Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی اعتباری دفترچه های تأمین اجتماعی در مراکز درمانی امروزه به معضلی برای ایلامیان تبدیل شده بطوریکه تنها در مراکز مستقیم با تأمین اجتماعی این دفترچه ها کاربرد دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، یکی از مهمترین دغدغه ها برای هر شهروند داشتن دفترچه درمانی است تا از طریق آن بتواند با خیال راحت نسبت به درمان خود و یا اعضای خانواده اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه دفترچه های مختلفی از طرف دستگاه ها و نهادهای مختلف وجود دارد اما آنچه در این گزارش می خواهیم به آن بپردازیم دفترچه های تامین اجتماعی است.

می خواهیم در این مطلب به تازه ترین مشکلات مردمی بپردازیم، جایی که دفترچه تأمین اجتماعی در یکی از مراکز درمانی مستقیم با این دستگاه اجرایی هیچ گونه کاربردی ندارد.

براساس اعلام مخاطبین این پایگاه خبری، بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام و برخی دیگر از مراکز درمانی اخیرا هر گونه ارائه خدمات بدون پرداخت هزینه را متقبل نمی شود.

این در حالی است که در زمان افتتاح این بیمارستان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور قرار بر این شد تا بیمارستان شهدای زاگرس‌ با تجهیزات مدرن پزشکی و تکمیل کادر درمانی متخصص به به شهروندان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمات ارئه کند.

در سال های اخیر نیز مشکلات مربوط به این مرکز درمانی سوژه رسانه ها در روزها و ماه های مختلف سال بوده است، از کمبود نیروی این مرزک گرفته تا ضعف مدیریتی.

دفترچه هایی که معتبر نیستند

یکی از شهروندان ایلامی در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: روز گذشته برای انجام یکسری امورات درمانی به مرکز درمانی شهدای زاگرس ایلام مراجعه کردم، برخلاف رویه های قبلی این مرکز برای انجام هر گونه خدماتی نه تنها تخفیفی ارائه نکرد بلکه هر گونه خدمت را منوط به پرداخت هزینه کرده است.

وی اظهار کرد: به همین منظور و برای انجام امورات مجبور به پرداخت کامل این هزینه ها شدم در صورتی که می بایست با توجه به اینکه دفترچه بنده مربوط به تأمین اجتماعی است و مرکز درمانی هم وابسته به این مرکز است انتظار می رفت حداقل با کمترین تخفیف خدمات ارائه می شد.

این شهروند ایلامی افزود: در حالی که این دفترچه در بسیاری دیگر از اماک غیر از درمانی کاربردهای خود را دارد اما مشخص نیست که چرا در این مرکز نحوه پرداخت خدمات برعکس می باشد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این دفترچه ها حتی در سایر مراکز درمانی هم آن گونه که باید اعتبار لازم را ندارند.

مردم تخلفات را گزارش دهند

"کریم لاله ماژین"، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام در گفتگو با ایلام بیدار در این خصوص گفت: به تدریج در مراکز درمانی مرتبط با تأمین اجتماعی در حال حذف دفترچه های تأمین اجتماعی هستیم و با ارائه شماره ملی خدمات سهل تر و الکترونیکی ارائه می شود که جزو برنامه های اتی است.

وی اظهار کرد: اما برخی موارد از جمله زیبایی و یا عمل سزارین مشمول دفترچه نمی شود و به صورت آزاد محاسبه می شود اگر چه در عمل سزارین در برخی موارد مواردی همچون بستری شامل دفترچه می شود و مابقی جزو تعهدات بیمه ای نیست.

این مسئول افزود: سایر خدمات عمومی از جمله پزشک عمومی، خدمات دارویی و غیره جزو تعهدات بیمه ای است البته در حوزه دارویی برخی اقلام از جمله داروهای گیاهی باز هم شامل تهعدات بیمه های نیست.

لاله ماژین بیان کرد: در غیر این صورت تمامی خدمات در این مرکز درمانی رایگان است و اگر برخلاف این رویه بوده و مبلغی از مردم اخذ شده تخلف بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام اضافه کرد: مردم می توانند هر گونه تخلفات در این مرزک درمانی را از طریق شماره 33331193 به بازرسی اسناد پزشکی منتقل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تأمین اجتماعی مراکز درمانی مرکز درمانی دفترچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده به تمام پزشکان، مؤسسات درمانی و تشخیصی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کیلینیک‌ ها و پاراکلینیک‌ ها، هیچیک از این مراکز تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از ارائه خدمت به بیمه شدگان خودداری کنند.

وی افزود: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان در صورت دریافت نکردن خدمت یا هر گونه تخلف مؤسسات، می‌توانند تخلف مورد نظر را در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند و همکاران در اسرع وقت موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.

کد خبر 746885

دیگر خبرها

  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند