Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۶۳۹ هزار و ۴۵۶ نفر کردستانی تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند. - اخبار استانها -

سیدصلاح قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: «برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد برابری‌های اجتماعی و تلاش برای تحقق جامعه آرمانی و ایده‌آل» از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی بوده که خوشبختانه بستر مناسبی را برای تامین رفاه بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات سازمان تامین اجتماعی در استان گفت: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی، کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان، ایجاد رضایت‌مندی و تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد؛ درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای خردادماه امسال فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

وی افزود: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در تمامی مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل USSD ،Mobile App ،SMS و نرم‌افزارهای تحت وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir انجام خواهد شد.

قریشی بیان کرد: در صورتی‌که بیمه‌شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‎تواند از طریق تماس با سامانه "1420" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

وی ضمن تاکید بر انجام بهینه امور در سازمان و رعایت تکریم ارباب رجوع؛ از راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری بیمه‌شدگان خبر داد و اظهار کرد: بیمه‌شدگان و کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند تمام خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه خدمت‌رسانی را لازمه پویایی سازمان‌ها دانست و ابراز کرد: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و پیشرفت تکنولوژی، فرآیندهای سنتی پاسخ‌گوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به منظور ارتقاء کیفت خدمات و جلب رضایت‌مندی هر چه بیشتر مراجعین، گام برداشته و کاهش تردد درون شهری و صرفه‌جویی در وقت و هزینه ذینفعان از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خطاب به تمام بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان تاکید کرد: قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کرده و از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

طلب 256 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولتبیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان البرز هستند

قریشی در بخشی دیگر از سخنان خود تعداد بیمه‌شدگان اجباری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان را 108 هزار و 143 نفر ذکر کرد و گفت: همچنین 91 هزار و 845 نفر بیمه‌شده خاص و دو هزار و 201 نفر بیمه‌شده توافقی هستند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 897 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان داریم، ادامه داد: 206 هزار و 86 نفر بیمه‌شده اصلی و 345 هزار و 807 نفر بیمه‌شده تبعی در سازمان تامین اجتماعی کردستان داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه 39 هزار و 112 پرونده مستمری‌بگیر در استان تشکیل شده است، افزود: 87 هزار و 563 نفر کردستانی مستمری‌بگیر اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی با ذکر اینکه 639 هزار و 456 نفر کردستانی تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، عنوان کرد: این میزان 39.9 درصد جمعیت استان و 56.4 درصد جمعیت شهری کردستان و 5.3 درصد نسبت پشتیبان (نسبت بیمه شده به مستمری‌بگیر) را شامل می‌شود.

قریشی از فعالیت 17 هزار و 457 کارگاه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین 10 شعب، 8 کارگزاری و 4 شعب اقماری در کردستان فعالیت دارند.

وی بیان داشت: فلسفه وجودی بیمه‌های اجتماعی به‌طور عمده به ضرورت ارائه حمایت‌های بلندمدت به نیروی کار در قالب بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برای دوران پیری و ازکار افتادگی وبرای خانواده آنان در زمان فوت و ارائه حمایت‌های کوتاه مدت به بیمه شدگان در ایام بیماری و بارداری، ازدواج ، هزینه سفر و اروتز و پروتز است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: اجرای بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب از سیزدهم خردادماه سال گذشته به مدت 3 ماه و تقسیط 763 درخواست کارفرمایان مدیون به ارزش بیش از 23 میلیارد و 937 میلیون ریال؛ برگزاری کلاس آموزشی برای 2500 نفر از بیمه‌شدگان بیمه کارگران ساختمانی به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از کار و اشتغال‌زایی برای 60 نفر در کارگزاری‌های تامین اجتماعی شهرستان‌های شعبه کامیاران، شعبه قروه، شعبه بیجار، شعبه مریوان و شعبه بانه از جمله اقدامات انجام‌شده در کردستان است.

انتهای پیام/486/س

R7848/P/S6,66/CT2 بیشتر بخوانید... بخشی از سهام ۹ شرکت به تامین اجتماعی داده می‌شود کاهش ۲۰۰۰ نفری پرداخت بیمه بیکاری در آذربایجان شرقی/ بدهی معوق ۱۳۰۰ میلیاردی کارفرمایان به تامین اجتماعی گزارش| وقتی هپکو به جای بدهی دولت به تامین اجتماعی به شستا واگذار شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مستمری بگیران خدمات غیرحضوری اجتماعی هستند استحقاق درمان تأمین اجتماعی استان کردستان تحت پوشش بیمه نفر بیمه شده مستمری بگیر بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فصلی بودن شغل صید مشکلاتی را برای صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی در زمینه پرداخت حق بیمه ایجاد کرده بود که با پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی این مشکل برطرف شده است.  

زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: مشکلات و موانعی پیش روی این افراد قرار داشت که برطرف شد و صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی با حداقل پرداختی تحت پوشش قرار گرفتند.

در استان گلستان ۱۴ شرکت تعاونی پره با ۴۰۰ صیاد فعالیت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مرحله دوم آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی برگزارشد
  • برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟