Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص کودکان گفت: اولین راه مقابله با ویروس کرونا شستشوی مداوم دست‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه با آب و صابون است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک خطی متخصص کودکان درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: ویروس خطرناک کرونا در اواخر سال گذشته تمام جهان را فراگرفت و کادر درمان از همان ابتدا دلسوزانه برای نجات جان دیگران به خدمت رسانی اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: علاوه بر تمام تلاش‌های سخت کادر درمانی، باید توجه داشته باشیم که تاکنون هیچ دارو و واکسنی که مستقیم برای درمان کرونا ویروس کاربرد داشته باشد، ساخته نشده است. دانشمندان و متخصصان پزشکی در سراسر جهان به دنبال پیدا کردن یک راه اصولی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک یا درمان آن هستند.

خطی درباره انجام برخی وظایف برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: اولین کار برای مقابله با ویروس کرونا شستشوی مداوم دست‌ها در هر ساعت از شبانه روز به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه است که باید این کار را به صورت اصولی انجام داد.

او با بیان اینکه مسئله دوم برای مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است، تاکید کرد: استفاده از ماسک باعث قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس در جهان خواهد شد.

خطی تصریح کرد: در روز‌های شیوع کرونا افراد به ۲ دسته تقسیم بندی می‌شوند: گروه اول کسانی هستند که ناقل ویروس بوده و این بیماری را با خود حمل می‌کنند و گروه دوم هم کسانی هستند که سالم هستند، اما در هر دو حالت استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس و جلوگیری انتقال آن به دیگران موثر خواهد بود.

این متخصص کودکان درباره حفظ فاصله اجتماعی، گفت: حفظ فاصله اجتماعی در محیط‌های بیرون از منزل باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواهد شد.

خطی در پایان گفت: برای پیشگیری از کرونا باید به صورت همگانی از ماسک استفاده کرده، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و همچنین دست‌هایمان را به طور مرتب با آب و صابون شستشو دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا کادر درمانی دارو مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ حکیم عبداللهی گفت: طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی باهدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برابر دستورالعمل صادره از فراجا پس از برگزاری چندین نشست با معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان و حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، اولین برنامه در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار انجام شد.

وی افزود: اولین برنامه با حضور نمایندگان پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها از قبیل فتا، پیشگیری، بهداری، گزینش و استخدام، دفتر نظارت همگانی، وظیفه عمومی و .. در مسجد سیدالشهدا منطقه منبع آب شهر اهواز برگزار شد.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به اینکه در این نشست نمایندگان سازمان‌های دولتی و مردم نهاد میز خدمت برپا کردند، ادامه داد: در این برنامه با توجه به تنوع خدمات فراجا شاهد حضور بسیار خوب مردم بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اضافه کرد: در این برنامه ضمن برگزاری نمایشگاه، نشست با اعضای شورای محله و رسیدگی به مشکلات شهروندان؛ خدمات مضاعف رایگان فراجا  از جمله سنجش سلامت، مشاوره و روانشناسی، خدمات پزشکی، کارگاه آموزشی پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی، اعتیاد، تحکیم خانواده و عفاف و حجاب به شهروندان،  ارائه شد.

وی می‌گوید: تا پایان اردیبهشت ماه این طرح در ۱۱ نقطه‌ای که از طرف استانداری خوزستان اعلام شده است، اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر