Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار عمل جراحی آزادسازی عصب پنجم مغزی در بیمارستان دهدشت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی توسط پزشک متخصص بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام شد.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص این عمل اظهار داشت: بیمار خانم ٦٧ ساله با سابقه ١٢ سال درد حنجره و شدید به بیمارستان مراجعه کرد و کارهای تشخیص آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این بیمار علائم اختلال در صحبت کردن، غذاخوردن، درد شدید و ناتوان کننده سمت راست صورت داشت که موارد مقاوم به درمان دارویى این بیمارى (تریجمینال نورالژیا) با روش جراحى میکروسکوپیک و برداشتن فشار از روى عصب پنجم مغزى درمان مى شوند.

متخصص جراحی مغز و اعصاب افزود: در این عمل جراحى با برش کوچک و ایجاد سوراخ کوچک در جمجمه در پشت گوش بیمار در سمت دردناک صورت دسترسى به اعصاب مهم مغزى صورت گرفت و فشار از روى عصب مذکور برداشته شد.

وی در ادامه در خصوص عوارض احتمالی این عمل تصریح کرد: از عوارض احتمالى و مهم این عمل جراحى، فلج صورت و از دست دادن شنوایى است ولی خوشبختانه این بیمار بعد از عمل جراحى بدون هیچ عارضه و نقص عصبى بیدار و هوشیار است همچنین درد صورت بیمار کامل برطرف شده و قادر به غذا خوردن و صحبت کردن است.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت نیز در ادامه گفت: این عمل جراحی نیازمند پیشرفته‌ترین وسایل از جمله میکروسکوپ و وسایل ظریف جراحی مغز بود که تمام این تجهیزات پزشکی در اتاق عمل بیمارستان وجود داشت.

یارنسب گفت: شایسته است از جراح توانمند و حاذق بیمارستان جناب آقای دکتر براتی و تیم درمانی همراه ایشان در اتاق عمل و بخش جراحی مغز و اعصاب قدردانی نماییم که این موفقیت بزرگ را برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام و برگ زرینی در افتخارات بیمارستان امام خمینی(ره) رقم زده شد.

انتهای پیام/۸۲٠۱۶

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان دهدشت عمل عصب فارس دهدشت بیمارستان امام خمینی ره جراحی مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۵ میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

فروغ شباهنگ در جمع خبرنگاران گفت: با تلاشهای مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور و تخصیص منابع به منظور پرداخت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد این سازمان، ۱۹۵ میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی استان پرداخت شد.

وی افزود: خوشبختانه سازمان بیمه سلامت روال منطقی و تا حدودی قابل قبول را در پرداخت مطالبات بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های بستری و سرپایی در پیش گرفته که بر این اساس ۱۹۵میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی تا آبان ماه ۱۴۰۲، ۷۹ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان سطح یک و موسسات خصوصی تا دی ماه پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد: این پرداخت ها موجب ارتقاء سطح رضایتمندی مراکز ارائه دهنده خدمات شده و  به تبع آن رضایت بیمه شدگان در دریافت خدمات درمانی را سبب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شباهنگ بیان کرد: بیش از یک هزار و ۴۷۲موسسه درمانی سطح استان با این اداره کل طرف قرارداد هستند که به ۷۰درصد از جمعیت استان که تحت پوشش بیمه سلامت می باشند، خدمات درمانی مورد نیاز ارائه می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • ۹۴۰ واحد مسکونی مددجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
  • انجام اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد
  • خارج کردن دندان از ریه بیمار بدون عمل جراحی باز در سنندج
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی