Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا حسن‌پور، رئیس کمیته‌های تخصصی گردشگری استان اردبیل در بازدید از اقامتگاه بوم‌گردی موران گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت توریسم است که موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان می‌شود.

او افزود: سازمان میراث‌فرهنگی در این راستا با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستا و تبدیل خانه‌های قدیمی و سنتی در روستا‌ها و شهر‌های تاریخی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی گام‌های موثری برداشته است و به متقاضیان و فعالان این صنعت تسهیلات بانکی ارزان پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته‌های تخصصی گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه اشتغال بخش گردشگری پایدار و از درآمد خوبی برخوردار است، بیان کرد: در حالی که امروزه برخی از جوانان این شهرستان به دلیل نداشتن شغل مجبور به مهاجرت به دیار غربت شده‌اند، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای تعداد زیادی از جوانان شغل ایجاد می‌کند و شهرستان گرمی به عنوان پایلوت گردشگری و روستایی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی در این خصوص برخوردار است.

حسن‌پور عنوان کرد: توسعه بوم‌گردی زمینه‌ساز احیای مشاغل مرتبط با آداب ورسوم، صنایع‌دستی، فرهنگ و غذا‌های محلی می‌شود و به همین دلیل، ایجاد اشتغال در این صنعت فزاینده است.

او ادامه داد: رونق صنعت بوم‌گردی زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال هرچه بیشتر صاحبان سرمایه در منطقه را فراهم می‌کند.

حسن‌پور افزود: بوم‌گردی علاوه بر تقویت گردشگری و رشد اقتصادی یک روستا فرصتی ارزشمند برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ یک منطقه ایجاد می‌کند.

در این بازدید رئیس کمیته‌های تخصصی گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با همراهی رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمی از ۱۵ روستای بخش موران که از قابلیت و استعداد ایجاد اقامتگاه سنتی و بومگردی برخوردار بود، بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت گردشگری بومگردی میراث فرهنگی ایجاد اشتغال میراث فرهنگی صنایع دستی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط مردم و مسئولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار استاندار قم با بیان اینکه ارتباط نزدیک مردم و مسئولان راهگشای تحقق شعار سال است گفت: باید مردم در امور اقتصادی احساس کنند جایگاه لازم را دارند و می‌توانند در کنار مسئولان نقش آفرین باشند.

وی افزود: ارتباط موثر و راهگشای بین مردم و مسئولین علاوه بر اینکه می‌تواند تحقق بخش شعار سال باشد، می‌تواند تمام نقشه‌های خصمانه دشمنان را نقش بر آب کند و نگذارد آنها در راه رسیدن به اهداف شومشان موفق شوند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: البته توطئه و مکر دشمنان ایران اسلامی تمامی ندارد و همیشه و در همه حال باید مراقب دسیسه‌های آنان بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: سال گذشته حضور گسترده، باشکوه و ارزشمند مردم قم در عرصه ملی انتخابات و ۲۲ بهمن و عرصه دینی و مذهبی جشن‌های نیمه شعبان، دشمنان را مایوس کرد و به آنها فهماند راه عزت و اقتدار ایران اسلامی به پشتوانه حمایت ملت همچنان ادامه دارد.

وی گریزی هم به وقایع تلخ سال گذشته و فجایع انسانی علیه ملت مسلمان فلسطین زد و گفت: جای تاسف دارد که برخی کشور‌های عربی که منافقانه دم از اسلام می‌زنند، تامین کننده سوخت و انرژی مورد نیاز رژیم صهیونیستی شده اند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به به سران برخی کشور‌های عربی حامی رژیم صهیونیستی گفت: رفتار ضد انسانی و حمایت‌های آنها از این رژیم غاصب کودک کش نشان می‌دهد آنها فقط در لفظ ادعای مسلمانی می‌کنند.

وی در آخر ابراز امیدواری کرد: شهر مقدس قم با برنامه ریزی دقیق و منظم مسئولان بتواند در سال جاری الگویی برای دیگر استان‌ها در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم شود.

دیگر خبرها

  • فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند
  • کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط مردم و مسئولان
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • شکوفایی اقتصاد روستاهای خدابنده با ایجاد خانه های بوم گردی
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای اصالت است