Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان این که 270 میلیارد ریال به حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی استان مرکزی تخصیص یافت، گفت: 2268 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی واگذار شد.
به‌ گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، زهرا امینی درنشست خبری با خبرنگاران با اشاره به شعار هفتهبهزیستی شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده اظهارکرد: افتتاح مراکز مثبت زندگی در هفته بهزیستی انجام می‌شود که 163 نفر متقاضیمراکز مثبت زندگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مراکز مثبت زندگی رویکرد تحولگرایانه دارد به طوری که برایسازمان بهزیستی 196 وظیفه تعریف شده که حدود 22 فعالیت با راه‌اندازی مراکزمثبت زندگی توسط این مراکز انجام می‌شوند، به مناسبت هفته بهزیستی تعدادیاز مراکز مثبت زندگی در استان راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: خدمات مراکز مثبت زندگی برایمددجویان و تمام آحاد جامعه است که می‌توان به مشاوره‌های ژنتیک قبل ازازدواج،فرزندخواندگی و ساماندهی آنها، تشکیل پرونده، آموزش، انجام غربالگریاز جمله غربالگری بینایی و سایر موارد اشاره کرد.
امینی با اشاره به موضوع مهم کیفی بودن خدمات در این مراکز گفت: هر شهرستانحداقل یک مرکز دارد و شهرستان‌هایی که تعداد پرونده و جمعیت کمتری داشتهباشند تعداد مراکز مثبت زندگی هم کمتر است، سهمیه استان 39 مرکز مثبت زندگیاست که با همکاری مسئولان پس از اخذ مجوزهای لازم تعداد آنها بیشترمی‌شود.
وی تصریح کرد: ماهانه 10 میلیون تومان یارانه به این مراکز داده می‌شود واین مراکز دارای 4 نیروی تخصصی هستند و اقدامات مختلفی در این راستا انجاممی‌دهند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: فعالیت کمپ‌های ماده 15 و مراکزدرمان اجتماع محور بر اساس بازتابی که در جامعه داشت خیلی موثر واقع نشد بهطوری که با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باید مکملقراردادن برنامه‌ها با دیدگاه کارشناسانه انجام شود که بر این اساس تیمی ازکارشناسان خبره بهزیستی دستورالعمل جامعی برای بازتوانی و درمان معتاداندر نظر گرفتند.
امینی عنوان کرد: این مرکز ترکیبی از مراکز کمپ ماده 15( سم زدایی) و مراکزبازتوانی است و فرد 52 جلسه در کلاس‌های بازتوانی و توانمندسازی و باآموزش‌ها و حمایت‌های کارشناسان و روانشناسان برای حضور در جامعه و خدماتاشتغال آماده می‌شود.
وی بیان کرد: طرح مدیریت مورد در استان بسیار موفق بوده به طوری که در اینطرح افراد دوره‌های درمان را سپری می‌کنند و جامعه نیز باید پذیرای آنهاباشند به همین سبب خدمات مددکاری و روانشناسی به این افراد داده می‌شود تاوارد چرخه اشتغال شوند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون طرح مدیریت مورد برای 80نفر از معتادان متجاهر استان که در مرکز ماده 16 بهبودی پیدا کردند، انجامشده و فعالیت‌های مددکاری، شغل‌یابی، خانواده درمانی و سایر موارد انجاممی‌شود همچنین در زمینه بیمه آنها پس از هماهنگی با بیمه خدمات درمانی بیمهشدند.
امینی ادامه داد: هر شهرستان می‌تواند مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادانداشته باشد اما اکنون مجوز این مرکز در شهرستان اراک داده شده که با همکاریمسئولان تا پایان دولت راه‌اندازی می‌شوند.
وی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای فرد متقاضی گفت: 9 میلیونتومان یارانه در سال به فرد متقاضی داده می‌شود و پرداخت حق بیمهکارفرمایی، آموزش و سایر موارد انجام می‌شود، اداره کل فنی و حرفه‌ای استانو اصناف برای آموزش و اشتغال آنها اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان در زمانبحران شیوع ویروس کرونا برای جامعه هدف گفت: با توجه به اینکه یکی ازمهم‌ترین اقدامات بهزیستی حمایت از مددجویان است در چند مرحله توزیع لوازمبهداشتی و ضدعفونی کننده برای جامعه هدف داشتیم.
امینی ادامه داد: کمک به معتادان، افراد آسیب‌پذیر در محله‌ای حاشیه‌ای،کودکان کار و غیره یکی دیگر از اقدامات بود به طوری که شاهد افزایش کمک‌هایحمایتی و معیشتی به مددجویان تحت پوشش بودیم.
وی عنوان کرد: با همکاری خیران و ارژانس اجتماعی بهزیستی و از محلمشارکت‌های مردمی لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده مورد نیاز تهیه بین کودکانکار توزیع شد و سازمان بهزیستی به ازای هر فرد در مراکز شبانه‌روزی 500هزار تومان کمک هزینه واریز کرد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: استان مرکزی تاکنون بین جامعه هدف موردمثبتی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته و می‌توان گفت که تاکنون حتی یک موردمشکوک به ویروس کرونا در بین مددجویان جامعه هدف نداشتیم.
امینی با اشاره به موضوع کمپ ماده 16 گفت: بر اساس حکم دادستان به سببپیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کمپ تعدادی از افراد مرخص شدند به طوری کهاکنون 43 نفر در کمپ ماده 16 حضور دارند و برای پذیرش افراد در کمپ هم براساس پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست PCR برای تشخیص ویروس کرونا انجاممی‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت پذیرش باید براساس مرکز غربالمعتادان متجاهر کویید 19 و مرکز قرنطینه انجام شود به طوری با همکاریدانشگاه علوم پزشکی فرد مبتلا به کرونا قرنطینه و درمان می‌شود، مرکز غربالآماده شده اما منتظر حکم دادستان در این زمینه هستیم به طوری که با حکمدادستان مرکز غربال راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات حدود 50 میلیون تومان بود، گفت: سالگذشته بهزیستی به 660 نفر تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بند ب تبصره 16 برایمددجویان بین 18 تا 50 سال داد، تسهیلات اشتغال‌زایی 27 میلیارد و 639میلیون تومان در اختیار مددجویان قرار دادیم به طوری که در هفته بهزیستیتعدادی از آنها بهره‌برداری و افتتاح می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: از جمله تسهیلات اشتغالزایی درشهرستان شازند راه‌اندازی کارگاه جوراب‌بافی و درب و پنجره‌سازی، شهرستاندلیجان آموزشگاه موسیقی، شهرستان محلات افتتاح 2 گلخانه بزرگ و کارگاهخیاطی زنان و سایر موارد است.
امینی با اشاره به اینکه اولویت واگذاری مسکن با خانواده‌های دارای دومعلول و بیشتر است، گفت: در زمینه توانمندسازی مسکن مددجویان تحت پوشش تاکنون 2 هزار و 268 واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد و در 3 سال اخیرمیزان تسهیلات بر اساس تفاهم‌نامه‌ها افزایش یافته، با همکاری بنیاد مسکن وبسیج سازندگی استان 22 واحد مسکونی در هفته بهزیستی به جامعه هدف واگذارمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی باید نگاه ویژه‌ای به مددجویانبهزیستی انجام می‌شد، گفت: 2 واحد در کمیجان، 3 واحد خمین، رووستای محمدیه وداوودآباد و اراک واگذار می‌شوند، در مهاجران پروژه 24 واحدی برایمددجویان 2 معلول داریم که پس از گذشت 10 سال نیازمند همکاری خیران برایانجام مراحل پایانی پروژه و تحویل به مددجویان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی مراکز مثبت زندگی هفته بهزیستی سایر موارد واحد مسکونی ویروس کرونا راه اندازی جامعه هدف بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان

علیرضا آنجلاسی افزود: البته در سال‌های گذشته نیز این ردیف در قوانین بودجه بوده است و در سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان در ردیف اصلی سازمان بهزیستی تجمیع شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت اینکه طی ماه گذشته مبالغی بین ۷۶۴ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تعدادی از مددجویان بهزیستی واریز شده و برای بقیه پرداخت نشده است، اظهار داشت: مبالغ واریز شده معادل یک‌ ماه مستمری و فقط برای استان‌هایی بوده است که یک سال گذشته دچار آسیب‌هایی از جمله بلایای طبیعی یا آسیب‌های اقتصادی بیشتری شده‌اند بود که قبلا نیز سابقه داشته است.

آنجلاسی در جواب سئوال دیگر مبنی براینکه آیا این واریزی‌ها استمرار خواهد داشت یا خیر، گفت: این مبلغ فقط برای یک‌بار بوده است.

وی یادآور شد: چنین واریزی‌هایی قبلا در حوادث زلزله چند سال گذشته کرمانشاه و آذربایجان شرقی، سیل سال گذشته سیستان و سیل چند سال گذشته استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی انجام شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: به همت دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال ۱۴۰۳ و برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل ۳۰ درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

آنجلاسی افزود: بر این اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، خانوارهای ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۲ میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه یارانه نقدی- معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم به حساب مددجویان پرداخت شود و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف در حدود منابع وصولی اقدام کند این درحالی است که پیش از این و طی سال‌های گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد