Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کرونا همچنان در جهان رو به گسترش و کشور‌هایی مانند هند را ناچار کرده است بار دیگر ده‌ها میلیون نفر را قرنطینه کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا،  امید به تولید واکسن در آمریکا افزایش یافته یک شرکت زیست فنآوری آماده است تا مرحله پایانی آزمایش بالینی خود را اعمال کند.
این خبر در حالی اعلام شده است که خبر‌های بدی از آمریکا و  چهار گوشه جهان در مورد همه گیری به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند آماده است تا 140 میلیون نفر از مردم این کشور را بار در منطقه بنگلو و بیهار قرنطینه کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، برزیل به عنوان یکی از کشور‌هایی که به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است طی 24 ساعت گذشته هزار و 300 مورد مرگ جدید ناشی از ویروس کرونا ثبت کرده و به این ترتیب شمار قربانیان کرونا در این کشور به بیش از 74 هزار نفر رسیده است. حدود دو میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند.
در آمریکا هم گسترش همه گیری در جنوب و غرب کشور ادامه دارد. از دوشنبه 63 هزار و 262 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در آمریکا به 3.42 میلیون نفر رسید. کووید 19 همچنین 850 قربانی جدید گرفت و شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به 136 هزار و 432 نفر رسید.
در این مرحله بیش از 13 میلیون نفر در جهان به کووید 19 مبتلا شده اند. این بیماری تاکنون بیش از 570 هزار قربانی گرفته است. بحران کووید 19 همچنین به شدت بر اقتصاد جهانی اثر گذاشته است و سه شنبه موجب تعطیلی جشن ملی فرانسه شد.
در این فضای به شدت نگران کننده اعلام خبر شرکت آمریکایی مدرنا در روز سه شنبه مبنی بر اینکه آماده است تا مرحله پایانی آزمایش‌های بالینی برای واکسن کووید 19 را آغاز کند از جمله معدود خبر‌های خوبی است که در این روز‌ها شنیده می‌شود.
شرکت مدرنا که 483 میلیون دلار از دولت آمریکا دریافت کرده است و از جمله نخستین شرکت‌هایی است که روند دستیابی به واکسن را در جهان آغاز کرد، به تازگی نتایج اولیه امیدوار کننده‌ای را در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر کرد.
هدف اصلی مطالعات این شرکت که با فراخوان 30 هزار نفر در آمریکا همراه خواهد بود و از 27 ژوئیه آغاز خواهد شد این است که بررسی کند آیا واکسن تولید شده مطمئن است و از آلودگی به ویروس SARS-CoV-2 جلوگیری می‌کند یا نه؟ در صورتی هم که فرد با وجود دریافت واکسن به ویروس آلوده شود، باید دید آیا می‌توان از بروز علائم یا وخامت بیماری جلوگیری کند؟
این بررسی‌ها قرار است تا 27 اکتبر 2022 ادامه یابد، اما نتایج اولیه قرار است پیش از این تاریخ اعلام شود. در صورتی که واکسن به دست آمده موثر باشد مدرنا پیش بینی می‌کند سالانه بتواند 500 میلیون دوز از آن را تولید کند و ممکن است این رقم را به یک میلیارد دوز هم برساند.
مدرنا تنها شرکتی نیست که برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کند. شرکت سینو واک چین هم در مرحله پیشرفت تحقیقات است.
خبرگزاری تاس روسیه هم اعلام کرد پژوهشگران روس آزمایش‌های بالینی برای واکسن را به پایان رساندند، اما پژوهشگران اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکردند.
تاثیر ویروس کرونا بر شاخص‌های اقتصادی نیز همچنان ادامه دارد. تولید ناخالص داخلی انگلیس از ماه مارس تا مه در مقایسه به سه ماهه قبل از آن 19.1 درصد کاهش یافت. بنابر اعلام یک نهاد دولتی این بدترین رکود اقتصادی انگلیس طی 300 سال است.
در سنگاپور هم فعالیت‌های اقتصادی از ماه آوریل تا ژوئن در مقایسه با دوره ژانویه تا مارس 41.2 درصد کاهش یافت.
در فرانسه همه گیری جشن 14 ژوئیه را که روز جشن ملی این کشور است متحول کرد. ویروس موجب لغو آتش بازی‌ها و جشن‌ها در سراسر کشور شد و برای نخستین بار از زمان پایان جنگ جهانی دوم رژه نظامی در شانزلیزه به صورت بسیار محدود برگزار شد. در میدان کنکورد پاریس حدود 2 هزار نظامی فرانسوی در برابر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه رژه رفتند. در نهایت نیز مکرون اعلام کرد احتمالا از اول اوت استفاده از ماسک در همه فضا‌های عمومی سربسته در فرانسه اجباری خواهد شد.
ماسک همچنین برای بازگشایی نخستین مقصد گردشگری خصوصی اروپا یعنی دیزنی لند پاریس هم اجباری است. دیزنی لند از چهارشنبه پس از چهار ماه تعطیلی با ظرفیت پذیرش محدود بازگشایی می‌شود.
در السالوادور کشور کوچک آمریکای مرکزی، بنابر اعلام اتحادیه پزشکان امنیت اجتماعی 25 پزشک و 40 تن از کادر درمان تاکنون بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باختند. دولت السالوادور شمار قربانیان کووید 19 در این کشور را به طور رسمی 278 نفر اعلام کرده است. اتحادیه پزشکان سه شنبه برای درخواست تجهیزات حفاظتی تظاهرات کرد.
در بنگلور هند که مقر فنآوری‌های پیشرفته هند است حدود 13 میلیون نفر چند ساعت پیش از اجرای دوباره قرنطینه در تلاش بودند تا برای این مدت که به طور رسمی حدود یک هفته اعلام شده است مواد غذایی تهیه کنند. مانگالا زنی که برای خرید از یک فروشگاه در صف انتظار بود می‌گوید من نمی‌خواهم خطر کنم و برای دو هفته مواد غذایی ذخیره می‌کنم.
سازمان جهانی بهداشت دوشنبه اعلام کرد بازگشت به وضعیت عادی در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید واکسن قرنطینه ویروس کرونا میلیون نفر کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا