Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: نرخ بیکاری این استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش حدود ۲ درصدی همراه بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان مرکزی در بهار امسال به ۶ و نیم درصد رسیده که به عنوان چهارمین استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: نرخ بیکاری بهار امسال استان مرکزی نسبت به بهار سال ۹۸ نیز یک و ۹ دهم درصد کاهش یافته است و امید است در سال جهش تولید با کاهش چشمگیرتری همراه باشد.

آقازاده اظهار داشت: استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل، مازندران، مرکزی و ایلام به ترتیب پنج استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری بهار امسال اعلام شده‌اند.

وی گفت: نرخ بیکاری متوسط کشور در این مدت ۹ و هشت دهم درصد بوده است که نرخ بیکاری استان مرکزی از این میانگین سه و سه دهم درصد کمتر است.

استاندار مرکزی افزود: این استان با برخورداری از حدود سه هزار واحد تولیدی و انسجام بین مسئولان استان در راستای رسیدگی به مشکلات صنایع و فعالان اقتصادی، وجود امکانات، ظرفیت‌ها و شرایط منحصر به فرد سرمایه‌گذاری، شتاب رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در سال‌های اخیر و برگزاری منظم نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تونسته گام‌های بلندی در راستای تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال پایدار و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری بردارد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک استقرار دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی استانداری مرکزی جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی استانداری مرکزی جهش تولید اراک استان مرکزی استانداری مرکزی جهش تولید استان مرکزی بهار امسال نرخ بیکاری دهم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در اردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان با بیان اینکه تعهداشتغال سال ۱۴۰۲شهرستان یکهزار و ۸۳۹ نفر بوده که تا پایان سال به دو هزار و ۱۶۳ رسیده است گفت: درصد نهایی عملکرد ثبت در سامانه رصد اشتغال کشور به عدد۱۱۷.۶۲رسیده است.


وحید نقوی با اشاره به افزایش تعداد بیمه شدگان گفت: تعداد بیمه شدگان از هفت هزار و ۴۹۳، در اسفند ۱۴۰۱ به هشت هزار و۱۳۸ نفر در اسفند ۱۴۰۲ افزایش یافته و مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۸۲ نفر سال ۱۴۰۱ به ۶۱ نفر کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه هزار و ۴۷۳ کارگاه در این شهرستان فعال است گفت: از این تعداد ۲۰واحد بیش از ۵۰ نفر شاغل دارند.

دیگر خبرها

  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون