Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:06:59 GMT

حذف آلاینده های نفتی از آب با پوست گردو

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۲۸۱

حذف آلاینده های نفتی از آب با پوست گردو

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیرحسین حسینعلی زاده خراسانی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص طرح خود با عنوان« بررسی حذف آلاینده نفتی از آب زیرزمینی با استفاده از موانع نفوذپذیر واکنش دهنده » گفت: با توجه به  آلوده شدن  آب های زیرزمینی پالایشگاه تهران به مواد نفتی و احتمال انتشار آلودگی به آب  های کشاورزی جنوب تهران این پژوهش  به منظور جلوگیری و بهبود شرایط آب آن منطقه  انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فرایند اجرای این کار گفت: روش کار در این پروژه بر مبنای قرار دادن یک سری موانع پر شده از مواد جاذب و واکنش دهنده بر سر جریان طبیعی آب زیرزمینی  است که با عبور آب با جریان طبیعی خود از این موانع آلودگی جذب و یا به مواد بی ضرر یا کم ضرر تبدیل می شود.

خراسانی افزود: کار در این پژوهش در قالب آزمایشگاهی شروع و جاذب های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت جاذب کربن فعال  بهترین عملکرد را از خود نشان داد. 

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه در راستای تحقیقات و ازمایشات این جاذب توانست تا  ۹۵ درصد از COD آب آلوده را حدف کند، بیان کرد: نتیجه این کار در صنایع نفت و گاز و هر صنعت وابسته به ترکیبات نفتی که باعث آلوده شدن آب های زیرزمینی می شود، قابل استفاده است. 

 خراسانی با اشاره به پیچیدگی های کار گفت: پیچیدگی در انجام پژوهش بیشتر مربوط به تهیه مواد اولیه جهت انجام تست های COD بود که به علت تحریم ها ورود این مواد با مشکل روربه رو بود و از طرفی برای تهیه ، هزینه های بالایی را در پی داشت و گاها مواد  تقلبی یا تاریخ گذشته در بازار به عنوان نمونه ی اصل ارائه می شد. 

وی  عنوان کرد: ادامه این کار طراحی نمونه واقعی سیستم در مکان چاه آلوده به مواد نفتی است که نیازمند همکاری با متخصصین عمران جهت احداث آن در داخل چاه است. 

وی با اشاره به مزیت های این پروژه گفت: ویژگی این طرح کم هزینه بودن و عدم نیاز این سیستم به هیچ گونه منبع انرژی است چرا که آب با جریان طبیعی خود از بستر واکنشی عبور می کند و هیچ گونه پمپ و یا هدایت کننده خارجی لازم نیست. 

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: همچنین کربن فعال که به عنوان ماده واکنش دهنده در این سیستم استفاده شده ماده کم قیمت و ساخته شده از پسماند گیاهان و میوه جات( مانند پوست گردو)  است. 

خراسانی با بیان اینکه نمونه ایرانی این سیستم برای حذف آلاینده های نفتی وجود ندارد، بیان کرد: اما نمونه خارجی این پژوهش فقط برای حذف نفتالین از آب مورد بررسی قرار گرفته اما در این پژوهش روی طیف کامل آلاینده های نفتی (تمام برش های نفتی)  تحقیقات صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه مزیت رقابتی طرح کم هزینه بودن آن در مقایسه با تمام روش های درجای تصفیه آب زیرزمینی است، خاطر نشان کرد: کاربردهای پروژه در زمینه  حذف طیف گسترده ای از آلاینده ها از آب های زیرزمینی است. 

کد خبر 4974555 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر گردو نفت ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو اینترنت نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات گوگل واکسن صفحه نمایشگر فیس بوک موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!

با مساعدت دستگاه قضایی قرار شد بقیه دوران محکومیتم را در خارج از زندان و با پابندهای الکترونیکی بگذرانم اما وقتی از زندان بیرون آمدم چون شغلی نداشتم و نمی توانستم از محدوده تعیین شده خارج شوم به فروش مواد مخدر روی آوردم ...

به گزارش خراسان، این ها بخشی از اظهارات مرد43 ساله ای است که در عملیات ضربتی ماموران کلانتری شفای مشهد دستگیر شد چراکه از مدتی قبل شهروندان از توزیع مواد مخدر صنعتی در بولوار ابوطالب مشهد گلایه می کردند و معتقد بودند که چند فرد خلافکار جوانان محله را آلوده مصرف مواد مخدر می کنند.

این بود که گروهی از افسران دایره اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا)عملیاتی را در راستای مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر آغاز کردند و به سراغ مرد43 ساله ای رفتند که موجب نگرانی شهروندان شده بود. طولی نکشید که نیروهای انتظامی این فرد را دستگیر و مقادیری مواد مخدر صنعتی به همراه 3دستگاه گوشی تلفن سرقتی و 20 میلیون تومان وجه نقد (حاصل از فروش مواد مخدر)کشف کردند. در بررسی های اولیه مشخص شد که این متهم، به تازگی از زندان آزاد شده وادامه دوران محکومیت خود را با پابندهای الکترونیکی می گذراند!

با اعترافات وی،همدست 41 ساله وی نیز به دام افتاد و مقادیر دیگری مواد مخدر صنعتی کشف شد. در همین حال «امید»(متهم با پابند الکترونیکی)به مشاور ومددکار اجتماعی کلانتری شفا گفت:وقتی از زندان بیرون آمدم شغلی نداشتم تا مخارج زندگی ام را تامین کنم به همین دلیل به فروش مواد مخدر صنعتی روی آوردم.

درحالی که ساکنان محله از عملیات ضربتی پلیس ابراز خشنودی می کردند،تحقیقات برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری عوامل مرتبط با فروشندگان مواد مخدر با هماهنگی های قضایی آغاز شد.

دیگر خبرها

  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز