Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@15:58:25 GMT

نرخ بیکاری در استان مرکزی به ۶.۵ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۵۹۵۹

نرخ بیکاری در استان مرکزی به ۶.۵ درصد رسید

گروه استان‌ها- استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی چهارمین استان برتر در کاهش نرخ بیکاری را کسب کرد گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی به ۶.۵ درصد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیکاری در استان مرکزی اظهار داشت: براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران استان مرکزی تا پایان فصل آمار با نرخ بیکاری با رقمی معادل 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد چهارمین استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری بوده است.

وی افزود: این درحالی است که براساس آمار موجود و در مقایسه آماری امسال با سال گذشته شاهد کاهش میزان 1.9 درصدی نرخ بیکاری استان به نسبت فصل بهار در سال قبل بوده‌ایم.

آقازاده تصریح کرد: براساس اعلام مرکز آمار کشور به ترتیب استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل، مازندران، مرکزی و ایلام به ترتیب 5 استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری بوده‌اند.

نرخ بیکاری جوانان 24.5 درصد اعلام شدتاکید امام جمعه خرم‌آباد بر راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل لرستان /‌ علت افزایش نرخ بیکاری ‌پیگیری شودنرخ بیکاری جوانان 2 برابر بیکاری عمومی است

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری متوسط کشور در این مدت براساس آمار رسمی اعلامی 9.8 درصد بوده که نرخ بیکاری استان مرکزی 3.3 درصد از میانگین کشوری کمتر است در عین حال، نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی نیز در این مدت به ٣٥/٨ درصد رسیده است.

آقازاده با اشاره به دلایل کاهش نرخ بیکاری در این استان مرکزی گفت: برخورداری از حدود سه هزار واحد تولیدی،صنعتی، برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، وجود ظرفیت‌ها و شرایط منحصر به فرد سرمایه گذاری در استان مرکزی،  انسجام بین مسئولان استان در راستای رسیدگی به مشکلات صنایع و فعالان اقتصادی، شتاب رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در سالهای اخیر از دلایل تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری در این استان بوده است.

انتهای پیام/711/ ع

R7980/P/S6,73/CT11 بیشتر بخوانید... افزایش نرخ بیکاری در لرستان؛ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان راه‌اندازی شود نماینده مردم ساری در مجلس: نرخ بیکاری در مازندران بالاست ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در کاهش مستمر و پایدار نرخ بیکاری به کار گرفته نشده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش نرخ بیکاری نرخ بیکاری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی صبح چهارشنبه در دیدار با ماموستا فایق رستمی نماینده مردم شریف کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج گفت: شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد جهت‌گیری فعالیت‌های دولت در استان مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سومین سفر رئیس جمهور به استان انجام شد، اظهار داشت: در این سفر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه به قیمت روز به بهره برداری رسید و در دهه فجر و هفته دولت هم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به قیمت روز دیگر طرح افتتاح شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: نرخ تورم یکی از شاخص‌های مهم بخش اقتصادی بوده که کردستان از سنوات گذشته وضعیت نامناسبی داشته که بخشی از دلایل وقوع آن ویژه استان بوده و پیشینه تاریخی دارد و لازمه رفع آن انجام فعالیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای است.

نرخ بیکاری فصل زمستان در کردستان ۶ درصد کاهش یافت

محمدی با بیان اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه در استان بهبود یافت و نرخ بیکاری زمستان هم ۶ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: یکی از بیشترین کاهش‌های نرخ بیکاری در بین استان‌های مختلف کشور در زمستان و پاییز سال گذشته مربوط به کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است که این برنامه دارای چند هدف کلان از جمله کاهش نرخ تورم و یک رقمی کردن آن، رشد هشت درصدی اقتصاد و کاهش مستمر نرخ بیکاری است.

محمدی یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و همچنین شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تعداد نیروهای شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی در این سازمان را ۶۵ نفر خواند و افزود: سازمان موظف به انجام فعالیت‌های گسترده‌ای هم چون مدیریت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای، اجرای نظام فنی و مهندسی، توانمند سازی کارکنان دولت، تحلیل آمار و نقشه‌های بروز و … است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه این سازمان نماینده هفت دستگاه و سازمان ملی در استان است، افزود: با توجه به محدودیت‌ها و شرایطی که داشتیم با تلاش جمعی در بسیاری از جنبه‌ها و بخش‌ها موفق عمل کرده‌ایم.

کد خبر 6063481

دیگر خبرها

  • اقامت ۹۵ هزار و ۸۰۲ مسافر نوروزی در استان مرکزی
  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت