Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی برخی موضوعات مهم دستور کار دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

طرفین در جریان این گفت‌وگو تعدادی از موضوعات فعلی مربوط به روابط تاجیکستان و روسیه در مشارکت استراتژیک بحث و برخی از مسائل موضعی برنامه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران تاجیکستان و روسیه در ادامه از وضعیت کرونا که همچنان در سطح جهانی بسیار پرتنش است، ابراز نگرانی و در خصوص اقدامات انجام شده در هر دو کشور برای کاهش خطر شیوع بیماری همه گیر کرونا تبادل اطلاعات کردند.

در این چارچوب رئیس جمهور تاجیکستان به اهمیت توسعه همکاری بین دو کشور در حوزه بهداشت اشاره کرد.

در این تماس تلفنی همچنین به پویایی مثبت توسعه تعاملات بین دولتی تاجیکستان و روسیه در زمینه‌های مختلف مانند همکاری‌های تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه و امنیت اشاره شد.

رحمان و پوتین همچنین بر تداوم همکاری مثمر ثمر دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه متمرکز شدند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان روسیه ولادیمیر پوتین تماس تلفنی امامعلی رحمان تاجیکستان و روسیه جمهور تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه