Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@17:29:01 GMT

دعا کنیم تهران زلزله نیاید

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۱۸۸

دعا کنیم تهران زلزله نیاید

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور گفت: با شرایط موجود دعا کنیم که تهران زلزله نیاید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل نجار در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر‌ها تهران گفت: تهران یک مجموعه است و بعد از زلزله دماوند و فیروزکوه مشخص شد که باید نسبت به زلزله تهران آمادگی بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مناطق شهر تهران معین استان‌های مختلف هستند و در زلزله بم دو منطقه شهر تهران در این شهر فعال بودند و در خوزستان نیز در زمان بحران هماهنگی‌های خوبی دراین زمبنه وجودداشت وانتظار ماا ین است که هماهنگی‌ها بین استان‌های معین ومناطق شهر تهران بیشتر شود و البته دعا کنیم که در تهران زلزله نیاید.

نجار افزود: باید آمادگی‌ها را افزایش دهیم و رفتار مردم در زلزله ملارد نشان داد که برغم آموزش در صدا و سیما و فضای مجازی، رفتار مردم خیلی مناسب نبود و تهران قفل شد، باید کارهایمان را به روز کنیم.

او تصریح کرد: ۴۸۰ منبع آب برای تامین آب اضطراری تهران در نظر گرفته شده که ۲منبع آن آماده شده است.

رئیس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران کشور گفت: بحث امدادرسانی بالگردی بسیارمهم است اعم از بالگرد‌های مصوب ومشخص وهم مکان‌هایی که امکان پرواز بالگرد در آن‌ها وجود دارد.

نجار با اشاره به باند‌های انتقال مجروحان در تهران خاطرنشان کرد: باند دوشان تپه وقلعه مرغی و مهرآباد از باند‌های مهم انتقال زخمی در تهران هستند و ما باید این باندها را حفظ کنیم لذا از ارتش درخواست کردیم باند دوشان تپه را در اختیار ما قرار دهند که همین موضوع انجام شده است.

او تصریح کرد: برنامه بهسازی و امادگی این مکان را ۲۴ سال پیش به سازمان برنامه وبودجه دادیم که هنوز بودجه آن پرداخت نشده است و در حال پیگیری هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله تهران دعا زلزله در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر یکی از نقاط سیلابی غرب تهران/ پارکینگ غیرمجاز پارک ارم جمع‌آوری شد

علی نصیری اظهار داشت: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه‌های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

وی تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیر مجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه‌های سیلابی غرب تهران به شمار می‌رفت، با پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه پنج و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهاد‌های مربوطه به طور کامل برچیده شد.

نصیری افزود: با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته شده بود تخریب و دال‌های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و روان آب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به دفعات برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی غرب تهران/ پارکینگ غیرمجاز پارک ارم جمع‌آوری شد
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران