Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اکثریت قاطع مجلس یازدهم در اختیار اصولگرایان است و در چنین شرایطی انتظار می‌رود یک فراکسیون فراگیر، منسجم و متشکل از تمام نمایندگان اصولگرای مجلس تشکیل شود که البته تشکیل این فراکسیون فراگیر مانع تشکیل فراکسیون‌های کوچک‌تر نیست، اما طبیعتا با وجود چنین فراکسیونی طبیعتا وحدت رویه و وحدت نظری میان نمایندگان اصولگرای مجلس به وجود می‌آید و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مهم مجلس نقش‌آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما چه کسی رئیس این فراکسیون می‌شود؟ نام‌هایی که احتمال ریاست‌شان بر این فراکسیون شنیده می‌شود تقریبا همان‌هایی هستند که نام‌شان برای هیئت‌رئیسه مجلس هم به گوش می‌رسید. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، حمیدرضا حاجی‌بایی، مرتضی آقاتهرانی، مصطفی آقامیرسلیم، شمس‌الدین حسینی و علی نیکزاد از شانس‌های ریاست این فراکسیون هستند.

محمدباقر قالیباف

قالیباف توانست در رقابت بر سر ریاست مجلس فاتح میدان باشد و رأی اکثریت نمایندگان مجلس را ازآنِ خود کند. اگر او تمایل به برعهده گرفتن ریاست فراکسیون اصولگرایان داشته باشد، بی‌تردید رقیبی جدی و پرشانس خواهد بود، اما گفته می‌شود او به دلیل در اختیار داشتن ریاست مجلس ممکن است دیگر تمایلی به ریاست فراکسیون نداشته باشد.

علیرضا زاکانی

زاکانی که با ۱۹۰ هزار و ۴۲۲ رای به عنوان نفر سوم قم راهی بهارستان شده و سابقه نمایندگی ادوار هفتم تا نهم مجلس را در کارنامه دارد و رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم بوده است به عنوان یکی از گزینه‌های جدی ریاست مجلس یازدهم مطرح بود؛ با این همه او در ۱۶اردیبهشت در توئیتی از انصراف خود برای ریاست بر مجلس یازدهم خبر داد و نوشت: «ایجاد تحول و کارآمدسازی مجلس به نفع مردم، اهداف مهمی است که لزوما با ریاست به دست نمی‌آید. ضمن حفظ احترام به دعوت برخی همکاران، برای حفظ وحدت و انسجام نیرو‌های انقلاب در مجلس یازدهم، اجرای برنامه تحول را ان‌شاءالله در همکاری و هماهنگی با فردفرد نمایندگان دنبال خواهم کرد». او یکی از گزینه‌های بسیار محتمل برای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس نیز هست و به زعم برخی این بخش از مجلس به او سپرده می‌شود. در کنار همه این‌ها زاکانی یکی از مهم‌ترین گزینه‌های فراکسیون اصولگرایان به شمار می‌رود.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی

قاضی‌زاده هاشمی یکی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری است که تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس و نزدیک به پایداری از او حمایت می‌کنند. او در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس برای نائب‌رئیسی نامزد شد و توانست به خواسته خود برسد. اکنون او هم یکی از گزینه‌های محتمل برای ریاست فراکسیون اصولگرایان است.
بیشتر بخوانید: تکلیف پنج کرسی مجلس یازدهم چگونه مشخص می‌شود؟حمیدرضا حاجی‌بابایی

حاجی‌بابایی، وزیر دولت احمدی‌نژاد که مقبولیت نسبتا خوبی میان اصولگرایان دارد تا آخرین لحظه برای ریاست مجلس تلاش کرد، اما در آخر از رقابت انصراف داد. برای او هم می‌توان شانسی در ریاست فراکسیون قائل بود.

مرتضی آقاتهرانی

آقاتهرانی، دبیر کل جبهه پایداری به دلیل داشتن حمایت قاطع نمایندگان نزدیک به پایداری شانس بالایی دارد؛ به‌خصوص که او تا اینجای کار توانسته است ریاست فراکسیون فرهنگی مجلس را برعهده بگیرد.

مصطفی آقامیرسلیم

میرسلیم را می‌توان در زمره اصولگرایان سنتی شناسایی کرد که پایگاه حزبی‌اش موتلفه است. او سابقه رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری را هم داشته است که با اقبال چندانی روبه‌رو نشد. میرسلیم در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس هم نامزد ریاست شد، اما در نهایت تنها ۱۲رأی کسب کرد؛ یعنی حتی کمتر از فریدون عباسی با ۱۷رأی. او گرچه شخصیت شناخته‌شده‌ای در میان اصولگرایان است، اما باتوجه به انتخابات هیئت‌رئیسه شاید شانس زیادی برای ریاست فراکسیون اصولگرایان نداشته باشد؛ خاصه آنکه او تمایل داشت ریاست فراکسیون اصل۹۰ را هم برعهده بگیرد، اما در اعتراض به هیئت‌رئیسه و توهین‌آمیز دانستن رفتار اعضای هیئت‌رئیسه از رقابت انصراف داد.

شمس‌الدین حسینی

شمس‌الدین حسینی یکی از وزرای دولت احمدی‌نژاد است که حمایت نمایندگان نزدیک به احمدی‌نژاد را با خود به همراه دارد. بسیاری از او به عنوان نامزد ریاست جلس نام می‌بردند، اما او در نهایت از رقابت کنار کشید. او در ایام انتخابات هیئت‌رئیسه گفته بود که به وزیر بودن در دولت احمدی‌نژاد افتخار می‌کنم او حتی گفته که به خود احمدی‌نژاد هم افتخار می‌کنم.

علی نیکزاد

نیکزاد هم مانند حاجی‌بابایی و حسینی یکی دیگر از وزرای احمدی‌نژاد که توانست نائب‌رئیس دوم مجلس شود. علی نیکزاد مانند حسینی و حاجی‌بابایی حمایت احمدی‌نژادی‌های حاضر در مجلس را با خود به همراه دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های ریاست فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی باشد. منبع: نامه نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی ریاست فراکسیون اصولگرایان انتخابات هیئت رئیسه یکی از گزینه مجلس یازدهم احمدی نژاد برای ریاست ریاست مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شهریور ماه سال 1399 در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه 11 آبان ماه همان سال با آن موافقت کردند.

وی یادآور شد: این طرح قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، مرحله به مرحله در کمیسیون امور داخلی کشور بررسی شد و سپس به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، شورای نگهبان نیز این طرح مجلس را تایید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت مباحثی پیرامون این طرح مطرح شد که نهایتا کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: اکنون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار ندارد اما اگر فرصت باقی بود و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت مجلس تلاش خواهد کرد تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نیز مانند قانون انتخابات مجلس و شوراها به سرانجام برساند.

محمدصالحی بیان کرد: به دلیل فشردگی کار کمیسیون در سال گذشته و قرار گرفتن اولویت‌هایی از جمله طرح شفافیت و ساماندهی تجمعات، لایحه برنامه هفتم و پس از آن بودجه سنواتی ،  امکان رسیدگی به این طرح در کمیسیون وجود نداشت و رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از دستورکار کمیسیون شوراها خارج شد.

وی بیان کرد: امکان دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در سال جدید و تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم در دستورکار کمیسیون شوراها قرار گیرد تا این طرح نیز تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ایجاد می‌شود،  گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری قرار است مواردی از جمله بحث تایید صلاحیت‌ها، موضوع شرایط کاندیداها از مدرک تحصیلی تا موضوع رجل سیاسی و همچنین ایجاد شرایطی برای ثبت‌نام نامزدها اصلاح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها