Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@17:34:26 GMT

آزمون سمپاد به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۲۹۴

آزمون سمپاد به تعویق افتاد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فاطمه مهاجرانی در این باره گفت: در شرایط کنونی طبیعتا همه ما ملزم هستیم به فرامین ستاد کرونا عمل کنیم.

وی افزود: علیرغم آنکه تمهیدات فراهم و کارها انجام شده بود به دلیل تاکید ستاد ملی کرونا که خواستند آزمون‌ها برگزار نشود پذیرفتیم و آزمون ورودی سمپاد به تاخیر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه آزمون را با تاخیر دو هفته‌ای به شرط آنکه ستاد کرونا اجازه دهد برگزار می کنیم گفت: زمان مطلوب برای اجرای فرایندهای کاری ما دو هفته است و انشاالله وضعیت کشور به گونه‌ای شود که اجازه برگزاری آزمون را بدهد. امیدواریم بتوانیم آزمون را دهم مرداد اجرا کنیم.

مهاجرانی ادامه داد: فعلا برنامه ریزی ما برای آن زمان است و امیدواریم بتوانیم آن را انجام دهیم. در شرایط عادی همه عادی کار میکنند در شرایط غیرعادی باید فوق العاده کار کرده و کارها را با برنامه ریزی درست پیش ببریم. همه همکاران ما تلاش می‌کنند آزمونی با سلامت بالا برگزار شود و امیدواریم در زمان مقرر آزمون را برگزار و نتایج را به موقع اعلام کنیم.

وی درباره تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نیز گفت: حدود ۳۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند منتها ۶۰ درصد والدین کارت ورود به آزمون را دریافت کردند که احتمالا به علت نگرانی از کرونا و حضور در جمع بوده است. بر این اساس ۲۱۰ هزار نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته وی المپیادها در حال برگزاری است و امروز و فردا به پایان می‌رسد و المپیادهای جهانی شیمی، ریاضی، کامپیوتر، زیست شناسی غیرحضوری و مابقی لغو شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی آموزش و پرورش آزمون سمپاد ویروس کرونا تعویق سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟

 داوطلبان گروه‌های مختلف آزمایشی نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه پیش‌رو (۶ و ۷ اردیبهشت) روی صندلی‌های آزمون ورود به دانشگاه‌ها می‌نشینند و به سوال‌های اختصاصی در رشته‌های خود پاسخ می‌دهند که تعداد پرسش‌ها و زمان پاسخگویی به آنها را در گزارش زیر می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود. فرایند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته می‌شود.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، آزمون سراسری امسال از دروس اختصاصی است و دروس عمومی از روی سوابق تحصیلی داوطلب به نمره نهایی اضافه شده و آزمون سراسری و سوابق تحصیلی هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی در نمره نهایی دارد.

داوطلبانی که در آزمون پذیرش دانشجو معلم نیز ثبت نام کرده‌اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند. این آزمون فقط در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در گروه آزمایشی ریاضی و فنی

داوطلبان در گروه آزمایشی علوم ریاضی که اولین گروه از داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ هستند دو دفترچه سوال دارند.

دفترچه سوالات شماره ۱؛ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی، دفترچه سوالات شماره ۲، شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این داوطلبان در نهایت باید در مدت ۱۴۵ دقیقه به ۱۰۵ سوال پاسخ دهند.

گروه علوم انسانی و یک دقیقه زمان برای یک سوال

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که پنجشنبه صبح سر جلسه آزمون می‌روند نیز دو دفترچه سوال دارند. دفترچه شماره ۱ شامل ۸۰ سوال دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی است که مدت ۸۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی آن در نظر گرفته شده است و دفترچه شماره ۲؛ شامل سوالات دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این داوطلبان در مجموع باید در ۱۶۰ دقیقه به ۱۶۰ سوال پاسخ دهند.

گروه علوم تجربی و ۱۵۵ سوال در ۱۸۰ دقیقه زمان

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که جمعه صبح (۷ اردیبهشت) باید در محل آزمون خود حاضر شوند، در سه دفترچه به سوال‌ها جواب می‌دهند؛ دفترچه شماره ۱؛ شامل سوالات دروس زیست شناسی با ۴۵ سوال، دفترچه شماره ۲؛ شامل سوالات دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و دفترچه شماره ۳؛ شامل سوالات دروس ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال و در مجموع تعداد ۱۵۵ سوال که ۱۸۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی آن دارند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که در آزمون بهیاری شرکت کرده‌اند باید به دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال در مدت ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

هنر و زبان؛ هر کدام یک دفترچه

همچنین داوطلبان گروه آزمایشی هنر که عصر پنجشنبه سر جلسه آزمون می‌روند، باید در یک دفترچه اختصاصی به ۱۰۰ سوال درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی در مدت ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخ دهند. داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز عصر پنجشنبه به سوالات در یک دفترچه اختصاصی شامل ۷۰ سوال آزمون زبان تخصصی (یکی از زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) در ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخ می‌دهند.

کد خبر 747410

دیگر خبرها

  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • اطلاع‌نگاشت زمان و تعداد سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • اینفوگرافی/ زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود