Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:17:08 GMT

۱۴۰۰ تا ۱۴۰۰ در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۳۷۴

۱۴۰۰ تا ۱۴۰۰ در کردستان

افزایش حدود ۲ برابری شاخص بزرگراهی، رشد ۱۳ درصدی بهره‌مندی روستاییان از راه آسفالته و اصلاح و ارتقای استانداردهای ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی از جمله بیراهه‌های بود که در کردستان با هزینه کرد یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی هموار شد تا این زیرساخت به عنوان عنصری مهم در تحقق توسعه پایدار این استان نقشی بیشتر از گذشته ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۸ حدود ۸۸۲ کیلومتر راه روستایی با هزینه ۳۸۰ میلیارد تومانی، ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومانی و ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی احداث شده است.

عقب ماندگی حوزه‌ زیرساخت‌های استان کردستان در بخش راه مربوط به زمان حال نیست بلکه در سال های قبل از انقلاب اسلامی، کردستان به لحاظ برخورداری از راه های مناسب از محروم‌ترین استان های کشور بود ولی امروز در سایه توجه ویژه نظام اسلامی و دولت خدمتگزار عقب ماندگی های گذشته در حد قابل ملاحظه‌ای جبران شده است.

با وجود اینکه استان کردستان هنوز هم جز استان‌های کم برخوردار از نظر شاخص دسترسی به راه‌آسفالته روستایی، بزرگراهی و آزادراهی است اما در این مدت با انجام برخی خدمات اساسی شاخص دسترسی مردم روستایی از راه آسفالت با ۱۳ رصد رشد از ۳۶ به ۴۹ درصد و بزرگراه با رشد ۲ برابری از ۱۱ به ۲۲ درصد رسیده است.

ارتقای شاخص‌های راه کردستان نیازمند ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

معاون ساخت و توسعه راه های راه و شهرسازی کردستان در این ارتباط گفت: این اداره کل احداث یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه، ۸۰ کیلومتر راه اصلی را در دستور کار خود قرار داده که با اتمام این برنامه شاخص‌های حوزه راه استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد.

عطاالله ایرانمنش اظهار داشت: برای اتمام این طرح‌ها یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که شامل یک هزار میلیارد تومان طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی و راه اصلی و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز برای بهره‌برداری از راه‌های روستایی است.

وی افزود: هم اکنون در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه، و ۸۰ کیلومتر راه اصلی دارد که امسال ۳۰ کیلومتر از این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

ایرانمنش یادآور شد: از جمله طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی این استان شامل گردنه صلوات آباد، جاده جدید سنندج مریوان، طرح کریدور شمال جنوب در در مسیر کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز است.

طرح ملی ابرار فرصتی ویژه برای افزایش شاخص راه‌های آسفالت روستایی کردستان است

احداث و آسفالت راه روستایی در قالب طرح ابرار به ادارات کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده که این اداره کل در کردستان امسال آسفالت ریزی ۱۶۰ کیلومتر را در دستور کار خود قرار داده است.

در حال حاضر تمام روستاهای استان از راه ارتباطی شوسه برخوردار هستند و از کل ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر موجود این حوزه ۲ هزار و ۹۸۹ کیلومتر آن آسفالت شده و بهسازی یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه دیگر نیز انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طرح ملی ابرار دولت با عنوان اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی فرصتی ویژه برای افزایش شاخص راه‌های آسفالت روستایی استان است که باید توسط دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

شهرام ملکی اظهار داشت: شاخص آسفالت راه روستایی در کردستان حدود ۴۹ درصد بوده که برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند پیگیری مدیران مربوطه و اختصاص اعتبارات لازم است.

وی یادآور شد: شاخص بهره‌مندی مردم روستایی استان با میانگین ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله ۱۶.۵ درصدی دارد که تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری از سوی زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در کردستان ادامه دارد.

۱۶۰ کیلومتر راه‌ روستایی در کردستان آسفالت می‌شود

معاون فنی اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ارتباط با راه‌های آسفالت راه‌های روستایی استان اظهار داشت:  در مرحله اول طرح اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی (ابرار) سهمیه آسفالت ریزی ۲۰۰ کیلومتری این راه‌ها را داشتیم که در نیمه دوم سال گذشته ۴۰ کیلومتر از این میزان اجرا شد.

صلاح الدین محمدی اضافه کرد: هم اکنون نیز اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در راستای تحقق این برنامه ۲ مشاور اجرای طرح را به کار گرفته تا اقدامات لازم به منظور بررسی وضعیت ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های باقیمانده سهم این استان را تا اواخر اردیبهشت انجام دهند.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی این راه‌ها اواخر اردیبهشت امسال همزمان با آغاز فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت و اتمام فصل بارندگی‌ها در قالب گروه‌های مختلف شروع می‌شود.

محمدی تاکید کرد: اتمام این طرح‌ها نیازمند حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار است که انتظار می‌رود با بهبود وضعیت اقتصادی کشور به طرح‌های عمرانی تزریق شود.

وی در خصوص سهمیه مرحله دوم این طرح برای استان کردستان نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی آسفالت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را برای اجرای مراحل اول و دوم ابرار در دستور کار قرار داده که پس از اتمام مرحله اول سهمیه هر استان مشخص می‌شود.

با وجود اینکه در دولت تدبیر و امید بسیاری از شاخص‌های حوزه راه کردستان با ارتقای قابل توجهی برخوردار شده اما باید گفت این استان همچنان از لحاظ برخورداری از این شاخص‌ها در ردیف آخرین‌ها قرار دارد و نیاز است اعتبار ویژه ای برای توسعه و ارتقای این بخش در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها کردستان دولت تدبیر و امید وزارت راه و شهرسازی اعتبارات کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دولت تدبیر و امید وزارت راه و شهرسازی اعتبارات کارآمدی دولت کردستان دولت تدبیر و امید وزارت راه و شهرسازی اعتبارات کارآمدی دولت کیلومتر راه اصلی کیلومتر بزرگراه راه های آسفالت استان کردستان راه و شهرسازی راه روستایی یک هزار اداره کل شاخص ها راه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در حوزه مخابرات، سال گذشته ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کردستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از شش هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دار سیران شهرستان مریوان و ایجاد دو هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی دو هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در ۹ روستای جدید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

حکمت اضافه کرد: سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده که ۸۹۶ خط آن روستایی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از ۳۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره‌مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند، افزود: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

حکمت ادامه داد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به‌ویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

کد خبر 747210

دیگر خبرها

  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • آسفالت 9 هزار متر از محورهای روستایی اردبیل در قالب طرح هادی
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • اینفوگرافیک | بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۲۲ هزار کیلومتر از راه های شریانی کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲ برابری روکش آسفالت در نطنز