Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه قم گفت: دین یعنی صداقت و امانت؛ اتفاقاً امام صادق(ع) فرمود: در دین‌داری به زیادی رکوع و سجود افراد توجه نکنید؛ بلکه به صداقت و امانت‌داری آنان توجه کنید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در دومین گفت‌وگوی دوستانۀ خود با جمعی از جوانان برای پاسخ به سؤالات و شبهات آنان دربارۀ برگزاری این جلسات گفت: این سلسله نشست‌های دوستانه اتفاقی مبارک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ما اسم برنامه را پرسش و پاسخ یا مناظره و ... نگذاشتیم بلکه نام آن را گفت‌وگو گذاشتیم.

وی افزود: وقتی می‌گوییم گفت‌وگو، مطالبه‌گری مطرح نیست؛ یعنی من اینجا ننشسته‌ام تا شما از من مطالبه‌گری کنید. این جلسات همفکری است و خود شما هم می‌توانید در پاسخ به شبهات کمک کنید. خیلی‌ها مرا از این کار منع کردند، اما باید بگویم اصل این کار که با جوانان بنشینیم و چهره به چهره صحبت کنیم خوب است.

این کارشناس مسائل دینی در پاسخ به سؤال یکی از حضار دربارۀ عملکرد ناشایست برخی از دینداران اظهار کرد: تمام دینداران بد اخلاق و از طرفی تمام بی‌دین‌ها خوش‌اخلاق نیستند. اسلام به ذات خود عیبی ندارد و هر عیبی هست از مسلمانی ما است.

به گفتۀ وی، دین یعنی صداقت و امانت؛ اتفاقاً امام صادق علیه‌السلام در حدیثی فرمود در دین‌داری به زیادی رکوع و سجود افراد توجه نکنید؛ بلکه به صداقت و امانت‌داری آنان توجه کنید. دینی یعنی حیا، اقتصاد سالم، احترام، تکریم و ... . اینکه بعضی دینداران بداخلاق‌اند دلیل نمی‌شود ما دینمان را حذف کنیم؛ نه این درست نیست بلکه باید مسلمانان را اصلاح کنیم.

در ادامه می‌توانید فیلم سخنان حجت‌الاسلام رفیعی را تماشا کنید.

گفت‌وگوهای دوستانۀ حجت‌الاسلام رفیعی با جوانان پخش زنده می‌شودگفت‌وگوی دوستانۀ حجت‌الاسلام رفیعی با جوانان: نباید همۀ تقصیرها را پای حوزه و روحانیت نوشتحجت‌الاسلام انصاریان: بانوان بدحجاب به سنگینی ضررهای فردی و اجتماعی رفتارشان "فکر" کنند

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط حجت الاسلام رفیعی بیشتر بخوانید... جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ گوش دادن به خوانندگی زنان پاسخ رهبر انقلاب به منتقدان حجاب اجباری در جامعه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام رفیعی حجت الاسلام رفیعی حجت الاسلام رفیعی صداقت و امانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها

رئیس فدراسیون والیبال ایران در نشستی آنلاین با مسئولان ورزش کوبا درباره راهکارهای افزایش همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رئیس فدراسیون والیبال روز پنج‌شنبه 16 فروردین میزبان آلبرتو گونسالس کاسالس، سفیر کوبا در تهران بود و دو طرف بر افزایش همکاری‌های والیبالی تاکید کردند.

میرحسینی: نیاز تیم ملی والیبال،‌ مدیریت بازیکنان است

سید میلاد تقوی در این راستا روز سه‌شنبه نشستی آنلاین با مسئولان ورزش کوبا (نماینده ورزش کوبا، نایب رئیس و دبیر فدراسیون والیبال کوبا) برگزار کرد تا امکان تحقق افزایش همکاری‌های والیبالی بین دو کشور بررسی شود.

در این نشست که وحید مرادی نایب رئیس و فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان نیز حضور داشتند، درباره افزایش همکاری‌ها به ویژه در حوزه والیبال زنان و استفاده از مربیان این کشور برای رشد و توسعه والیبال زنان ایران بحث و گفت وگو شد.

برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا، برگزاری اردوی‌های آماده سازی مشترک، استفاده از توانایی نیروهای اجرایی برای برگزاری مسابقات والیبال، شناسائی فرصت‌ها و توانایی موجود در دو کشور برای برگزاری اردوها و مسابقات و همچنین تبادل مربیان از جمله محورهای این نشست یک ساعته بود.

تیم ملی والیبال کوبا در چهار دهه گذشته همواره در زمره تیم‌های بزرگ جهان بوده است و با 9 بار حضور در بازی‌های المپیک، 16 حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و  22 بار حضور در لیگ جهانی جزو تیم‌های باسابقه به‌شمار می‌رود.

کوبایی‌ها به جز لیگ جهانی، یک مدال برنز المپیک، 2 نقره و 2 برنز جهان و یک مدال طلای جام‌جهانی و چندین نقره و برنز به همراه 15 قهرمانی در مسابقات منطقه نورسکا را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان پیشوا
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • فیلم/حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها