Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:51:05 GMT

کرونا؛ سوهان روح مشاغل ورزشی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۵۶۵۲

کرونا؛ سوهان روح مشاغل ورزشی

این روزها ویروس کرونا به عنوان یک حریف بدقلق، سوهان روح مشاغل ورزشی شده و شیوع آن خسارت های مالی کلان در کسب و کارهای این حوزه ایجاد کرده است.

از اسفند گذشته تاکنون فضاهای ورزشی به عنوان یکی از محیط های اصلی در آلودگی و شیوع ویروس کرونا مطرح و عجیب ترین واقعیت تلخ تاریخ را رقم زده است؛ چرا که حال مکان هایی که برای تقویت سلامت و تندرستی مردم بنا شده بود به منبع ابتلا به کرونا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس از ابتلا به کرونا در محیط های ورزشی نیز باعث شده تا درصد زیادی از مردم از تمرین در فضاهای ورزشی به ویژه باشگاه ها منصرف شوند و کسب وکار در این حوزه با افت شدید همراه شود.

با این توصیف شیوع کرونا آسیب های جدی به مشاغل ورزشی وارد کرده و وعده و وعیدها مبنی بر جبران این خسارت ها حداقل با اعطای تسهیلات نیز تاکنون آنطور که باید و شاید به اقدام عملی نرسیده است.

براساس آمارهای موجود همدان دارای ۶۰۰ باشگاه و فضای ورزشی است و بیش از پنج هزار مربی در رشته های مختلف ورزشی نیز در این مکان ها فعالیت دارند.

باشگاه‌ها قربانی کرونا

باید بپذیریم که موج شیوع کرونا در ماه های اخیر که مسبب آن بی توجهی برخی مشاغل و مردم به هشدارهای بهداشتی است، کسب و کار در باشگاه ها را نیز نشانه گرفت و بسیاری از آنها با خسارت های سنگین مواجه شدند.

در ماه های اخیر تعطیلی باشگاه های ورزشی که اغلب استیجاری بودند، باعث شد تا باشگاه داران براساس تعهدی که به مالکان داشتند، اجاره بهای سنگین را متحمل و متضرر شوند.

رقم های بالای اجاره بها سبب شده است بسیاری از باشگاه داران در ماه های اخیر باتوجه به تعطیلی فعالیت ها، از این کسب و کار خارج شوند.

رقم های بالای اجاره بها سبب شده است بسیاری از باشگاه داران در ماه های اخیر باتوجه به تعطیلی فعالیت ها، از این کسب و کار خارج شوند.

حتی در ماه هایی که امکان بازگشایی باشگاه ها وجود داشت، قوانین بهداشتی مبنی بر حضور حداقلی با فاصله اجتماعی ورزشکاران در محیط های باشگاه، صرفه درآمدی نداشت و پیشرفتی را به لحاظ کسب وکار در این حوزه پیش نبرد.

از سوی دیگر ترس مردم از حضور در محیط های باشگاهی که به عنوان یکی از مهمترین مکان ها در انتقال ویروس مطرح بود موجب کاهش چشمگیر شمار ورزشکاران مراجعه کننده شد.

از همین رو برخی باشگاه داران که باید در ماه رقم های چند میلیونی را به مالکان به عنوان اجاره تقدیم کنند، با این شرایط تعطیلی و کاهش مشتری، رفتن را به جای ماندن انتخاب کردند.

البته برخی از مالکان خوش انصاف توافق کردند که در ماه های تعطیلی اجاره دریافت نکنند و عده ای نیز نیم بها محاسبه می کنند اما شماری از آنها هم توجهی به این رفعت و بخشش ندارند و اجاره خود را کامل دریافت می کنند.

خانه‌نشینی مربیان

شیوع کرونا نه تنها به باشگاه داران آسیب جدی وارد کرده است بلکه باعث شد تا مربیان حوزه ورزش هم خانه نشین مطلق شوند؛ مربیانی که البته درآمد اکثر آنها در باشگاه ها در حد حقوق یک کارگر ساده هم نیست و از امکاناتی نظیر بیمه و سایر امتیازها برخوردار نیستند.

تعطیلی باشگاه ها سبب شد تا مربیان از همین اندک حقوق ناچیز هم محروم شوند؛ مربیانی که تا پیش از این نداشتن بیمه و امنیت شغلی بزرگترین دغدغه آنها بود.

البته باشگاه ها به دلیل بالا بودن هزینه ها حاضر به پذیرفتن این تعهد نیستند و گره از این مشکل بزرگ هم تاکنون برداشته نشده است.

مربیان ورزشی انتظار دارند مسوولان ارشد ورزش کشور نسبت به این دغدغه همیشگی چاره اندیشی کنند چرا که با این وضعیت، مربیگری شغل محسوب نمی شود و بیشتر جنبه عشق و علاقه دارد.

امروزه میانگین درآمد بیشتر مربیان ورزشی در ماه حتی به یک کارگر ساده هم نمی رسد و این در حالیست که برای دریافت مدارک مربیگری خود هزینه های زیادی را متحمل شده اند.

امروزه میانگین درآمد بیشتر مربیان ورزشی در ماه حتی به یک کارگر ساده هم نمی رسد و این در حالیست که برای دریافت مدارک مربیگری خود هزینه های زیادی را متحمل شده اند.

همین مساله باعث شده تا مربیان به سمت در اختیار گرفتن شاگردان به صورت تمرین های خصوص روی آورند و از این راه تامین درآمد کنند.

حالا با تعطیلی باشگاه های ورزشی، این شیوه به صورت ورزش در خانه در حال گسترش است.

در این روش مربیان برای آموزش خصوصی ورزشکاران از طریق شبکه های مجازی و به صورت برخط (آنلاین) اقدام می کنند و کسب درآمد آنها به صورت اینترنتی شده است.

باتوجه به اینکه اغلب علاقه مندان به ورزش به دلیل ترس از کرونا حاضر نیستند به باشگاه ها بروند، آموزش برخط را جایگزین و منبع درآمدی را برای مربیان ایجاد کرده اند.

 پرداخت تسهیلات کرونایی به باشگاه‌داران

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: باشگاه‌های این استان که در دوران تعطیلی فعالیت ورزشی متحمل خسارت مالی شده‌اند، تسهیلات بانکی دریافت می‎کنند.

محسن جهانشیر با بیان اینکه تاکنون ۴۵ باشگاه ورزشی در سطح استان شرایط دریافت این تسهیلات هستند افزود: هم اکنون چهار باشگاه ورزشی در صف دریافت تسهیلات قرار گرفته اند و شرط پرداخت این وام بیمه بودن مربیان و اعضای فعال در هر باشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر فرد بیمه شده در باشگاه های ورزشی ۱۶ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارایه می شود و هر باشگاهی که این شرایط را دارد، به دستگاه ورزش استان مراجعه کند.

مدیرکل ورزش همدان: به ازای هر فرد بیمه شده در باشگاه های ورزشی ۱۶ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارایه می شود و هر باشگاهی که این شرایط را دارد، به دستگاه ورزش استان مراجعه کند.

جهانشیر با تاکید بر اجرای دستورالعمل ستاد کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌های ورزشی این استان الزامی است و بازرسی‌های مستمر از نحوه فعالیت این مکان‌ها ادامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان اظهار داشت: تاکنون ابتلا به ویروس کرونا در سطح باشگاه های ورزشی همدان گزارش نشده است با این حال باشگاه داران ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند.

مربیان قربانی اصلی شیوع کرونا

رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان گفت: مربیان ورزشی یکی از قربانیان اصلی در شیوع کرونا هستند و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی از سوی مردم باعث شده تا کسب و کار آنها نیز همانند سایر مشاغل تعطیل شود.

هادی سبزواری افزود: تعطیلی ورزش همگانی و ادامه این روند آسیب هایی را در حوزه فعالیت و اشتغال مربیان این حوزه به ویژه باشگاه ها داشته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون مهمترین دغدغه ما بیکاری مربیان است و برخی از مربیان ما با حقوقی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان زندگی می کنند و این مبلغ اندک نیز از زمان شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های ورزشی قطع شده است.

رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان: هم اکنون مهمترین دغدغه ما بیکاری مربیان است و برخی از مربیان ما با کمتر از ۳۰۰ هزار تومان زندگی می کنند و این مبلغ اندک نیز از زمان شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های ورزشی قطع شده است.

سبزواری یادآور شد: البته به دنبال تامین تسهیلات بانکی هستیم تا بتوانیم این مشکل مربیان را به نوعی حل کنیم.

رییس هیات ورزش های همگانی همدان پیرامون ورزش در فضاهای روباز گفت: ورزش صبحگاهی همدان نیز با راه اندازی حداقل ایستگاه و مدت زمان کوتاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت یکی از مربیان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد گفت: یکی از مربیان نیز دوره درمان کرونا را سپری می کند.

سبزواری اضافه کرد: در راستای ترویج ورزش در بین آحاد مردم به دنبال این هستیم تا ضمن اخذ مجوز نسبت به فعال کردن پویش ورزش در خانه اقدام کنیم که این مجوز نیاز به مصوبه شورای عالی ورزش دارد و با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

وی خواستار همکاری صدا و سیما در ترویج ورزش در خانه شد و افزود: این آمادگی را داریم تا با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان نسبت به اجرای برنامه های ورزش در خانه اقدام کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا فدراسیون های ورزشی همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فدراسیون های ورزشی همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ویروس کرونا فدراسیون های ورزشی همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان باشگاه های ورزشی تعطیلی فعالیت ها ماه های اخیر تسهیلات بانکی باشگاه داران ورزش در خانه باشگاه ها ویروس کرونا شیوع کرونا کسب و کار مکان ها باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است

جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است گفت: توزیع عادلانه زیرساخت های ورزشی اصلی بسیار مهم و کلیدی است که موجب رشد و توسعه ورزش در سطح استان می شود.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم،‌ توسعه زمین چمن های مصنوعی در روستاها و نقاط محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم این اداره، ساخت مکان های ورزشی در شهرک های اقماری است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید در سال های گذشته به آن توجه نشده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال جاری برای تامین اعتبار خرید تجهیزات تخصصی هیات های ورزشی اقدام کرده ایم تا شاهد توسعه هیات های ورزشی و عملکرد بهتر آنها باشیم.

این مسوول با اشاره به زیرساخت های موجود در استان، ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ مکان ورزشی در سطح استان فعال است که اغلب در اختیار هیات های ورزشی و بخش خصوصی قرار دارد هرچند این تعداد فضا و مکان ورزشی در سطح استان کافی نیست.

وی با بیان اینکه اغلب این فضاهای ورزشی در مناطق شمالی یا غرب شهر واقع شده است، اضافه کرد: مناطق جنوبی شهر از مکان های مورد نیاز ورزشی بی بهره است که باید چاره اندیشی لازم در این زمینه صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین