیروی انتظامی کارساز نباشد، معین شده تا استانداری با نظر مساعد در اسرع وقت جلساتی برگزار کرده و با تزریق اعتبارات فوق العاده تامین زیرساخت در این منطقه و حل مشکلات مردم اولویت‌بندی کند.

طباطبایی اظهار کرد: در همین راستا آب منطقه‌ای نیز مکلف شد تا طی 15 روز آینده نسبت به لایروبی کانال آبی شهرک نیروی انتظامی، محدوده شهرک نیایش و مسکن مهر اقدام کند.

به گفته وی کنارگذر این محدوده نیز با همکاری شورای شهر، شهرداری و تعاونی بهسازی و بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/133/ی

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک نیروی انتظامی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دعاوی ملکی در صدر پرونده های ورودی به مراجع قضائی استان اردبیل قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید حوزه قضائی شهرستان نیر اظهار کرد: همه تلاش دستگاه قضایی استان در بحث اقتصادی بر این است تا در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، حرکت کنند و در این حوزه همچون سال های قبل حمایت قضایی قانونی از بخش سرمایه گذاری انجام می دهد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: با تاکیدات دستگاه قضائی در کل کشور تلاش می شود در راستای حمایت از تولید و اشتغال هیچگونه مجموعه تولیدی تعطیل نشود و مشکلات از طریق راهکاری مناسب قانونی حل و فصل شود.

کثیرلو با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های حقوقی ناشی از دعاوی ملکی است، اظهار کرد: مهمترین راهکار پیشگیرانه در این بحث اخذ سند تک برگی است که همه مردم و همچنین دستگاه‌هایی که املاک بدون سند دارند به منظور جلوگیری از هرگونه اختلاف و دعاوی حقوقی سریعا نسبت به اخذ سند تک برگی برای املاک و زمین های خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و صیانت از ضابطین در راستای اجرای قوانین خاطرنشان کرد: توجه به حقوق عامه و اجرای سریع احکام قطعی خط قرمز دستگاه قضا در اردبیل است.

وی بحث امنیت را شاه کلید توسعه و خط قرمز دستگاه قضا دانست و بیان کرد: در بحث امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد و با کسانی که بخواهند با تحرکات خود امنیت و آسایش روانی مردم را خدشه دار کنند مطابق با قانون به شدت برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اهداف و سیاستگذاری های دستگاه قضا را در این یادآور شد و بیان کرد: نوع کار در دستگاه قضایی همراه با تدبیر است و یکی از مسیرهای رسیدن به موفقیت در پیشرفت امور مردم داری و تداوم تعامل، همکاری، هم افزایی و هماهنگی با مجموعه های دیگر به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی و جلب رضایتمندی عمومی  است.

کثیرلو با اشاره به سند تحول قضایی به عنوان مهمترین محورهای عملیاتی دستگاه قضایی در کشور تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین در تسریع و تسهیل امورات و نیز حمایت قضایی از تولید و اشتغال البته در چارچوب قانون از مهمترین موضوعات مورد تأکید در این سند است که باید همه مجموعه ها برای تحقق آن باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند محمدحسین رسول زاده رئیس سابق حوزه قضایی نیر قاضی «هاتف محبی» به عنوان رئیس جدید این حوزه معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • جنس کار در دستگاه قضایی تدبیر و تدبّر است
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان