Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@17:26:24 GMT

درخواست معرفی دستگاه‌های کم‌کار در مورد زلزله

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۰۱۰

رییس شورای اسلامی شهر تهران خواستار معرفی دستگاه‌های کم کار در موضوع زلزله تهران شد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، اظهارکرد: امروز صبحت از آمادگی ۱۸ درصدی در برابر زلزله بود که جای تاسف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در شورای شهر آمادگی خودمان را چه در زمینه تقنینی و چه در زمینه نظارتی برای ارتقا ایمنی و آمادگی در برابر حوادثی نظیر زلزله اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: در چنین کارهایی اولین نکته بحث مسائل مالی است، اینکه ما تخصص و توان اجرایی را داریم اما پول آن تامین نمی شود. در این خصوص شرکت آب وفاضلاب مثال خوبی است که خیلی بی سر و صدا آمدند و کارها انجام شد و کسی هم نیامد بگوید که چرا دو ریال یا سه ریال گذاشتید روی قیمت قبض آب. ما می توانیم در مورد برق و مخابرات هم بعضی کارها را داشته باشیم و تغییرات بسیار کم طوری که مشکلی برای مردم ایجاد نکند در قبض‌ها اتفاق بیفتند.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه جلسات جدی برای اینکه هر استان وظیفه خودش را در مورد تهران بداند برگزار نشده است، گفت: در این خصوص دستورالعمل هست اما وقتی مدیران و استانداران تغییر کنند دستورالعمل بایگانی می شود و لازم است که حداقل هرسال فعالیتشان را بازبینی و تکرار کنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه جامعه این حس را دارد که هر وقت حادثه‌ای رخ می دهد مسئولان توجه می‌کنند و بعد هم رها می‌شود، تصریح کرد: خوب است به مردم بگویید که همیشه به فکر هستیم.

وی به موضوع افشای پرونده‌های فساد نیز اشاره کرد و گفت: الان سوت زنی در بحث فساد و ... جدی شد. در حوزه مدیریت بحران هم باید وظایف دستگاه‌ها در جزوه‌ای مشخص شود و گزارش اقدامات هرکدام را بررسی کنیم و به مردم هم اطلاع دهیم. هر دستگاهی هم که کارش را انجام نمی دهد باید مشخص شود. باید بدانیم که هر دستگاه چقدر کار کرده است. ما دستگاهی داریم که ۸۰ درصد کار انجام داده. دستگاهی هم داریم که یک درصد هم پیگیری نکرده است که مردم باید اینها را بدانند و به کم کاریها رسیدگی شود.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه قرار بود شتابنگارها و ... در تهران نصب شود، افزود: در این جلسه گزارش شد که اقداماتی در این خصوص انجام شده، اما عملا هیچ گزارشی در این خصوص در شورای شهر نداشته‌ایم که خوب است اینها نگارش و تبدیل به گزارش شود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمام کارهای ما برای این است که تعداد مجروحان و کشته‌ها در ۷۲ ساعت و ۴۸ ساعت اول زلزله را کم کنیم، گفت: مردم باید بدانند که در صورت بروز حادثه‌ای مانند زلزله ما هستیم و برنامه‌ریزیهای لازم را انجام دادهایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی زلزله تهران شورای شهر سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: در سالی که با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، مدیران باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند.

محمدطیب صحرایی، عصر امروز (پنجم اردیبهشت) در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، اظهار کرد: در راستای تحقق این شعار انتظار می رود حضور و همراهی مردم در فعالیت ‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدارهای چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی در ادامه به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاوردهای بیشتری همراه باشد.

وی همچنین به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور
  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین