Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در مصاحبه با موسسه رسانه‌ای «نیکِی» ژاپن گفته‌ است دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شی جین پینگ، رئیس جمهور چین کمک کرده تا سلطه خود بر هنگ کنگ را تشدید کند.

بولتون معتقد است سیاست فاقد هماهنگی و انسجام دولت ترامپ در قبال چین کمک کرد که رئیس جمهور شی سلطه خود را بر هنگ کنگ تحکیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ما سیاست هماهنگ و منسجمی در قبال چین نداشتیم بیشتر به این دلیل که ترامپ به هر چیزی درباره چین از دریچه منشور اقتصادی و یا یک قطب تجاری می‌نگرد. من معتقدم تجارت مهم است، اما سیاست‌های تجاری واقعا هماهنگ نبود و همان، توجه به مسائل غیراقتصادی چین را دشوار می‌ساخت.

بولتون بر این باور است که ترامپ در برهه‌ای از زمان نسبت به چین سختگیر بود و این از نظر سیاسی بسیار سودمند بود، اما به منظور تامین تعاملات تجاری مجبور به سازش با پکن خواهد شد.

او همچنین احتمال داد ترامپ چهارمین دیدار خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه اکتبر برگزار کند؛ چراکه این دیدار در صورت ثمربخش بودن، بخت او برای پیروز در انتخابات ماه نوامبر [آبان] را افزایش خواهد داد.

پیش‌تر، پارلمان چین قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ را تصویب کرد. بر اساس این قانون و به گفته مقامات چینی، دخالت‌های خارجی در شعله‌ور شدن اعتراضات در هنگ‌کنگ از بین می‌رود. پکن تاکید دارد هدف این قانون مقابله با خرابکاری‌ها، تروریسم، جدایی طلبی و تبانی با قدرت‌های خارجی است.

در پی تصویب این قانون؛ کشور‌های غربی، از جمله آمریکا مخالفت خود را با این قانون ابراز و چین را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده‌اند.

به گفته آمریکایی‌ها قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ، استقلال این منطقه را از بین می‌برد.

وزارت خارجه چین از کشور‌ها خواسته تا به قانون امنیتی در هنگ‌کنگ احترام بگذارند و به مداخلات در امور داخلی چین پایان دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جان بولتون قانون امنیت ملی تحولات هنگ کنگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • ویدئو | خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ
  • خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ + فیلم
  • فیلم/ خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ
  • (ویدئو) خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ
  • خودسوزی یک مرد خارج در نزدیکی محل برگزاری دادگاه ترامپ در نیویورک
  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم