Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:08:25 GMT

روایت همدلی مردم ایران از دیروز تا امروز

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۲۹۷

روایت همدلی مردم ایران از دیروز تا امروز

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله_ مرضیه کیان: دیروز کارت همرزم شهید مقابل لنز دوربین گرفته شده بود، امروز کارت مدافع سلامت...

دیروز سربند لا اله الا الله پشت سر همرزمانشان گره می‌خورد و امروز ماسک‌ها...

دیروز پشت خاکریز جبهه‌ها به نماز ایستاده بودند و امروز پشت جبهه سلامت...

توحید بایرامی، عکاس خلاق ۲۸ ساله، آرزوی رهبری در ایام کرونا و اشاراتی که به ایثار و فداکاری پرستاران، پزشکان، کادر درمانی_بهداشتی، نیروهای داوطلبِ جوان، بسیجی و طلبه داشتند را در کنار طرحی که دوستانش چند وقت پیش با عنوان "جنگ، کار تا پیروزی" منتشر کرده بودند، تلفیق کرد؛ و نتیجه آن این شد که همه دست به دست هم دهند تا ۳۰ عکس با عنوان "روایت همدلی مردم ایران از دیروز تا امروز" در سایت رهبری منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخصص او عکاسی است و پیش از انتشار این تصاویر هم پوسترهایی با محوریت عکس کار کرده است. توحید بعد از اینکه ایده این عکس‌ها به ذهنش خطور کرد به بازسازی عکس‌های دفاع مقدس و عکس‌های این روزها پرداخت؛ سبک کاری او اینگونه است که عین عکسی را که در جبهه‌های جنگ گرفته شده بود، با شخصیت‌هایی که این روزها درگیر ویروس کرونا هستند، بازسازی کند.

بایرامی می‌گوید: «از شخصیت‌های واقعی که در آرادکوه و بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند و نیروهای جهادی که داوطلبانه به کمک کادر درمان آمده اند یا در غسالخانه بهشت زهرا مشغول خدمت هستند، به عنوان سوژه استفاده کردم و از آنها خواستم تا همان ژستی را که رزمنده‌ها در عکس‌های دفاع مقدس داشتند بگیرند.»


وقتی در فضا قرار می‌گرفت تا این عکس را بگیرد، آدم‌ها را در صحنه‌هایی دید که به گفته خودش: «این ها قهرمانانی هستند که در این شرایط سخت کرونا به شدت زحمت می کشند و باید معرفی شوند.»


او از افرادی می‌گوید که زیر آفتاب سوزان تابستان، گان به تن کرده اند و عرق ریزان، علناً در فضای آرادکوه که زباله‌های بیمارستانی را در آن جا دفن می‌کنند، با جان خود بازی می‌کنند؛ این سختی را به جان می خرند تا سپری باشند در برابر جنگ تن به تن مردم با شیوع این ویروس لعنتی که احتمال دارد از پسماندهای بیمارستان‌ها منتقل شود.


از حاج آقا سلیمی می‌گوید، که اولین گروه از طلبه‌ها را گرد هم جمع کرد تا برای غسل و کفن بیماران کرونایی به بهشت زهرا بروند. گروهی که همچنان با بالا رفتن آمار جان باختگان کرونا، در بهشت زهرا مشغول خدمت هستند.


این که "هنرمندان بتوانند همچون شهید آوینی با گفتار و نوشتار و کارهای هنری و نمایشی، جزئیات این جهاد عظیم مردمی را به شیرینی روایت و آن را در تاریخ ماندگار کنند" آرزویی بود که رهبر فرزانه در سخنان ۲۱ اردیبهشت ماه خود با ستاد مبارزه با کرونا عنوان کردند. بعضی از آرزوها چندان دست نیافتنی نیستند. مثلاً همین چند سال پیش خیلی‌ها آرزو می‌کردند کاش کسی جنگ را با نگاهی متفاوت روایت کند و شهید آوینی این کار را کرد.

شهید مرتضی آوینی مستندساز جنگ ایران و عراق بود که عکس‌های او یادگار روزهای جبهه و جنگ است. در آن روزها دشمن بود که بین جوانان و مردمان این مرز و بوم و خانواده یشان جدایی می‌انداخت و رزمنده‌ها بودند که با قهرمانی هایشان پیروز این نبرد بودند و آوینی آنها را ثبت کرد. این روزها هم ویروس کرونا با سبک و روش ناعادلانه خودش بین خانواده‌ها و عزیزانشان فاصله انداخته و عکاسانی همچون بایرامی چهره قهرمانان این روزها را با شات دوربین حفظ می‌کند.

کد خبر 4974486 مرضیه کیان

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بیانات رهبری دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس شهید سید مرتضی آوینی مرتضی آوینی عکاسی آلبوم تصاویر ویروس کرونا قربانیان کرونا بیماری کرونا شیوع کرونا طلبه غسل بهشت زهرا س آرادکوه صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران توییتر ویروس کرونا ایران مجلس شورای اسلامی رادیو مهر کارآفرینی برجام ایالات متحده آمریکا خداوند طبیعت زباله عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۳ نفر از منطقه عشایر نشین عنبرآباد در اثر سيل

٣ دختر نوجوان و جوان از منطقه عشایر نشین عنبرآباد در اثر سيل ديروز در جنوب استان كرمان مفقود شده اند.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو ، طبق اخبار واصله ۳ دختر نوجوان و جوان از منطقه عشایر نشین شهرستان عنبرآباد در اثر باران هاي شديد و وقوع سيل ديروز در جنوب استان كرمان مفقود شده اند.

فرمانداري عنبرآباد اعلام كرده است به خانواده آنها در ارتفاعات کلهک بخش مردهک به تذکرات فراوان و اقدامات مکرر برای تخلیه مکان بی توجهی کردند.

در پي اين خبر كليه نیروهای محلي و امدادرسان حاضر در منطقه در جستجوی این افراد هستند.


شایان ذکر است اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز در خصوص بارش‌های سیل آسا در استان کرمان بویژه بخش‌های جنوبی این استان طی ديروز و امروز  هشدار داده بود.

لازم به توضیح است مدارس شهرستان‌های جنوبی استان کرمان نيز به خاطر نزولات شدید جوی نيز ديروز و امروز تعطیل اعلام شده بودند.

جنوب استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت شامل ٨ شهرستان جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، فاریاب، رودبارجنوب، جازموریان و کهنوج است.

دیگر خبرها

  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد
  • دیروز مدعی اول قهرمانی امروز تلاش برای سومی!
  • سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مفقود شدن ۳ نفر از منطقه عشایر نشین عنبرآباد در اثر سيل
  • همدلی مقاومت لبنان برابر رژیم صهیونیستی مایه مباهات است
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی