Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روزبه شریعتی با بیان اینکه روند صعودی بازار تا زمانی که قیمت دلار رو به افزایش است، می‌تواند ادامه‌دار باشد، اظهار کرد: اگر قیمت دلار ۱۰ درصد رشد می‌کند، چنانچه ماحصل این موضوع بدون افزایش قیمت بهای تمام شده شرکت‌ها، مخصوصا شرکت‌های تولیدی، رشد نکند و نرخ فروش ۱۰ درصد افزایش پیدا کند، سودشان نسبت به حاشیه سودی که دارند می‌تواند بسیار تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور مثال اگر یک شرکت حاشیه سود ۱۰ درصدی داشته باشد و اگر دلار ۱۰ درصد رشد کند و ماحصل آن باعث افزایش ۱۰ درصدی نرخ فروش شرکت بدون افزایش نرخ بهای تمام شده شود، می‌تواند سود این شرکت را دو برابر رشد دهد.

چند توصیه قبل از معامله‌گری در بورس

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه تا زمانی که بازار ارز تلاطم داشته باشد، روی بازار سرمایه تاثیرگذار است، گفت: افزایش قیمت دلار هر درصدی که باشد می‌تواند روی نرخ فروش و درآمد شرکت‌ها تاثیر داشته باشد.

آیا رشد بازار سرمایه حبابی است؟

شریعتی در ادامه درمورد مباحثی مبنی بر اینکه صعود بازار سرمایه حباب است، نیز اظهار کرد: اینکه بازار سرمایه حباب است یا خیر موضوع پیچیده‌ای است. حتی اگر بازار در شرایط پایین‌تر از ارزش ذاتی هم نباشد، جایگرین فعال و مناسب برای آن وجود ندارد و اینکه بازار با توجه به تورم انتظاری مثبتی که در آینده دارد قیمت‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به گزارش‌های حسابرسی شرکت‌ها و فصل مجامع، اظهار کرد: یک هفته تا ۱۰ روز آینده گزارش‌های حسابرسی شرکت‌ها و فصل مجامع است و تراکم مجامع وجود دارد و دلیل اصلی اینکه بازار مورد اقبال سهم‌های بزرگ بوده قیمت دلار و شرایط خوب گذشته حسابرسی برخی از شرکت‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین معتقد است باید منتظر ETF هم باشیم. باید دید ساز و کار فروش به چه شیوه‌ای است، زیرا ساز و کار اصلی روی شرکت‌های ETF محور است.

آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه کد خبر 531156 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بازار سرمایه قیمت دلار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد

به گزارش خبرآنلاین ؛قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات و وزن‌ها روند افزایشی داشت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:مسیر صعودی بازار طلا در حالی رخ داد که قیمت دلار با افزایش محدود ۳۰۰ تومانی همراه بود.

علاوه بر آن روز دوشنبه و بعد از بسته شدن بازارهای داخلی انس جهانی طلا افزایش ۲۰ دلاری داشت و وارد محدوده ۲۳۷۶ دلاری شد. معامله‌گران معتقدند بازار طلا در واکنش به تحرکات انس جهانی در روند صعودی قرار گرفت.

رشد تقاضا حباب سکه را افزایش داد

در چهارمین روز معاملاتی هفته حباب قطعات سکه نیز به تناسب قیمت رشد کرد و این موضوع حکایت از افزایش روند تقاضا در بازار دارد. به اعتقاد فعالان بازار طلا روند تقاضا میان فعالان صنفی افزایش داشته و همین موضوع رشد حباب سکه را به همراه داشته است.

کارشناسان اقتصادی نیز تحرکات بازار سکه و طلای داخلی را متاثر از انس جهانی می‌دانند. آنها سقف قیمت سکه امامی را منطقه ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و کف آن را محدوده ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عنوان می‌کنند.

سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد

سکه امامی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با قیمت ۴۴ میلیون و ۲۹۴ هزار تومانی معامله شد و رشد ۵۹۲ هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. سکه‌ بهار با افزایش ۷۲۰ هزار تومانی بیشترین مقدار رشد قیمت را در میان قطعات سکه داشت و به کانال بالاتر صعود کرد. این قطعه با رقم ۴۱ میلیون و ۲۵ هزار تومانی معامله شد.

گفتنی است در چهارمین روز معاملاتی هفته، قیمت نیم‌ سکه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و در کف کانال ۲۶ میلیونی قرار گرفت. قیمت ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۱۶ میلیونی قرار گرفت. سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به کانال هفت میلیونی صعود کرد و روی رقم هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه به تناسب قیمت رشد کرد

قیمت طلا روز سه‌شنبه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۱ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۶ میلیون ۲۵۸ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۴ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۷۵۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز رقم سه میلیون و ۷۰۷ هزار تومان شد.

حباب سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات به تناسب قیمت افزایش داشت. حباب سکه امامی ۵۰۱ هزارتومان، سکه بهار ۶۲۳ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۵۷ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۹۷ هزار تومان افزایش داشت.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896013

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • قیمت دلار بازار غیررسمی در سراشیبی
  • دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی