Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل تأمین اجتماعی در نشستی با موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: متناسب سازی بر اساس سنوات بیمه پردازی و مبلغ اولین حقوق بازنشستگی افراد به اجرا گذاشته شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: به همین منظور فرمولی تعریف شد که متناسب سازی بر این مبنا اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب به حقوق افراد حداقل بگیر با ۳۵ سال سابقه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اضافه شده است و همچنین به حقوق افراد غیر حداقل بگیر با ۳۵ سال سابقه نیز بیشتر از این‌ها اضافه می‌شود.

وی افزود: به نحوی عمل خواهیم کرد که برای حقوق خرداد ماه همه بازنشستگان، این افزایش اجرا شود و ما پیش بینی لازم را برای پایداری این طرح داریم و توافق ما این است که قیمت‌گذاری براساس قیمت روز مصوبه دولت باشد و مصوبه دولت با دقت کافی تنظیم شده است که انتقال این سهام در اسرع وقت صورت گیرد.

سالاری درباره تأمین بارمالی این طرح، تصریح کرد: ماهی ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع حق بیمه دریافت خواهیم کرد که ۱۵۰ هزار میلیارد در سال است، ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان سود سهام خواهیم داشت. ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز اسناد خزانه از دولت خواهیم گرفت که روی هم به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و ما تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان از این سهام استفاده خواهیم کرد و مجبور به فروش سریع سهام نیز نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: مجموع هزینه سازمان در سال جاری با اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۱۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و منابع و مصارف ما با اجرای متناسب سازی به لحاظ درآمد تعهدی قابل اجرا خواهد بود و اگر دولت سهم تعهد همان سال را بدهد، باز هم ما روندی مثبت خواهیم داشت.

سالاری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال بگیریم، البته همه مسائل ما در محاسبات و موضوعات، اقتصادی نیست و مسائل اجتماعی نیز اهمیت بالایی دارد و نباید ذهنیت مردم را درباره این سازمان مخدوش کنیم.

وی با اشاره به اینکه این قوانین سازمان برای فعالیت درست در دراز مدت نیازمند برخی اصلاحات است، گفت: اگر بخواهیم هر سال قدرت خرید بازنشستگان را حفظ کنیم، باید گرفتار شعار‌هایی که می‌شنویم، نشویم. متأسفانه اکنون سخت و زیان‌آور شدن برخی مشاغل تبدیل به یک بازار شده است و با بسیاری از اصول ناسازگار است. در همه جای دنیا سن افراد ملاک بازنشستگی است و هر چه سنوات خدمت بیشتر است حقوق بالاتری می‌گیرند، در حالی که ما رویه‌هایی مشوق برای بازنشستگی زود هنگام داریم و این روند کمکی به تأمین اجتماعی نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه انگیزه مالی برای تداوم بیمه پردازی باید ایجاد کنیم، افزود: باز هم اگر بنا بر پرداخت متناسب باشد، معدل گرفتن دو سال آخر حقوق افراد خطا است و باید حقوق همه سال‌ها را مبنا قرار دهیم. ما باید به سمت ایجاد این اصلاحات برویم و درست نیست که از کسانی که بیشتر هزینه کرده‌اند بگیریم و به کسانی که هزینه کمتری کرده‌اند بدهیم و این کار‌ها وظیفه سازمان بیمه‌گر نیست.

سالاری درباره نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: همه مراکز درمانی به این سیستم دسترسی خواهند داشت و پرداخت‌ها نیز در کمترین زمان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای گایدلاین‌ها پیش‌بینی می‌شود که ۲۰ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی کاهش یابد که برای توسعه پوشش و افزایش دارو‌های مشمول بیمه هزینه خواهد شد و ما با اجرای این برنامه امکان ارتقا قابل توجه خدمات درمانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همسان سازی حقوق حقوق بازنشستگان افزایش حقوق بازنشستگان هزار میلیارد تومان تأمین اجتماعی متناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل: چرا همه یادشان رفته با آرسنال بازی داریم!

به گزارش "ورزش سه"، فردا شب در آلیانز آرنا بازی برگشت بایرن مونیخ و آرسنال از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برگزار خواهد شد. در بازی رفت بایرن نتیجه خوبی گرفت و توانست میزبانش را 2-2 متوقف کند. فردا همه چیز از صفر شروع می شود و میزبان باید ببرد تا به دور بعد برود.

توماس توخل که تیمش در این فصل فقط در لیگ قهرمانان شانس قهرمانی دارد، گفت: «مانوئل نویر و لروی سانه می توانند فردا بازی کنند. با توجه به وضعیت مصدومیت سرژ گنابری و کینگزلی، لروی احتمالا تا زمانی که ممکن است باید تحمل کرده و اجازه مصدومیت دیگر را ندهد.»

توخل درباره بازی فردا گفت: «ما دوباره به همه فاکتورهای مثبت نیاز خواهیم داشت. ما به اشتیاق و همان نظم تاکتیکی بازی رفت نیاز داریم. ما واقعاً می خواهیم در این بازی پیروز شویم. امیدواریم فضایی مشابه بازی رفت داشته باشیم. به خصوص با توجه به شرایط مصدومان ما، به تک تک هواداران نیاز داریم تا برای حمایت از ما بیایند و ما را تحت فشار قرار دهند تا بتوانیم مقابل آرسنال پیروز شویم.»

پاولوویچ فردا شروع می کند یا ترکیب خط میانی بازی رفت را حفظ می کنید؟ «الکس از زمان بازی دارمشتات هیچ ریتم مناسبی نداشته و این مشخص است. من تمایل دارم او را در ترکیب قرار دهم اما در حال حاضر، دلیلی وجود ندارد که ما بدون دو هافبک دفاعی بازی کنیم. این ایده در بازی رفت جواب داد.»

توخل در مورد اینکه فردا چه بازیکنی در پست دفاع چپ بازی می کند، گفت: «ما در حال بررسی پست دفاع چپ هستیم. یک روز اضافی برای آماده شدن داریم و این برای ما خوب است. سپس باید با نصیر مزراوی هم صحبت کنم تا شرایطش را ببینم. در نهایت ما تصمیمات نهایی را خواهیم گرفت.»

توخل درباره تجربه بیشتر بایرن در لیگ قهرمانان اروپا در مقایسه با آرسنال و اینکه آیا این یک مزیت است، گفت: «وقتی به تجربه ما در این رقابت ها نگاه می کنید، ما یک مزیت جزئی داریم. اما برای تبدیل آن به یک فاکتور کلیدی، باید یک عملکرد عالی داشته باشیم. یک بازی تا رسیدن به نیمه نهایی فاصله داریم و رقیب ما نیز سرسخت است. رقابت در اوج است و ما همه تلاشمان را برای پیروزی خواهیم کرد.»

توخل در مورد تجزیه و تحلیل خود از آرسنال پس از تماشای بازی آنها مقابل استون ویلا (شکست 0-2) گفت: «من فکر می کنم با بوکایو ساکا و مارتین اودگارد آنها همیشه از سمت راست حمله می کنند، حداقل در ابتدای یک حمله، ایده آنها اینطور است. آنها سعی می کنند در آنجا همپوشانی ایجاد کنند تا از آن سمت ضربه بزنند یا مسیر حمله را عوض کنند. ما هیچ چیز جدیدی از بازی یکشنبه یاد نگرفتیم، همه چیز بسیار منعطف است و آرسنال تیمی نیست که فقط با یک سیستم یا یک ترکیب خاص بازی کند. در بازی رفت بسیار با دقت بازی کردیم. آرسنال با یک سبک جذاب و با پرس از بالا کار می کرد. در بازی رفت خوب بودیم و فردا باید بهتر نیز بازی کنیم. امیدواریم که فاکتور بازی خانگی تعیین کننده باشد.»

توخل در مورد فشار روی بایرن برای صعود گفت: «اینکه قطعا باید صعود کنیم، عبارت اشتباهی است. این واقعیت را نادیده می گیرید که ما مقابل آرسنال بازی می کنیم. یادتان رفته برابر چه تیم قدرتمندی بازی داریم. این بازی 50-50 است. ما می خواهیم پس از مدت ها دوباره به نیمه نهایی برسیم. مطمئناً یک قهرمانی در لیگ قهرمانان برای هر باشگاهی اتفاق بزرگ و شیرین است. ما باید خودمان را به حداکثر توان برسانیم و قطعا به حمایت تماشاگران نیاز داریم. یک جلسه تمرینی دیگر داریم و سپس بهترین ایده را برای بازی انتخاب می کنم.»

دیگر خبرها

  • در قضیه عفاف و حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم
  • در زمینه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم |‌ قرارهای منجر به بازداشت ما کماکان زیاد است
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم
  • قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم
  • در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • رئیس جبهه اصلاحات: پاسخ ایران به اسرائیل مشروع بود
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • توخل: چرا همه یادشان رفته با آرسنال بازی داریم!