Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:47:26 GMT

تحویل 40 واحد مسکونی به مددجویان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۵۰۵۷

تحویل 40 واحد مسکونی به مددجویان

ایسنا/اردبیل همزمان با هفته بهزیستی 40 مسکونی به مددجویان تحت پوشش این نهاد انقلابی تحویل داده شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل 25 تیرماه در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بهزیستی در گرامیداشت این هفته اظهار کرد: با عقد تفاهمنامه با بنیاد مسکن قرار است ساخت مسکن روستایی با پرداخت 35 میلیون تومان اعتبار برای هر واحد آغاز شود تا بنیاد مسکن نیز با تامین 40 میلیون تومان منابع مورد نیاز این واحدها را در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد ستاری با بیان اینکه تاکنون 200 نفر برای بهره‌مندی از این واحدهای مسکونی ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های چندمعلول نیز ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده که در مناطق شهری 30 میلیون تومان و روستایی نیز 18 میلیون تومان منابع بلاعوض در کنار تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از همت خیرین در ساخت واحدهای مسکونی برای معلولان و مددجویان نیازمند گفت: پروژه 45 واحدی اندیشه پیله‌سحران با پیشرفت 95 درصد دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل افزود: شهرداری در صدور پروانه و اعمال برخی از عوارض تخفیف ویژه‌ای ارائه کرده و شرکت‌های خدماتی نظیر آب، فاضلاب، برق و گاز در واگذاری انشعاب مددجویان به صورت رایگان یاریگر ما بودند.

افتتاح 5 طرح تولیدی و اقتصادی در اردبیل

ستاری از افتتاح 5 طرح اقتصادی و تولیدی در اردبیل با اشتغالزایی و خودکفایی 782 مددجو خبر داد و گفت: همزمان با هفته بهزیستی 5 طرح اقتصادی، تولیدی و اشتغالزا به نفع مددجویان بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.

ستاری اظهار کرد: این واحدهای تولیدی و کارگاهی با جذب مددجویان و به ویژه معلولان بهزیستی با ظرفیت بیش از 300 نفر در حوزه فرشبافی، تولید جعبه جواهرات و طلا و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل و سایر شهرها امکان افزایش توان اقتصادی خانوارهای تحت پوشش را فراهم کرده است.

وی به افتتاح دو مرکز مشاوره نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته بهزیستی مرکز مشاوره عمومی دانشگاه آزاد و مرکز مشاوره تخصصی ازدواج راه‌اندازی می‌شود تا به مجموع 90 مرکز مشاوره استان افزوده شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح دو مرکز سلامت حمایت سالمندان و بیماران روانی مزمن خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 5 خانه سالمند و سه خانه معلول ذهنی در استان فعالیت می‌کنند.

ستاری از عقد تفاهمنامه با بسیج سازندگی برای نصب پنل‌های خورشیدی با هدف کسب درآمد مددجویان تا یک میلیون تومان ماهانه خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز مثبت زندگی یا همان مجتمع خدمات بهزیستی در دستور کار ماست که امیدواریم مددجویان از خدمات 40 مرکز مثبت زندگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در گرامیداشت هفته بهزیستی دو پروژه شامل مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان راه‌اندازی می‌شود تا خانواده‌های گرفتار در دام اعتیاد از ظرفیت این مراکز برای اقامت و سم‌زدایی معتادان استفاده کنند.

ستاری اضافه کرد: در گرامیداشت این هفته چهار کتاب آموزش مهارت زندگی پیش از ازدواج، مهارت خانواده‌ها در رفتار با کودکان و افزایش مهارت زوجین در ارتباط گیری و توجه به نقش زوجین در تربیت بهتر کودکان مورد رونمایی قرار می‌گیرد تا از این آثار مکتوب استفاده شود.

وی در پایان گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 4 میلیارد و 372 میلیون تومان اعتبار برای خرید لوازم بهداشتی و بسته غذایی تامین و در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسكن مددجویان هفته بهزیستی میلیون تومان مرکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت روانشناس و مشاور به همت انجمن دانشجویی روانشناسی و مشاوره و کانون‌های دانشجویی راه سبز و فرداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و اداره بهزیستی شهرستان شبستر و با حضور دانشگاهیان و فعالان حوزه سلامت و بهزیستی این شهرستان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علی رضاپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این مراسم توجه به هویت و شکوفایی آن را مهم‌ترین مسئله بشر برشمرد و اظهار کرد: اگر درگیر مسئله اصلی خودمان نباشیم و به دنبال مسائل فرعی برویم پاسخی که دریافت خواهیم کرد نیز پاسخ‌های فرعی و نه چندان به درد بخور خواهد بود. این مسئله شناسی و موضوع شناسی زمینه‌ای است که باید در مورد آن خیلی دقت کنیم.

وی افزود: زمانی در تشخیص مسئله خطا داریم و اولویت دست چندم به عنوان اولویت‌های ضروری و اصلی قلمداد می‌شود، زمانی فضای رسانه‌ای و جامعه آدرس غلط می‌دهد و ما را در مسیری پیش می‌برد که به دور از مسئله اصلی است که این دردسرساز خواهد شد. چه بسا تعمد‌هایی هم در این مورد وجود دارد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بیان کرد: خود شکوفایی مسئله مهم همه انسان‌هاست که اگر دغدغه اصلی کسی این نباشد به سراغ مسائل فرعی پیش خواهد رفت. هویت در لایه‌های مختلف آن (خانوادگی، بومی و ملی) یکی دیگر از مسائل اصلی و مهمی است که اگر هدف گذاری درستی انجام ندهیم آموزه‌های دانشگاه و آموزه‌های جامعه به در بسته خواهند خورد.

رضاپور اضافه کرد: به دلیل اینکه با یک مبنایی این موارد را بررسی می‌کنیم که راه به جایی ندارد؛ اگر مسئله درست تشخیص داده نشود تبعات خیلی زیادی دارد و این کار روانشناسان و مشاورین است که ما را مسئله شناس کرده و همزمان، حل مسئله را به ما یاد بدهند. انتظار از استادان روانشناس و مشاوران در شرایطی که جامعه به آنان روی آورده و مطالبه ارائه طریق می‌کند این است که پاسخگوی این نیاز اساسی جامعه باشند.

به گزارش آنا، در ادامه این مراسم استادان رشته روانشانسی ومشاوره و معاونت پیشگیری بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه علم روانشانسی و مشاوره واهمیت آن در زندگی روزمره و جامعه در جمع دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه‌های شهرستان شبستر به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل