Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آتش سوزی‌های اخیر حدود ۴ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در آتش سوخت نمایندگان مجلس نگذارند بیش از این جنگل‌های طعمه حریق بی توجهی مسئولان شود.

مسعود پرهیزگار، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل‌های استان گفت: با پیگیری که از گروه‌های مستقر در محل جنگل‌های استان در منطقه یاسوج داشتیم آتش در این منطقه مهار شده بود، اما آتش نهفته در تنه درختان زغال شده احتمال این را میداد که دوباره شعله ور شود و قسمت دیگر جنگل‌های زاگرس در استان را طعمه حریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  پرهیزگار تصریح کرد: در آتش سوزی‌های اخیر حدود ۴ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس طعمه حریق شد و از دست دادن سرمایه طبیعی درد بزرگی است و جا دارد مطالبه جدی از نمایندگان انقلابی که عرصه‌های سیاسی و فساد ورود کردند داشته باشیم محیط زیست عرصه جدی است و نیاز دارد نمایندگان نگذارند بیش از این جنگل‌های زاگرس طعمه حریق آتش بی توجهی مسئولین شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد مطرح کرد: برای مهار کردن آتش گروه‌های منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج ومردم حضور دارند، اما حضور بدون امکانات نتواست جلوی گسترش آتش را بگیرد در شب‌های گذشته نیرو‌های کمکی با ۸ دستگاه دمنده خط آتش مهار کردند و متاسفانه امکانات دیگری نبود برای اینکه آتش را از جان درختان بلوط زاگرس بگیرند نیاز به آبپاش، آب و امکانات حداقلی است، که متاسفانه نه هلیکوبتر و نه  آبی وجود داشت تا  به دست نیرو‌های کمکی برساند.
وی در ادامه گفت: برای آب پاشی و مهار آتش هلیکوبتر‌ی اجاره شده بود که ظاهرا برای هر رفت و برگشت ۳۰ میلیون تومان دریافت میکرد که به خاطر بودجه اینکارانجام نشد.
پرهیزگار خاطرنشان کرد: این درد نیرو‌های کمکی ما است هرچند نیروی انسانی برای مهار کردن آتش تلاش کند، اما وقتی که امکانات برای مهار کردن آتش وجود نداشته باشد باز هم آتش شعله ور می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد در خاتمه یادآور شد: ما انتظار داریم نیرو‌های امنیتی ورود جدی به این قضیه داشته باشند  و علت آتش سوزی های اخیر مورد بررسی قرار گیرد و همچنین از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس خواستاریم نگذارند جنگل‌های در بی مهری و بی توجهی مسئولین بسوزد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگل های زاگرس آتش سوزی در جنگل های زاگرس نماینده مجلس شورای اسلامی محیط زیست مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه جنگل های زاگرس طعمه حریق بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین در شهرک شکوهیه خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده کارخانه تولید پارافین در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: این آتش‌سوزی 30 دقیقه بامداد امروز به مرکز آتش‌نشانی شکوهیه و بلافاصله به آتش‌نشانی شهرداری قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفاء حریق از شهرک صنعتی شکوهیه و یک دستگاه خودرو اطفا حریق از شهرک صنعتی محمودآباد به محل اعزام شدند، افزود: با توجه به وسعت آتش، 6 دستگاه خودرو اطفای حریق نیز از آتش‌نشانی شهر قم به محل حریق اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: با تلاش مشترک نیروهای آتش‌نشانی قم، شکوهیه و محمودآباد، آتش‌سوزی بعد از ساعت‌ها تلاش مهار شد و آتش‌نشانان مشغول عملیات لکه‌گیری و جداسازی شدند.

به گفته وی، در این عملیات با توجه به حجم بالای مواد سوختنی و خطر آتش‌سوزی کارخانه‌های مجاور آتش‌نشانان با پوشش دهی کامل حریق مانع از رسیدن آتش به کارخانه‌های مجاور شدند.

سجادی با تأکید بر اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت، تصریح کرد: علت آتش‌سوزی توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم