Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آسیب‌های ناشی از خشونت بر لزوم استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مرتبط جهت کاهش آسیب‌های آن تاکید کرد و گفت: در همین راستا کارگروه تخصصی پیشگیری از خشونت در استان تشکیل می‌شود. تاریخ انتشار: 09:28 - 25 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۷۲۰

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت: با هدف پرهیز از موازی کاری و وحدت رویه در مقابله با انواع خشونت کارگروه تخصصی پیشگیری از خشونت زیرمجموعه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کارگروه به صورت ماهانه و مستمر تشکیل جلسه داده و با رصد اوضاع و احوال استان در حوزه خشونت در همه موارد و با مدیریت رییس مرکز اورژانس اجتماعی استان به فعالیت می‌پردازد.

رییس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: خروجی فعالیت‌های این کارگروه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مطرح و محور برنامه ریزی فعالیت‌های نهاد‌های مرتبط قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بروز مشکل برای بیماران دارای زمینه پس از مراجعه به مراکز درمانی گفت: اطلاعات این بیماران در قالب بانک اطلاعاتی جمع آوری و در اختیار کارگروه پیشگیری از خشونت استان قرار گیرد تا بتوان با مراقبت‌های پیشگیرانه از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد.

دهشیری افزود: جهت کاهش آسیب‌های ناشی از خشونت در درون خانواده والدین بدسرپرست با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان شناسایی و با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان دوره‌های آموزشی با محوریت سبک فرزند پروری و کنترل خشم برای آن‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه رسالت پزشکی قانونی حمایت حقوقی و قضائی از مراجعین خود است افزود: لذا کلیه کسانی که برای بحث‌های تشخیصی به این اداره کل مراجعه می‌کنند جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی بعدی به اورژانس اجتماعی معرفی شوند.

دهشیری با اشاره به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در استان گفت: روابط عمومی نهاد‌های عضو در شورای پیشگیری از وقوع جرم مرکز استان نسبت به اطلاع رسانی خدمات و فعالیت‌های این مرکز همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی به ظرفیت و کاربرد فضای مجازی در زندگی روزمره مردم اشاره کرد و افزود: باید با تولید محتوای مناسب، جذاب و به صورت غیر مستقیم از این فضا در جهت پیشگیری از وقوع جرم در حوزوه‌های مختلف به ویژه مسئله پیشگیری از خشونت بهره برد.

بیشتر بخوانید: بازدید از پیش اعلام نشده رییس کل دادگستری استان یزد از مجتمع قضایی شهید قدوسی

رییس کل دادگستری استان یزد با تقدیر از اداره کل آموزش و پرورش استان در اجرای طرح ملی نماد در سطح مدارس منتخب استان گفت: این طرح باید با همکاری دستگاه‌های همکار با قوت در سطح مدارس دنبال شود و در مدارس با آموزش مهارت‌های ارتباطی و رفتاری در مواجهه با انواع آسیب‌ها و مشکلات راه برون رفت را یاد گیرند.

وی افزود: اگر از مدارس مهارت‌های ارتباطی را به دانش آموزان آموزش دهیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

سیستم جامع آماری خشونت در استان یزد راه اندازی می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بر لزوم بهره گیری از آمار‌های مستند و مستدل در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در همین راستا سیستم جامع آماری خشونت در استان راه اندازی می‌شود.

محمد حسین رحیمی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با انتقاد از پراکندگی آماری در حوزه آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: جهت رفع این معضل سیستم جامع آماری خشونت با محوریت اورژانس اجتماعی در استان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: قطعا وجود اطلاعات آماری مستند در کنار بررسی علل و عوامل آن می‌تواند نقش مهمی را در اصلاح امور و برنامه ریزی مستدل ایفا کند.

رحیمی زاده بر لزوم توجه به بحث آموزش در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از خشونت تاکید کرد و گفت: در همین راستا دوره‌های مشاوره و مددکاری از طریق مراجعه به خانواده و یا دعوت از افراد با تعیین مصادیقی که اقدام به خودکشی یا خشونت‌های خانگی داشته اند با هدف پیشگیری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت طرح نماد در استان گفت: پروژه ملی نظام مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان با عنوان نماد و با محوریت اداره کل آموزش و پرورش استان از سال ۹۶ با مشارکت ۱۴ سازمان در استان در حال انجام است.

رحیمی زاده گفت: هدف کلی طرح نماد گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ مهارت‌های خود مراقبتی در برابر رفتار‌های پرخطر در بین دانش آموزان است.

وی افزود: طرح نماد از جمله طرح‌های پیشنهادی قوه قضاییه به وزارت آموزش پرورش در حوزه دانش آموزی بوده که شورای اجتماعی کشور نیز بر اجرای آن تاکید دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری یزد قوه قضاییه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان رییس کل دادگستری استان دادگستری استان یزد آسیب های اجتماعی پیشگیری از خشونت اورژانس اجتماعی خشونت در استان کاهش آسیب راه اندازی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت 9 هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند